• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Var och kollade på vagn idag. Var helt säker på vilken jag skulle ha. Kom hem med en sulky till dottern och ännu mer beslutsångest över syskonvagn... Kom inte det minsta närmare ett beslut alls... :/

• Moa Li

Vi har varit och köpt en barnvagn idag. Röd fin. Blev en Emmaljunga med svängbara framhjul. Var lite orolig för att den i varken skulle skulle få plats i bilen eller i hallen, men det gick bra både ock Glad Valde en begagnad. Blir den inte bra får vi väl slänga ut den på blocket igen och leta upp en annnan. Men känns bra.

Funderar nu på att kolla om man kan hyra babyskydd med underrede till? Läste om någon här på forumet som hade gjort det. Verkar så smidigt om man ska handla eller fika. Å fika vill man ju ofta, hihi.

Mysigt att det ska ligga en liten bebis i den här vagnen snart. Känner hur bebisen sprattlar i magen varje dag nu. Sypermysigt.

• Beckan91

I morse skrev jag att jag inte hade känt bebis sparkar på utsidan, men ikväll efter att ha hållt i gång i flera timmar med städning och bakning inför mitt födelsedagsfirande i morgon så satte lill*n igång. Ett par rejäla sparkar som kändes ordentligt mot handen. Gud vad mysigt! Bästa födelsedagspresenten jag kunde få ( i förskott )

• PIO

Jennie J- jäsingen vilket bra pris :) ska ju iväg imorgon förhoppningsvis o kolla ny vagn. Är lite inne på en crescent diva men ska kolla upp den där oxå om den finns i affären vi ska till så kan man ju klämma o känna o isf beställa från den där sidan :) tack för tipset!!!

• LillSnurr82

www.kopbarnvagn.se är en jätte bra sida. Beställt alla mina vagnar där i från (3 st) och alla har kommit efter bara två dagar. Super nöjd med alla tre. Hade en cresent till min dotter, nu såld till min syster som ska ha barn i februari. Är kanon vagnar för ett bra pris tycker jag :)
    Kör nu med en brio sitt vagn och en paraply sulky tills ny (syskonvagn) är inköpt.

• JennieJ
    PIO skrev 2012-01-27 22:14:10 följande:
    Jennie J- jäsingen vilket bra pris :) ska ju iväg imorgon förhoppningsvis o kolla ny vagn. Är lite inne på en crescent diva men ska kolla upp den där oxå om den finns i affären vi ska till så kan man ju klämma o känna o isf beställa från den där sidan :) tack för tipset!!!

Trevligt att hjälpa till om man kommer över något :) har ju själv redan köpt vagn annars hade jag oxå velat se mer av den jag satte in :)
  • Binkelibana

Det visade sig att ena kammaren är för liten och utan flöde. Vi har ställts inför valet att behålla barnet, göra fostervattenprov (risk för ytterligare kromosomskador föreligger) och att göra minst tre omfattande hjärtoperationer under barnets första tre levnadsår.

Vi känner att det vore orättvist mot storebror att hamna så i skuggan med föräldrar och syskon in och ut på sjukhus i långa perioder, orättvist mot bebisen att utstå så mycket operationer utan några garantier, och påfrestande för oss som par. Så vi har i stort sett bestämt oss att avbryta graviditeten. Jag tror också att det är lättare att avbryta nu, än att förlora ett barn som är kanske ett år...

Detta fel är som tur är inget ärftligt, och jag är fortfarande ung. Det som tröstar mig är att vi faktiskt redan har ett barn, och även om det aldrig skulle bli fler så gör det hela skillnaden mellan noll och ett barn, snarare än mellan ett och två. Dessutom är jag tacksam att det är barnet i magen som jag ännu inte känner som det drabbat, än att det hade varit storebror som jag kännt och älskat i fem år.

Så jag lämnar er nu. Stort lycka till med era små, från djupet av mitt hjärta! Tack för att ni frågande, det värmde! Kramar

• Dancia

Binkelibana: Gud vad jobbigt :(. Jag beklagar verkligen innerligt :(. Ingen ska behöva gå igenom det ni gör nu. Massor med styrkekramar och jag önskar er all lycka i framtiden och att det blir fler friska barn <3