• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

Hej på er!!
    Nu var det ett tag sedan....tog en stund att läsa igenom allt:))
    Mår fortfarande toppen förutom att fogarna har börjat krångla:(( Ska  testa ett sånt där bälte,men det har aldrig hjälpt innan men som sagt ska testa iaf......har jobbat ganska mycket den sista tiden,så det kanske beror på det...
    Ang GbS så har jag haft det tidigare men denna gång har odlingarna inte visat något....men jag har haft en otrolig klåda/ sveda nästan hela tiden ist....fick ovesterin utskrivet som tack och lov hjälper!!
    Men peppar,peppar så har jag inga sammandragningar längre!!!har inte haft på flera veckor faktiskt!
    Bebis sparkar som attan i magen!! kan inte känna så mycket utanpå magen men inne lever h¤n rövare:))
    Vagnen är inte heller fixad....kan fortfarande inte bestämma mig.......men det dyker väll upp så småningom!

Köpte första babyplagget igår.....en body med ett par byxor och en mössa allt med lite grodmotiv från h&m,så gulligt:)) nu längtar man ännu mer!!!        

• Polarlantis

Någon mer med grym magkatarr? Eller erfarenhet? Har köpt losec och testar det nu, för AAAAAAAAAAJJJJ vad det gör ont :( Fogar och diskar i kläm kan jag liksom ta men magkatarren är from hell :(

Börjar så sakteliga öva på att bli oficiell, himla skumt...magen växer iaf som en tok och mamma har döpt den till Gregor...tack för den Glad

• Uddabus

Har ibs som jag trodde var magkatarr förr... Det som är skönt är att jag slipper det under graviditeten...

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-01-31 07:44:05 följande:
    Aikotakara- läste här på fl att brösten börjar växa ännu mer nu. Jag kände som nålar förut när dottern var liten när mjölken rann till men nu är det kanske en period av tillväxt .

Välkomna hit ni nya tjejer

Jag har blivit så sjukt hungrig, är ju lite nojig för att gå upp FÖÖR mkt i vikt då jag varit kraftig överviktig förut. Gick upp 25+ med dottern men nu är det bara sex kilo, men å andra sidan än det väl nu man börjar öka.
    Läste också det igår, och mina som redan växt ordentligt har 75DD nu, ska dom alltså börja växa ännu mer Förvånad. Mannen blev överlycklig när jag berättade det...hahaha tur att någon blir glad. Det e fint med stora bröst och mina e opererade så dom sitter ju där dom ska, men det blir så svårt att hitta BH:ar dom blir ju snordyra när man ökar såhär mycket.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Gick in i vecka 21 idag. Igår hade jag ju en så satans växtvärk att jag fick ta alvedon, men idag e det lugnt igen så det var nog bara att det växte till sig. Han lever verkligen rövare i magen nu, syns jätte tydligt från utsidan.
    BM mätte livmoderkanten till lite ovanför naveln igår. Så nu vet man ju att det faktiskt e bebis som tar plats och gör magen stor, inte bara svullnad och för mycket svullande Tungan ute .

Jag vaknar alltid vid 3-4 på morgonen och har sedan super svårt att somna om. Jätte irriterande. Sen när minsta dottern vaknar vid 7 så känns det som att jag skulle kunna sova hur länge som helst. Pust alltid e det något.

Nej nu ska jag ta mig i kragen och göra mig i ordning för att gå till öppna förskolan med princessan.. Får bli en lite promenad först då det e så himla soligt å fint.

Välkommna alla nya, ska bli kul att lära känna er {#emotions_dlg.flower} .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Uddabus

Mina bröst har redan gått från c till d-dd så detta slutar i gigantiska bröst igen... Vilket är både roligt att ha fylliga bröst till asjobbigt för att alla ska kommentera vilka gigantiska bröst jag har...

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-01-30 22:08:32 följande:
    Pojkarnas mamma: Tänk att du lyckades bestämma dig till slut Det blir säkert toppen med Frogen
    Ja, äntligen! Jag såg den på Blocket och kände genast att det var ett klipp och den var "min" Tungan ute
    MissFörstånd skrev 2012-01-31 07:44:05 följande:
    Aikotakara- läste här på fl att brösten börjar växa ännu mer nu. Jag kände som nålar förut när dottern var liten när mjölken rann till men nu är det kanske en period av tillväxt .

Välkomna hit ni nya tjejer

Jag har blivit så sjukt hungrig, är ju lite nojig för att gå upp FÖÖR mkt i vikt då jag varit kraftig överviktig förut. Gick upp 25+ med dottern men nu är det bara sex kilo, men å andra sidan än det väl nu man börjar öka.
    Det känns som att vi är väldigt lika du och jag! Dessutom tror jag vi har typ samma BF Jag gick också upp 25+ med sonen men bara 6 kg första halvan. Nu har jag redan gått upp säkert 10 kg (sist jag vägde mig vilket var ett tag sen hade jag gått upp runt 8 kg). Jag är konstant sugen och hungrig!

Angående bröst, jag hade värsta Dolly Parton brösten sist och det lär inte bli bättre denna gången! Sist hade jag C-kupa och slutade i E-kupa. Den här gången börjar jag på D-kupa....vill inte veta var det slutar! Men maken blir ju nöjd i alla fall Flört
  • lycka 4

Mina bröst har gått från a kupa till d kupa =) Jag har alltid haft gigantiska bröst när jag väntat barn och jag tycker inte det är jobbigt under grav men därimot efter med tanke på att jag har mjölk för att bli dotter bolag åt arla , vilket betyder att dom blir ännu större .

Jag ska lämna en ny odling för att kolla gbs när jag gör rul tänkte jag för mina sd har verkligen ökat markant.

• Dancia
    Polarlantis skrev 2012-01-31 08:49:30 följande:
    Någon mer med grym magkatarr? Eller erfarenhet? Har köpt losec och testar det nu, för AAAAAAAAAAJJJJ vad det gör ont :( Fogar och diskar i kläm kan jag liksom ta men magkatarren är from hell :(

Börjar så sakteliga öva på att bli oficiell, himla skumt...magen växer iaf som en tok och mamma har döpt den till Gregor...tack för den

Jag har magkatarr både i magsäcken och tarmarna. Att äta regelbundet är a och o. Och tyvärr låta bli jouice och annat syrligt. Losec mups och någon tuggtablett som man kan ta vid behov, tex novalucol eller rennie.

Hoppas det blir lite bättre.
  • gammelmamma

Jag har haft magkatarr till och från men min läkare sa att jag inte skulle äta losec! Har du kollat om det är ok? Inte för att jag vill lägga mig i men det är ju tråkigt om man tar något man inte får för att man inte vet. Brösten exploderar just nu, det känns som när mjölken fyller på tycker jag.