• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    gizmolarson skrev 2012-01-20 19:42:28 följande:
    Idaelinlivia040611- blir du igångsatt av nån mer anledning oxå? Jag har oxå haft snabba förlossningar och att som kommit 1-2 veckor tidigare men inte har jag hört något om igångsättning
    Jag går på specmvc eftersom jag födde min senaste dotter i v 25. Och då pratade vi lite och jag nämnde att jag är lite orolig för hur snabbt det kommer gå denna gång då jag har haft väldigt snabba öppnings skeden och även min andra dotter kom tidigare 36+4. Då sa hon direkt att oroa dig inte vi sätter igång dig lite innan istället. Förutsatt att inte denna bebis också kommer i v 36-37 för igångsättningen e väl typ en vecka innan.
    Men riksen att föda så tidigt som jag gjorde med senaste är inte lika stor längre eftersom jag hade en infektion då och det var troligen det som öppnade mig.
    Men jag kommer gå på kontroll varannan vecka och packa väskan till förlossningen typ i v 35 Tungan ute .
    Hur snabbt har det gått för dig??? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • RocketQueen

Godmorgon allihop. Sitter och äter frukost och försöker hitta energi, ska jobba idag efter att ha vari ledig i nio dagar... Inte så sugen... Och fogarna gör tväront, de senaste nätterna har jag till och med vaknat fyra fem gånger för att det gör ont när jag vänder mig i sängen. Suck... Och jag jobbar 12.30-23.00 idag. Men jag ska träffa läkaren på MVC på måndag får se vad hon säger om ryggen och höfterna, får väl se hur länge jag ska jobba heltid.
    Det känns ju smartare att gå ner till halvtid och orka jobba fler månader till än att slita ut sig på heltid och sen gå hemma för att man inte orkar jobba alls. Eller hur tänker ni?

• Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2012-01-20 22:11:36 följande:
    Ja, jag blir mer och mer inne på att ha en syskonvagn. Speciellt med tanke på när maken går tillbaka till jobbet och jag själv ska ta mig ut med båda barnen. Men det är inte bara att lägga ut typ 6000kr....speciellt inte nu när jag redan är sjukskriven.
    Finns många fina och nästan oanvända vagnar att köpa på Blocket...
    RocketQueen skrev 2012-01-21 09:31:28 följande:
    Godmorgon allihop. Sitter och äter frukost och försöker hitta energi, ska jobba idag efter att ha vari ledig i nio dagar... Inte så sugen... Och fogarna gör tväront, de senaste nätterna har jag till och med vaknat fyra fem gånger för att det gör ont när jag vänder mig i sängen. Suck... Och jag jobbar 12.30-23.00 idag. Men jag ska träffa läkaren på MVC på måndag får se vad hon säger om ryggen och höfterna, får väl se hur länge jag ska jobba heltid.
    Det känns ju smartare att gå ner till halvtid och orka jobba fler månader till än att slita ut sig på heltid och sen gå hemma för att man inte orkar jobba alls. Eller hur tänker ni?
    Absolut är det så! Och hellre kortare pass än färre och lika långa. Hoppas att din läkare tänker likadant.
  • PIO

Har alla bytt signatur lr??? Kanske borde gå in o göra de. Jädra krångel hela tiden

• RocketQueen
    Havsjungfrun skrev 2012-01-21 09:46:05 följande:
    Finns många fina och nästan oanvända vagnar att köpa på Blocket...
    Absolut är det så! Och hellre kortare pass än färre och lika långa. Hoppas att din läkare tänker likadant.
    Jag hoppas det också, min bm tänker likadant iaf vilket känns som en bra början. (Det var hon som bokade in läkartiden åt mig just därför) Suck, just idag är jag så jäkla omotiverad... Det brukar kännas bättre när man väl kommer till jobbet men bara att ta sig dit är ju en utmaning i sig dagar som denna...
  • MarieG81
    PIO skrev 2012-01-21 10:07:50 följande:
    Har alla bytt signatur lr??? Kanske borde gå in o göra de. Jädra krångel hela tiden
    Jag har inte gjort det. Måste man det? Jag har inte skrivit något känsligt eller lagt ut några bilder som är känsliga.
  • Aikotakara

Jag har inte orkat byta signatur.. Vem fasen orkar hacka en sån här sida egentligen? Skrattretande :P

Hursomhelst.. Har precis gjort min graviditet officiellt på fejjan. Många härliga reaktioner ;D

• Dancia

Jag valde att inte byta signatur eftersom jag har ett helt eget hotmail lösenord och så länge de inte kan komma åt mitt hotmailkonto så kan det inte hända nåt. Det är ju bara FL kontot och här känner jag att jag inte har något hemligt och samtidigt tror jag inte att det är någon fara med något längre när hackningen är över. FL:s rekommendationer är bara en försikhighetsåtgärd.

• Dancia

Nu känner jag verkligen att bebisen växer och växer där inne eftersom jag nu även känner när den vrider sig och sträcker på sig. Det känns som att den har armar och ben överallt ;).

• AgnesGN

Byter inte heller användarnamn. Har inga hemligheter om det är så att nån ens ids bry sig.. =P Bytte dock profilbild då den jag hade var flera år gammal och nu har jag något finare att visa... =)

Nu har mina bröst börjat läcka lite försiktigt, bröstvårtorna bränner och värker, och när jag råkade stryka armen mot bröstet blev det alldeles blött... =P