• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • NinnaBus

Hoppar in här jag med....
    BF 2:a juni....
    Vårt 3:e barn...

Har också haft en del sammandragningar... I helgen har de varit värre än tidigare och mycket tätare... Haft en del som gjort ont också...
    Var till Bm på eftermiddagen för en extrakoll... Fick lämna urinprov för att utesluta bakterier i urinvägarna.
    Bebis har sparkat som sjutton idag....
    Var mer stillsam i helgen när sammandragningarna var som värst... Men sparkat en del när de släppt...

Barnmorskans order: Åk hem och lägg dig på soffan framför tv:n med en ask chokladpraliner....

Har inte haft så mycket sammandragningar med de två första barnen. Bara lite på slutet.
    Och man blir lite nervös med tanke på att tvåan var prematurfödd, vilket de aldrig hittade orsaken till...
    Men sammandragningarna har minskat nu i alla fall....
    Skulle höra av mig om de ökar igen...
    Molar lite i magen och ryggen till och från fortfarande.
    Bara att fortsätta ta det lugnt ett par dagar antar jag....

• Havsjungfrun

Kul att det fortfarande droppar in nya. Välkomna!

• Baby1112

Carwho och NinnaBus: Välkomna! Kul med nya i tråden...

Inatt har jag sovit hela natten utan att ens vakna för att gå på toa. Så skönt! Dottern har i en veckas tid nu sovit nätterna igenom, hoppas hon fortsätter med det, för vad skönt det är att slippa gå upp och mata och bara sova igenom istället... Lyx!!! Drömmer
    Annars är jag ocksåp oftast väldigt trött och skulle kunna somna stående från och till...

Vecka 21+6 idag. Tiden går fort... För fort...

Sådär ja
  • NinnaBus

Tack
    Kul när det är fler som kommit ungefär lika långt i sin grav...
    Och bra att kunna diskutera funderingar man har...
    Eller bara skriva lite...

• M karl

Jag önskar att veckorna skulle gå lite snabbare. Är idag i v 22+3. Första barnet. Ska till bm nästa vecka. Har inte varit där sen inskrivningen.

• RocketQueen

Pojkarnas mamma: Tänk att du lyckades bestämma dig till slut Det blir säkert toppen med Frogen

• MissFörstånd

Aikotakara- läste här på fl att brösten börjar växa ännu mer nu. Jag kände som nålar förut när dottern var liten när mjölken rann till men nu är det kanske en period av tillväxt .

Välkomna hit ni nya tjejer

Jag har blivit så sjukt hungrig, är ju lite nojig för att gå upp FÖÖR mkt i vikt då jag varit kraftig överviktig förut. Gick upp 25+ med dottern men nu är det bara sex kilo, men å andra sidan än det väl nu man börjar öka.

• RocketQueen

Idag är jag helt galet trött, jag fattar inte hur svårt det ska vara att sova en hel natt?? Självklart just inatt när jag måste upp tidigt också... Nä, imorgon har jag sovmorgon så ikväll blir det nog en sömntablett för att få en hel natts sömn, känns som att det var ett tag sen sist.