• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

OHs mamma- jaaa dessa jädra flytningar!!! Får ha trosskydd jämt. Trodde nästan de va nått fel på mej men sist ja träffade läkaren (i måndags) så sa han helt normal flytning. O de va mycket kan ja lova så tydligen ska vi få va sjöblöta i trosorna ett tag till. Hahaha

• OHs mamma

Tack för alla svar! Då är jag inte ensam då Tungan ute

Är helt slut nu...tog sisådär 3,5 timme att lägga sonen idag *suck* Gråter

• Baby1112

Här ligger Maximilian i topp. Gillar Ester som tjejnamn, men vi väntar ju en pojk tydligen. :) idag har vi haft mina föräldrar och syskon på middag, tror min mage har växt minst fem cm i omfång bara under kvällen. Är dessutom konstant hungrig, kan äta hur mycket som helst... Hur ska detta sluta?

• LillSnurr82

Här är en till med massa flytningar, känns som man kissar på sig när det rinner till.. Alltid livrädd att det ska vara blod:/ men var samma sak förra grav men lika jobbigt för det.. :/

• Baby1112

Har det också sjöblött här, speciellt om jag anstränger mig. Är som att det rinner på extra då! :D

• RocketQueen

Åh herregud vilken lång dag. Jag älskar mitt jobb, det är verkligen galet roligt men min kropp verkar ha gått på mammaledighet redan... Nu har jag stått upp i tio timmar och hela kroppen värker, bäckenet och nedre ryggen tävlar om vem som kan smärta mest. Suck, två dagar till innan jag har min helg.

Men jag blir så trött, kanske borde kämpa för en sjukskrivning på halvtid men samtidigt så vill jag inte för jag trivs så jäkla bra. Dags att ta ett seriöst snack med sig själv antagligen. Men nu sitter jag äntligen på väg hem, och bara för att jag tycker så synd om mig själv blir det chips till kvällsmat ;-p

• Uddabus

Är oxå hungrig konstant just nu... O törstig som bara den... Tror att bebis är inne i en tillväxt period eller något o kroppen säger mer mat osv

• ja88

Ja en del flytningar har man ju ;) inte så himla glamoröst detta med graviditet, hehe... min fasa när det känns blött är inte längre blod utan att det skulle vara fostervatten. Alla har väl sina nojor och min är att GBS:en som "kanske eller kanske inte" är aktiv just nu ska äta hål på hinnorna. För tidig vattenavgång är ju en möjlig komplikation och den jag fixerat mig vid just nu, helt klart det jag är mest orolig för denna grav... Alltid ska det vara nåt. Försöker trösta mig med att många faktiskt går med GBS hela grav utan att det upptäcks och att det oftast går bra. Igår tyckte jag att jag hade lite för mycket sammandragningar och genast oroar man sig att det ska vara bakterierna som är tillbaka. Lämnade senaste urinordlingen för 1,5 vecka sen och det var det väl inget på men det säger ju inte så mkt Obestämd Ska höra lite med BM när jag ringer in efter ultraljudet och bokar nästa tid.

Annars ser jag såå fram emot RUL på tisdag :) Vi får se om den lilla vill visa upp könet så vi vet vilken namnlista vi ska skissa på, eller om den inte vill så får vi väl göra två ;)

• IdaElinLivia040611

Nu har jag äntligen bestämt mig för en syskonvagn. Det blir ingen iCandy utan en Bugga Donkey istället. Älskar min bugga som jag har nu i singel vagn så jag kör på den. Men satans va dyr den är....14000:- Förvånad, men får ju typ 7000:- för den jag har nu så det är ju halva i alla fall.

Jag har också rikligare flytningar men mina är ganska sega, som äggvita typ...blääää.

Namn e klart här med, Marcel Luca blir det. Luca i andra namn. Tino tycker jag va jätte fint Dancia.
    Sen får man ju bara hoppas att namnet passar till det lilla knytet när man ser honom. Vi har inga reservnamn på lager, men jag gillar Dino, Milo och Jack. Men mannen e inte lika glad för dom Tungan ute .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • OHs mamma
    ja88 skrev 2012-01-22 09:31:31 följande:
    Ja en del flytningar har man ju ;) inte så himla glamoröst detta med graviditet, hehe... min fasa när det känns blött är inte längre blod utan att det skulle vara fostervatten. Alla har väl sina nojor och min är att GBS:en som "kanske eller kanske inte" är aktiv just nu ska äta hål på hinnorna. För tidig vattenavgång är ju en möjlig komplikation och den jag fixerat mig vid just nu, helt klart det jag är mest orolig för denna grav... Alltid ska det vara nåt. Försöker trösta mig med att många faktiskt går med GBS hela grav utan att det upptäcks och att det oftast går bra. Igår tyckte jag att jag hade lite för mycket sammandragningar och genast oroar man sig att det ska vara bakterierna som är tillbaka. Lämnade senaste urinordlingen för 1,5 vecka sen och det var det väl inget på men det säger ju inte så mkt Obestämd Ska höra lite med BM när jag ringer in efter ultraljudet och bokar nästa tid.

Annars ser jag såå fram emot RUL på tisdag :) Vi får se om den lilla vill visa upp könet så vi vet vilken namnlista vi ska skissa på, eller om den inte vill så får vi väl göra två ;)
    Det är det med fostervatten jag också är orolig för...