• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-28 20:12:04 följande:
    kanske dom äldre modellerna, min 2011 e inte alls ranglig och om den håller i längden återstår att se.....fast nu e ju min såld och en Donkey står på tur..Gråter
    Ah okej, vi kan inte köpa en ny och satsar på begagnat och för att hamna i vår prisklass lär det bli en äldre modell, typ -06, -07 eller -08:a.
  • Moa Li

Den vi köpt nu (bild ovan) är ganska bred, men jag funderar på att köpa en babysafe med underrede som vi kan ha i bilen och på fik. Och antar att vi kommer att köpa en mindre och smidigare sulky när barnet blivit större. Bara lägga ut vagnen på blocket sedan. Vi får se vad vi tycker när vi börjar använda den

• Baby1112
    Moa Li skrev 2012-01-28 20:23:01 följande:
    Den vi köpt nu (bild ovan) är ganska bred, men jag funderar på att köpa en babysafe med underrede som vi kan ha i bilen och på fik. Och antar att vi kommer att köpa en mindre och smidigare sulky när barnet blivit större. Bara lägga ut vagnen på blocket sedan. Vi får se vad vi tycker när vi börjar använda den
    Smart! Glad
    Önskar att jag tänkt så när vi köpte vagnen till dottern (nu nio månader). Köpte en stor och klumpig duovagn, som inte ens är bra som sittvagn. Men den var jättefin som liggvagn.
    Nu har vi ju tittat på sulky och bestämt oss för en som är liten och nätt...

(Sen blir det kanske syskonvagn fram mot sommaren/hösten... Får se vad vi känner då) Skrattande
    Sådär ja
  • Baby1112
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-28 20:05:34 följande:
    Jag har bytt åsikt om vagn säkerligen tusen gånger, om inte mer, denna graviditeten. Vi har ju en jättefin vagn som vi hade till sonen som vi var väldigt nöjda med Men så velar jag om vi behöver en syskonvagn eller om jag vill ha en Bugaboo Cameleon. Den sistnämnda har jag velat om x antal gånger, de är ju SÅ snygga! Men många omdömen säger att de är dåliga, men det är nästan lika många som älskar den som hatar den. Svårt! Vill ju inte lägga ut allt för mycket pengar heller Tungan ute
    Jag hade helt bestämt mig för en Mountain Buggy Duet syskonvagn. Och den är jättefin, men sittdelarna är små. Testade med dottern som nu är nio månader, i full vintermundering. Hon kan inte sitta där nästa år..

Sen hatar jag vagnen vi ha nu, stor och klumpig. Jättefin som liggvagn, totalt värdelös som sittvagn... Står inte ut!!!
    Hittade nu sulky till dottern för rimlig peng, med tanke långt bort om att köpa tvilling vagn till sommaren.

I nästa vända funderar jag på att vänta med tvillingvagn tills båda kan sitta och då köpa en smidigare sulky...

Blir trött på mig själv! Kräks
    Sådär ja
  • Dancia
    JennieJ skrev 2012-01-28 19:58:07 följande:
    Är dom säkra på att de inte är urinbäckeninflammation? Haft de dom nu två senaste graviditeterna och då hjälps de inte med vanlig penicillin utan måste ha en annan starkare! Tanke på dina symtom så liknade dom mina

Jag vet inte ens vad det är? Ska be dem kolla det också, tack föt ditt svar :).
  • Dancia

Jenniej: hade du någon hög feber när du hade inflammationen? Jag läste lite om det och der verkar som att de flesta får hög feber, men jag har ingen feber, även om jag känner mig febrig och frusen. Har även ont på ett visst ställe när jag trycker på magen på vänster sida strax ovanför livmodern. Känns som att det kanske är bäst att kolla upp detta imorgon trots allt? Orkar egentligen inte gå med denna smärtan en dag till.

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-01-28 22:42:09 följande:
    Jenniej: hade du någon hög feber när du hade inflammationen? Jag läste lite om det och der verkar som att de flesta får hög feber, men jag har ingen feber, även om jag känner mig febrig och frusen. Har även ont på ett visst ställe när jag trycker på magen på vänster sida strax ovanför livmodern. Känns som att det kanske är bäst att kolla upp detta imorgon trots allt? Orkar egentligen inte gå med denna smärtan en dag till.

Vet jag fick de med sonen för 7 år sedan då hade jag feber och var helt utslagen men måste då även tillägga att jag hade problem med galan oxå som inte tog upp slagg produkterna i Boden så mycket av mitt dåliga berodde på de! När jag fick de i vecka 13 nu ( tror de var den veckan ) så hade jag bara strax över 37 grader men väldigt ont i nedre delen av magen, svårt att tömma blåsan och de kändes upp till njurarna när man kissar typ som ilningar kan man säga och sammandragningar.
  • JennieJ
    JennieJ skrev 2012-01-28 23:35:13 följande:
    Vet jag fick de med sonen för 7 år sedan då hade jag feber och var helt utslagen men måste då även tillägga att jag hade problem med galan oxå som inte tog upp slagg produkterna i Boden så mycket av mitt dåliga berodde på de! När jag fick de i vecka 13 nu ( tror de var den veckan ) så hade jag bara strax över 37 grader men väldigt ont i nedre delen av magen, svårt att tömma blåsan och de kändes upp till njurarna när man kissar typ som ilningar kan man säga och sammandragningar.

Jag menade att jag hade problem med levern och inte galan som jag visst hade skrivit :S
  • IdaElinLivia040611

Vilket härligt väder vi har idag. Måste ut så fort alla har fått i sig frukost. Finns inget bättre en en solig vinterdag:) eller jo, en solig sommardag men det dröjer ju Tungan ute.

Bebben sparkar på så att det känns ganska ofta nu och det e så himla mysigt. Ska till vanliga BM på måndag och till specmvc nästa vecka. Många kontroller men det går ju lite fortare då. V 21 snart alltså halvvägs...jippiii!!!!! Längtar efter skrutten men samtidigt e det sista graviditeten så man vill ju njuta ordentligt.

Min bror och hans tjej kommer hit i kväll så på eftermiddagen blir det matlagning och lite efterrätts bak:)
    Älskar söndagar Hjärta .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Havsjungfrun

Vaknade på sennatten av att bebisen levde rövare i magen. När den väl började kännas ordentligt så är det full rulle vissa stunder på dagen, så mysigt Glad
    Här är det allmänt förkylt och trött. Barnen har varit sjuka i en vecka nu och jag själv låg på soffan hela dagen igår. Vill kunna njuta av vintervädret!