• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Jag pluggar 100% fram t.o.m. den 25 maj. Efter det är det ganska så exakt en månad kvar till BF och då ska jag vara föräldraledig med barnen. Har ca 60 dagar kvar (lägstanivå men det går) att ta ut på dottern så jag passar på att njuta de sista veckorna hemma med mina "stora" innan minsta kommer ;).

• PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-01-30 12:57:10 följande:
    Vad blir det för vagn? Spännande! jag kan inte heller åka bil, det är så tråkigt, man blir så uttråkad. Tur det finns dator;) Jag har inte fått veta från fkassan ännu om sjukskrivningen har gått igenom. JAg väntar på besked så man slipper oroa sig för det. På fl på startsidan där du räknar ut beräknad förlossning och vilken vecka du är i, där står det %en:)
    Jag måste antingen vara korkad eller dum, men hittar inga % nånstans... Finns inga % där det står bf och vilken vecka jag är i.
  • PojkarnasMamma85
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-30 14:26:02 följande:
    Jag måste antingen vara korkad eller dum, men hittar inga % nånstans... Finns inga % där det står bf och vilken vecka jag är i.
    okej, jag var bara lite blind Drömmer

53,6% för mig
  • gammelmamma

Jag har just kommit på att syltlök är VÄLDIGT gott! Hm undra om det är nu cravingsen kommer 

• Zvartaliljan

Jag har sovit hela dagen....fler än mig som är sådär olidligt trött? Jag skulle kunna sova hela dagarna om jag bara fick. Nu har jag värsta ångesten för allt jag missade i skolan idag :-/

• gizmolarson

Jag pluggar 100% å jobbat lite extra då jag har tid ork , skolan slutar 25 maj å sen blir jag hemma tills bebis kommer, ska försöka plugga klart i höst förutom 8 veckors praktik som jag kommer skjuta på tills nästa år..

• MissFörstånd

Rocketqueen - som jag skrev tidigare idag ska jag söka graviditetspenning och det ska man väl göra så snart som möjligt när man fått moderskapsintyget annars vet man ju inte om man får det beviljat eller inte. Jag har Bf 9 juni och går nog hem sista april med vanliga föräldradagar om jag inte får graviditetspenning. Kommer nog inte orka ända till Bf. Semester har jag ingen då jag jobbar på timmar så det är bara att stå ut.

• Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-01-30 15:53:26 följande:
    Jag är också trött, helt slut. Kan sova dygnet runt känns det som. 

Ja precis, inte blir jag piggare av att jag sover mycket heller... Mannen är hemma med sjuka sonen idag eftersom jag skulle till skolan, o så blev det att jag låg i sängen hela dagen istället så han är liksom sådär lagom glad på mig nu :-/