• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

God morgon på er. Inatt har ja sovit som en prinsessa!! Köpte ny säng igår o den är underbar :)

Ja fick höra att de där tio dagarna som pappan får va hemma direkt efter förlossnigen har ökat. Är de någon som vet nått om de. Skulle ju va underbart om pappan fick va hemma lite längre de första dagarna tillsammans med mej o bebisen :)

• lycka 4
    PIO skrev 2012-01-23 06:49:12 följande:
    God morgon på er. Inatt har ja sovit som en prinsessa!! Köpte ny säng igår o den är underbar :)

Ja fick höra att de där tio dagarna som pappan får va hemma direkt efter förlossnigen har ökat. Är de någon som vet nått om de. Skulle ju va underbart om pappan fick va hemma lite längre de första dagarna tillsammans med mej o bebisen :)
    Jag vet att fk har ändrat sedan januari att pappan har rätt att vara hemma 30 dagar samtidigt som kvinnan innan barnen fyllt ett ??

Hoppas eran helg har varit bra ! ? Min har varit underbar, jag har legat i sängen nästan hela helgen =) Ätit frukost i sängen ja till å med lunch =) Tittat på serier å filmer å bara varit .
    Patric kände bebben med handen i fredags å jag känner tydliga puffar ofta nu vilket är underbart .
    Jag ställde mig på vågen i lördags å blev mäkta nöjd när jag insåg att jag bara gått upp 2 kilo sedan inskrivning. hoppas att jag slipper gå upp mellan 20 - 30 kilo denna gång .
  • JennieJ

Fy vilken natt jag haft :( inte sovit mer än 1 å halv timme och de var mellan 23 och halv 1 sen har suttit vaken och vid 4 i natt kom tårarna pga trötthet och nu mår jag illa och ont i huvudet då jag är så trött och har ont i mina jävla fogar och de är dom som spökar i natt. Inte kunnat ligga på sida el rygg utan att de känns som ligamentet på höger sida ska gå av! Och nu ska jag ut och gå i snön då jag ska på magnetrötgen med dottern inne i Göteborg på östra kan lova jag ingen lust har att åka pendeltåg och spårvagn idag :( kommer hata denna dag och lär somna i eftermiddag

• MissFörstånd

Pio - njaa jo det stämmer att dagarna har ökat till 30 och man måste ta ut alla på en gång och innan barnet fyllt ett år. MEN om du också tar mammadagar samtidigt så blir man av med 60 dagar istället för 30 som om bara en förälder är hemma. många jag pratat med kommer därför inte utnyttja detta nya utan väljer att vara hemma en längre period totalt sett, alltså att man då tjänar lite dagar. OM man kan vara hemma och bara en förälder ta fp så är det inga extra dagar som förvsinner men jag vet inte så många som klara det. Du får heller inte fler fp dagar utan den totala summan är densamma bara att man har rätt att ta ut 30 samtidigt. Tror vi kommer strunta i det och köra på semester istället eftersom man ska ha på sommaren.

Drifa - ursäkta, har missat din bild! Superfin! Jag vet inte va det betyder, det stod nått liknande på min men bm sa att bebisen var 18-19 cm lång så det är nog inte längden.

• JennieJ
    MissFörstånd skrev 2012-01-23 08:07:12 följande:
    Jennie - kramar till dig!

Tackar ;)
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-01-22 16:13:08 följande:
    Det nya rönet var inte att dricka 2l om dagen utan dricka vatten när man är törstig..

Jag har alltid följ min kropp istället... Som att inland får jag sug på grädde eller lax o då har jag slarvat med fettsyrorna...

Törsten som kommer nu under graviditeten från o till är för att kroppen behöver extra vätska för att byta ut fostervatten osv

Min teori iaf...
    Låter ju smartast att dricka när mane törstig. Å det e ju det jag gör...å då blir det typ 2 liter mer eller mindreGlad
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Måste nog in å läsa lite på FK:s hemsida. Vet att dom har höjt inkomst taket också från 410.000 till 440.000. 

Går in i vecka 20 i morgon. Om en vecka har man gått mer en halva alltså, härligt.
    Fy för så jobbig foglossning att man inte ens kan sova. Tack och lov så mår man bra än så länge. Är förvånad över att jag mår så himla bra och är så himla pigg. Men det e nog för att det e en pojke. Städade hela lägenheten igår, gud va skönt när det e rent överallt Glad .

Lycka 4 skönt med en sån slappar helg. Det behövs verkligen ibland.
    Nu har vi beställt vagnen och jag fick min andra såld också. 
    Dags att börja titta på bilbarnstol och spjälis. Det får bli säng från IKEA igen, min lilla e ju bara 12 mån när nästa dyker upp så det måste bli två av allt. Men vi byter till nästa steg i bilbarnstol till Livia så får bebis ta över hennes. Annars ha vi ju allt, massa kläder och sköt bord mm. Skönt att handla lite varje månad och man kan göra riktiga fynd på rean nu. Typ halva reapriset överallt. Och som mamma ledig har man ju tid att gå runt och leta...Flört.
    Upp 4,5 kg nu.....jobbigt som sjutton att inte ens kunna gå långpromenader, får lite panik över vikten, men men får köra stenhårt efteråt istället. Älskar ju å träna.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • conda

Jag är inte överviktig, har fött fyra barn med medelvikt på 3300 g. Slarvar inte med kost och äter normalt, har hästar så jag rör mig mycket dagligen. Trots detta så har jag fått graviditetsdiabetes denna gång. Här gör de glukosbelastning på rutin i v. 28, förr gjorde de också rutinbelastning när man som jag har diabetes i fam. (typ 1 hos pappa).

Frågade vad det kunde bero på då grav. diabetes inte har med typ -1 att göra och det enda svar jag fick var att den enda faktorn de kunde se var åldern....

• LillaGrynet

Är så jäkla förebannad... Bor i ett hyreshus(bostadsrätt) och jag har lånat en vagn av min syster som jag haft nere i källaren och den har inte används på ett tag då min son är snart 5 år. Hade den i ett annat förråd innan men ställde den i cykelrummet för ca 1 mån sen för min syster skulle hämta den och där står även andra vagnar.. Igår när jag går ner för att hämta den så finns den inte där... Någon har snott den! Va jag inte gjort eller tänkt på är att förankra vagnen eller låsa fast den på nått vis. Har aldrig i hela mitt liv varit med om det eller hört någon som gör det.. Men kikade på dem andra vagnarna igår o dem var låsta o fastsatta i ett rör i väggen.. Inte fan tror man att ens grannar snor av en eftersom man måste ha nyckel för att komma in i alla utrymmen i källaren.. Är så ledsen eftersom vagnen inte är min dessutom