• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

IdaElinLivia040611

Jaha då förstår jag.. Med första tig det 5 timmar från första känning å med andra 2 timmar från första känning..då hade vi 11 mil till bb, nu har vi vara 10 minuter, så det känns lite säkrare att hinna in iaf

• PIO

Ne ja struntar oxå i att byta. Har inga bilder lr nått privat alls här.

Ang syskonvagn vi köpte en av min kusin. En babytravel. Så vi kommer ha både en syskonvagn o en enkel. På blocket finns de många fina syskonvagnar till bra pris. Köper man en billig syskonvagn så kan man ju kosta på lite mer på enkelvagnen då den kanske kommer användas mer :)

• OHs mamma

Nu har vi beslutat att det inte blir någon syskonvagn. Var idag och tittade på alla möjliga modeller på Babyproffsen och sonen är helt enkelt för stor/lång för dem. Han sitter inte bra och får suffletterna i huvudet. Så vi satsar på att behålla vår enkelvagn eller eventuellt köpa en begagnad Bugaboo men lutar åt att behålla sonens gamla kombivagn. Så får det bli en ståbräda med sittdel istället.

• OHs mamma

Nu har jag varit nere i källaren och känt på vår gamla vagn och insett att den är faktiskt väldigt fin Så det blir varken syskonvagn eller bugaboo här inte :-P

Känns bra nu, har bestämt mig för tre saker gällande bebisen.
    1) Vi behåller vår fina gamla vagn
    2) Lillebror ska heta Harry
    3) Jag vill ha ett planerat snitt

• OHs mamma

Nu spammar jag väl tråden eller nåt Förvånad

Ville bara säga att idag är jag verkligen halvvägs!! 20+0

• Anne Lisa

Vi kanske har en Astor... det är favoriten nu i alla fall

• Zvartaliljan
    RocketQueen skrev 2012-01-21 01:36:04 följande:
    Zvartaliljan: Vi beställde en Bugaboo Cameleon från Pramworld (som baby1112 tipsade om) och betalade lika mycket för en ny som en begagnad kostar på blocket. Så kika där om du ska ha en donkey, mycket bra hemsida och fort gick det.
    jo jag har tänkt på det också o tror det blir därifrån, men hinner väl inte innan 10%-erbjudandet går ut tyvärr
  • JennieJ

Ser att en del skriver namn som ni planerat att ha till ern lilla :) själv har vi ett par st alt att välja på och dom är Elias, Casper och Robin och just nu vet jag inte mer ön att barnen vill ha Robin. Vilket hade du valt (bara nyfiket)