• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Vår pojke sparkade fasen i 4 timmar igår mer eller mindre, fick nästan tag i en liten fot så tydligt är det från utsidan. Häftigt Glad

• PojkarnasMamma85

Är det någon mer som fått svårt att sova pga sparkar? Lille Harry väcker mamman sin mitt i natten och gör det svårt att somna om. Den lille busen! Precis som storebror sin! Hjärta

• gammelmamma

Nu känner till och med jag sparkar varje dag. Dottern har varit sjuk i helgen och natten som har varit har INTE varit rolig. Det får bli en lugn dag idag. Fogarna gör sig verkligen påminda och nu börjar det bli riktigt tufft. Har gått över halva tiden och nedräkningen kan börja:)

• IdaElinLivia040611

Har också svårt att somna om ibland när jag vaknar vid 3-4 och går på yoa. Han verkar vara som mest aktiv då.
    Jag ligger just nu på soffan efter en långsam promenad. Det blev lite för mycket för fogarna tror jag och sen har jag en sån himla växtvärk idag också. Har till och med tagit en alvedon och en bricanyl tablett. Inga samandragningar alls bara en ihållande mensvärks känsla. Tur att jag ska till BM så hon kan kolla så att allt står rätt till. Blir ju nojjig för sånt här även om det säkert e helt normalt. men det e en riktig ihållande känsla. Växer väl på där inne. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Dancia

Nu har jag varit och lämnat en urinodling hos BM. Hoppas att jag får svar på den riktigt fort för det gör så jäkla ont längst ner i magen. kan knappt böja mig fram och ta på mig skorna gör då spänner det i livmodern och ilar i urinblåsan.

Pratade med henne om att ta ett GBS prov på tappen och hon tyckte inte det var nödvändigt förrän senare i graviditeten då man enbart behandlar med vanlig antibiotika så det blir detsamma om det visar sig vara en UVI. men min tanke var snarare att jag kanske behöver behandlas med ett helt annat antibiotika än vad jag brukar få. Brukar äta selexid mot UVI men de kommer ju tillbaka helatiden. Jag själv har läst att kåvepenin ska vara bäst mot GBS och det har jag aldrig fått så det kan ju vara därför det aldrig försvinner helt.

• PojkarnasMamma85

Jag har också rejäl växtvärk idag, men känns mest som en positiv värk :P

Ikväll ska maken min åka och titta på en vagn åt mig, om den ser ut som på bilden och att handtaget inte är för lågt för honom så slår vi till Tyvärr kan jag själv inte följa med då ca 1 timmes bilfärd inte ens är tänkbart för mig Hoppas jag får vagnen ikväll, är SÅ spänd!

Jag är extremt dålig på matte...hur räknar man ut procenten på tiden som gått?