• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Moa Li

Hej! Nu har vi också köpt en vagn. Tänk att det ska ligga en liten bebis i den snart. Kyss 2000 kr på blocket. Knappt använd. Rullar fint med svängbara framhjul.

• Dancia

Aah, jag blir så trött på detta. Verkar bli en graviditet med återkommande och besvärande UVI denna gången också. Redan haft en kraftig UVI för bara några veckor sen och nu har jag symtom igen. Öm längst ner på magen, spänd över urinblåsan, svider när jag kissar och värst av allt smärtsamma sd som hållt på med korta mellanrum i många timmar nu.

Jag hoppas jag klarar mig till måndag då varken mvc eller vc har öppet imorgon. Då ska jag iaf be dem göra en ordentlig koll efter GBS, alltså inte bara urinet, utan även prover från livmodertappen, för nu vill jag få bukt på detta och absolut inte riskera att barnet blir smittat eller att någon förlossning sätter igång.

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-01-28 19:38:41 följande:
    Aah, jag blir så trött på detta. Verkar bli en graviditet med återkommande och besvärande UVI denna gången också. Redan haft en kraftig UVI för bara några veckor sen och nu har jag symtom igen. Öm längst ner på magen, spänd över urinblåsan, svider när jag kissar och värst av allt smärtsamma sd som hållt på med korta mellanrum i många timmar nu. Jag hoppas jag klarar mig till måndag då varken mvc eller vc har öppet imorgon. Då ska jag iaf be dem göra en ordentlig koll efter GBS, alltså inte bara urinet, utan även prover från livmodertappen, för nu vill jag få bukt på detta och absolut inte riskera att barnet blir smittat eller att någon förlossning sätter igång.

Är dom säkra på att de inte är urinbäckeninflammation? Haft de dom nu två senaste graviditeterna och då hjälps de inte med vanlig penicillin utan måste ha en annan starkare! Tanke på dina symtom så liknade dom mina
  • Baby1112

Har kollat vagn idag igen. Bytte sulky till dottern, känner mig nöjd. Kom också fram till att vi lägger syskonvagnen på hyllan tills vidare. Köper en till sommaren om behovet finns. Gillar ju att sjala mycket, så blir nog en del sådant, plus att vi har kvar gamla vagnen...

Jobbiga beslut det här med vagn... Skrattande

(om man är lika velig och impulsiv som jag då alltså)

Sådär ja
  • PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-01-28 19:59:51 följande:
    Har kollat vagn idag igen. Bytte sulky till dottern, känner mig nöjd. Kom också fram till att vi lägger syskonvagnen på hyllan tills vidare. Köper en till sommaren om behovet finns. Gillar ju att sjala mycket, så blir nog en del sådant, plus att vi har kvar gamla vagnen...

Jobbiga beslut det här med vagn... Skrattande

(om man är lika velig och impulsiv som jag då alltså)
    Jag har bytt åsikt om vagn säkerligen tusen gånger, om inte mer, denna graviditeten. Vi har ju en jättefin vagn som vi hade till sonen som vi var väldigt nöjda med Men så velar jag om vi behöver en syskonvagn eller om jag vill ha en Bugaboo Cameleon. Den sistnämnda har jag velat om x antal gånger, de är ju SÅ snygga! Men många omdömen säger att de är dåliga, men det är nästan lika många som älskar den som hatar den. Svårt! Vill ju inte lägga ut allt för mycket pengar heller Tungan ute
  • IdaElinLivia040611
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-28 20:05:34 följande:
    Jag har bytt åsikt om vagn säkerligen tusen gånger, om inte mer, denna graviditeten. Vi har ju en jättefin vagn som vi hade till sonen som vi var väldigt nöjda med Men så velar jag om vi behöver en syskonvagn eller om jag vill ha en Bugaboo Cameleon. Den sistnämnda har jag velat om x antal gånger, de är ju SÅ snygga! Men många omdömen säger att de är dåliga, men det är nästan lika många som älskar den som hatar den. Svårt! Vill ju inte lägga ut allt för mycket pengar heller Tungan ute
    På vilket sätt skulle den vara dålig (nyfiken) den e ju helt klart världens bästa vagn!!!!!!!!! Tungan ute
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-28 20:08:12 följande:
    På vilket sätt skulle den vara dålig (nyfiken) den e ju helt klart världens bästa vagn!!!!!!!!! Tungan ute
    Hehe, många säger att den är väldigt ranglig och att den inte håller så många år. Men som sagt, den är ju SÅ snygg!
  • IdaElinLivia040611
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-28 20:10:07 följande:
    Hehe, många säger att den är väldigt ranglig och att den inte håller så många år. Men som sagt, den är ju SÅ snygg!
    kanske dom äldre modellerna, min 2011 e inte alls ranglig och om den håller i längden återstår att se.....fast nu e ju min såld och en Donkey står på tur..Gråter
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618