• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma
    Anne Lisa skrev 2012-01-21 13:00:55 följande:
    OHs mamma: Harry! Vilket fint namn!
    Tack!
    gizmolarson skrev 2012-01-21 13:23:49 följande:
    OHs mamma: vi har nog en Sigge i mage..
    Det ville jag att vår första son skulle heta men blev nedröstad Tyst
    JennieJ skrev 2012-01-21 14:52:50 följande:
    Ser att en del skriver namn som ni planerat att ha till ern lilla :) själv har vi ett par st alt att välja på och dom är Elias, Casper och Robin och just nu vet jag inte mer ön att barnen vill ha Robin. Vilket hade du valt (bara nyfiket)
    Elias tycker jag var finast av dem
  • Josenoah

Hej alla mammor!! Nu har jag kommit hem från Florida resan, det var så härligt!! Nu på onsdag fyller sonen två år och då har vi även rul, vilken härlig dag det kommer bli :) har dem flesta här redan varit på rul?

• PIO

JennieJ- gillar Elias bäst av de namnen.

Men visst är de svårt med namn. Tycker ja ändrar mej hela tiden :) fast Noomi har legat etta på vår lista ett bra tag nu. Sen får man se när bebisen kommer ut. Kanske inte alls är någon noomi :)

• gammelmamma

Namn är jättesvårt, vi har inte ens börjat prata på allvar om det ännu. Jag tycker edit och aina är fint, min man kallar magen för birger, förra gången kallades magen gunvald. Det får bli någon någorlunda kort i alla fall.

• MarieG81

Vi har antingen en Alice eller Ivar i magen :)
    Egentligen ligger Elsa som klar etta på min lista, tyvärr ligger den namnet betydligt mycket längre ner på sambons. Men jag är nöjd med en Alice också.

Vi var ju på ultraljud i v. 12 och såg att allt såg bra ut. Den 2 feb ska vi dit igen och då vill vi gärna veta könet. Jag tror att det är en liten tjej. Var i stan idag och då tittade vi på bebiskläder och jag inser att jag vill veta könet så jag kan köpa lite kläder innan. Vill inte bara ha neutrala färger :)

Ha en trevlig lördagkväll!!

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-21 14:52:50 följande:
    Ser att en del skriver namn som ni planerat att ha till ern lilla :) själv har vi ett par st alt att välja på och dom är Elias, Casper och Robin och just nu vet jag inte mer ön att barnen vill ha Robin. Vilket hade du valt (bara nyfiket)
    Då hade det fått bli en Casper eftersom vi redan har en Elis.
  • zenoble

jag har inte bestämt om det blir någon syskonvagn eller inte än.. kanske blir någon enklare begagnad bara så man har om man går nån kortare runda. men väntar tills efter sommaren då sambon ska va hemma så tror inte jag kommer va ensam så mycket med båda. I så fall tar jag bebis i babybjörnen , smidigt tycker jag :)
    ååh vad jag bara längtar till sommaren nu. bara 3 månaders jobb från feb sen tar jag ledigt om allt går bra med jobb =)

känner bebis hela tiden tycker jag, till och med när sonen och jag badade nyss. hur mysigt som helst Glad

på tal om namn tycker jag det är jätte svårt att bestämma såhär innan, så de får bli en lista sen bestämmer vi när han kommit. Fina namn alla har på förslag förresten . :)

• MissFörstånd

Har kommit på nya tankar angående barnvagn, igen! Vill ha en Tako Jumper X, MEN vi har ju en Emmaljunga Classic Sport redan och kan få köpa en citykorg av en bekant. EL har vi varit supernöjda med och egentligen så är det ju hela första året man har barnen emot sig så frågan är om jag ska behålla EL och köpa en babytravel sen där de bara sitter framåt typ till nästa sommar. Den babytravel har stora tre hjul, vi hade en sån till dottern och det är den bästa vagn vi haft. Funderar då på om vi inte blir nöjda med Takon för att den har mindre hjul. Kan någon snälla hjälpa mig att fundera?!