• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Astrött här också. Har åkt på barnens förkylning så det beror ju delvis därför. Har varit hemma med barnen idag.

• PIO

Har fått tillbringat halva dagen på akuten igen. Har sån jädra "mensvärk" så fick åka in för en undersökning. Men allt såg bra ut, tappen va fortf 3,4 cm som förra veckan sä de va bara att åka hem i knapra alvedon. Usch blir snart knäpp på denna ständiga oro!! Vill bara kunna slappna av o njuta nu.

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-01-30 16:51:41 följande:
    Har fått tillbringat halva dagen på akuten igen. Har sån jädra "mensvärk" så fick åka in för en undersökning. Men allt såg bra ut, tappen va fortf 3,4 cm som förra veckan sä de va bara att åka hem i knapra alvedon. Usch blir snart knäpp på denna ständiga oro!! Vill bara kunna slappna av o njuta nu.
    Jag hade också så idag. Jag har slutat med mina bricanyl tabletter för jag mår så konstigt av dom, men idag var jag tvungen att ta en och en alvedon för jag hade riktig växtvärk. Hade dock inga sammandragningar alls. Magen var helt mjuk och inga ökade flytningar så jag åkte aldrig in. Det gick över efter 2 timmar eller nått. hade gått en promenad innan så det kanske var därför. Jobbigt att bli så jäkla orolig så fort man känner något. Jag tror hela tiden att "jaha nu e det dags igen" och så länge jag e på fel sida av veckorna så att säga så blir jag as nervös. Vill bara komma till v 30-32då kommer jag känna mig lugnare.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PIO

Idaelinlivia- känner precis som dej!!! Jag äter fortfarande bricanyl. Men idag har ja haft som mensvärk hela dagen. Har de fortfarande men de blir bättre med alvedon. Har sammandragningar oxå men inte så strarka. Ja detta är inte roligt längre. Vill oxå komma upp förbi v 30!!! Just nu går tiden sååå långsamt! Är i v 20+5 idag

• Aikotakara

Jag är också väldigt väldigt trött på dagarna.. Hade möte på jobbet och somnade nästan.. Brukar vara nog plågsamt. Någon annan än mig som har fått plötsliga stickningar i brösten??! Har aldrig någonsin haft det men fick det för någon kväll sedan.. Det gick inte att ta på dom då, stack bara ännu värre.. Som små nålar. Stack flera gånger i själva bröstet och bröstvårtan var riktigt öm :( Kändes inte alls nå kul. Sen har jag börjat få ont i ena sidan av typ höften/låret.. det kan väl inte vara foglossning? Känner mig som en gammal tant då jag försöker ta mig fram ibland. Gör ont att sätta sig ner och ställa sig upp dessutom. Bebis sparkar runt som ett tok, vände på sig för nån dag sedan. Kändes helt sjukt :) Måste inhandla större tröjor inom en snar framtid.

• JennieJ
    PIO skrev 2012-01-30 17:38:06 följande:
    Idaelinlivia- känner precis som dej!!! Jag äter fortfarande bricanyl. Men idag har ja haft som mensvärk hela dagen. Har de fortfarande men de blir bättre med alvedon. Har sammandragningar oxå men inte så strarka. Ja detta är inte roligt längre. Vill oxå komma upp förbi v 30!!! Just nu går tiden sååå långsamt! Är i v 20+5 idag

IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-30 17:26:45 följande:
    Jag hade också så idag. Jag har slutat med mina bricanyl tabletter för jag mår så konstigt av dom, men idag var jag tvungen att ta en och en alvedon för jag hade riktig växtvärk. Hade dock inga sammandragningar alls. Magen var helt mjuk och inga ökade flytningar så jag åkte aldrig in. Det gick över efter 2 timmar eller nått. hade gått en promenad innan så det kanske var därför. Jobbigt att bli så jäkla orolig så fort man känner något. Jag tror hela tiden att "jaha nu e det dags igen" och så länge jag e på fel sida av veckorna så att säga så blir jag as nervös. Vill bara komma till v 30-32då kommer jag känna mig lugnare.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618

Känner exakt som er! Sedan jag åkte in på gynakuten två dagar innan jul har jag sagt till mig själv att jag kommer inte slappna av fören jag passerat vecka 30 och jag och mannen har även valt att avstå från sex tills dess! Är orolig hela tiden även om jag inte skriver om de och sammandragningar har jag dagligen men som tur är gör dom inte ont utan mest obehagligt sedan värken beror nog mycket på tarmarna (hoppas jag)
  • PIO

Ja usch denna ständiga oro!!! Vi får hoppas att veckorna går lite fortare nu när de börjar bli lite ljusare ute

• Dancia

PIO, Idaelin och JennieJ: förstår er verkligen också. Det är väldigt obehagligt att ha smärtsamma sammandragningar och molvärk så här tidigt i graviditeten då det kan bli väldigt kritiskt. Efter v.30 brukar man verkligen kunna slappna av mycket mer. Ett par av er vet ju också hur det känns att få ett prematurbarn och då är oron klart ännu värre. Vi får stötta varandra och hålla tummarna för att alla små vill stanna i magen till minst v.30 :).

• carwho

Joinar eran skara om det går bra! Vi ska ha tillökning i juni, BF 20 juni. Har en liten en sedan tidigare, född juni 2011.