• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    Lilltroll1 skrev 2012-01-23 21:06:53 följande:
    RUL idag... 18+2 beräknad midsommar (20/6) och vi får en liten Casper!!!! *överlycklig*

Casper är ett av 3 killnamn vi här hemma försöker bestämma oss fram till :) får se vad det blir i slutändan
  • Lilltroll1

RocketQueen skrev 2012-01-23 21:34:29 följande:
    Grattis till lyckade rul Tycker också väldigt mycket om Casper, tyvärr är min man lite tråkigare när det kommer till namn och tycker inte om ett enda förslag som jag har... Tråkkarl...

det va faktiskt sambon som bestämde namnet här hemma och jag tycker han lyckas riktigt bra ;)

Haha gör som vi... ahn bestämmer killnamn och du tjejnamn eller tvärtom ;) 
  • Lilltroll1
    JennieJ skrev 2012-01-23 21:36:39 följande:

Casper är ett av 3 killnamn vi här hemma försöker bestämma oss fram till :) får se vad det blir i slutändan

Ja det är ett väldigt fint och gulligt namn så all cred till min sambo som kom på det :)

Hoppas ni kommer fram till något bra namn bland era 3 :) 
  • RocketQueen
    Lilltroll1 skrev 2012-01-23 21:40:29 följande:
    det va faktiskt sambon som bestämde namnet här hemma och jag tycker han lyckas riktigt bra ;)

Haha gör som vi... ahn bestämmer killnamn och du tjejnamn eller tvärtom ;) 
    Haha åååh nej det skulle aldrig funka, vi har båda två för bestämda åsikter Vi är överens om ett andranamn, bebisen får namn efter min pappa som gick bort på julafton men när det kommer till förnamn är det värre. Ett enda namn som jag har haft som förslag har han sagt att "det tål att funderas på", tur att man har lite tid på sig
  • Lilltroll1
    RocketQueen skrev 2012-01-23 21:42:55 följande:
    Haha åååh nej det skulle aldrig funka, vi har båda två för bestämda åsikter Vi är överens om ett andranamn, bebisen får namn efter min pappa som gick bort på julafton men när det kommer till förnamn är det värre. Ett enda namn som jag har haft som förslag har han sagt att "det tål att funderas på", tur att man har lite tid på sig

haha ja det är tur att man inte måste bestämma sig på direkten :)

om inte annat växer det fram när den lille kommit till världen, :)  
  • Lilltroll1
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-23 21:48:10 följande:
    Jag önskar vi kunde snabbspola till juni, vill hålla min lilla kille i famnen istället för att ha han i magen!

Kan inte annat än hålla med dig :)
  • Dancia

Grattis lilltroll1 :).

Nu är det inte många timmar kvar innan det är dags för mig att få se min bebis också :). Blev först väldigt nervös ikväll över att det inte skulle bli av eller att jag skulle bli tvungen att åka dit utan mannen eftersom vår dotter inte alls var sig själv. Hon ville inte äta och hon gnydde och ropade på mig ofta. Därför var jag rädd för att hon mådde illa eller något. Men efter ett par timmar rann hennes näsa för fullt och även hennes ögon.som dessutom såg alldeles röda och svullna ut. Så vi ringde barnvakten som sa att vi ska minsann lämna barnen till henne imorgon ändå för vi ska få gå på Ultraljudet tillsammns :). Så hon ställer upp trots att dottern är bombförkyld. Som tur är så känner min dotter sig väldigt trygg hos henne så det blir inga problem för henne att vara där trots att hon brukar vara känslig när hon är sjuk.

• JennieJ

Herregud vad förvirrad jag är med alla namnbyten :S tack ni som har samma bild men annars är jag helt lost!! Trodde jag var förvirrad innan men icke som icke !