• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

När jag berättade för min snart 4-åriga son att vi ska till sjukhuset där vi ska få titta på bebisen och sen kommer vi hem med bilder på bebisen :). Då frågade han mig om doktorn kommer stänga min mage igen efter att hon öppnat den :). Jag blev så full i skratt och fick förklara att doktorn inte behöver öppna magen för att se bebisen utan hon använder en sorts kamera som hon håller på magen så man kan se igenom huden och in till bebisen :). Så tankspridd min lille pojk är :).

• LillaGrynet

Vagnen jag hade var en cresent compact.. I huset jag bor är det nästan bara äldre och en familj med småbarn.. Bor några få yngre par också. Men brukar ni alla låsa fast era vagnar?! Börjar ju fundera på om det är ett måste nuförtiden.. Aldrig hört nåt liknande och inte husvärden i vårt hus heller.. Han har bott där i 50 år typ

• RocketQueen

Nu är jag på väg hem från läkarbesöket. Allt gick bra och hon sjukskrev mig 50% så nu hoppas vi bara att försäkringskassan godkänner det också, man vet ju aldrig med dom... Så nu ska jag bara få tag i min chef också och se vad dom säger på jobbet, spännande att se vilka tider dom vill att jag jobbar.

• Uddabus

Oj vart ju inte så bra,... Skulle kanske ha raderat lite info om mig på bilden innan... Aja

• Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2012-01-23 11:40:36 följande:
    Nyligen hemkommen från KK. Vaknade inatt med värsta sammandragningarna, nästan värre än förlossningsvärkar! Det gick dock över med Alvedon och en lång varm dusch, men när jag vaknade igen var hela magen öm och gjorde ont och fick fler mindre sammandragningar under frukosten. Men som tur var såg allt bra ut och Harry mådde bra och inget var påverkat, så då är det bara att stå ut!
    Vilken tur att allt såg bra ut!!! Kram
  • JennieJ
    Dancia skrev 2012-01-23 13:55:12 följande:
    När jag berättade för min snart 4-åriga son att vi ska till sjukhuset där vi ska få titta på bebisen och sen kommer vi hem med bilder på bebisen :). Då frågade han mig om doktorn kommer stänga min mage igen efter att hon öppnat den :). Jag blev så full i skratt och fick förklara att doktorn inte behöver öppna magen för att se bebisen utan hon använder en sorts kamera som hon håller på magen så man kan se igenom huden och in till bebisen :). Så tankspridd min lille pojk är :).

Haha vad underbara barn kan vara ;)
  • Dancia

Gud vad jag längtar nu! Konstigt nog har den värsta nervositeten släppt. Hoppas det känns likadant när jag vaknar imorgon :).

Nu blir det snart mat, sen lägga barnen, sen en varm och go dusch och lite avslappning i soffan efter det. Sen är det dags att dra iväg direkt när vi vaknar imorgon så jag behöver inte vänta halva dagen :).

Är det någon mer som ska på UL imorgon? :)