• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Är det någon mer än jag som ska göra ett 3D UL senare i graviditeten? Jag ska göra ett om 5 veckor och längtar så otroligt mycket :).

Min man tycker det är onödigt att lägga pengar på det eftersom det ändå inte dröjjer så många månader innan vi träffar vår lille bebis :). Men jag fick honom att inse att jag behöver en liten extra ljuspunkt däremellan iom alla krämpor och framförallt sorgen över att jag inte kan åka över till USA och träffa min farmor :(. Så han gick med på det ändå :). Det är ju också vårt tredje och sista barn så då vill jag gärna prova hur det är med ett 3D UL eftersom jag inte gjort det med något av de andra barnen :).

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-30 12:51:53 följande:
    Jag har också rejäl växtvärk idag, men känns mest som en positiv värk :P

Ikväll ska maken min åka och titta på en vagn åt mig, om den ser ut som på bilden och att handtaget inte är för lågt för honom så slår vi till Tyvärr kan jag själv inte följa med då ca 1 timmes bilfärd inte ens är tänkbart för mig Hoppas jag får vagnen ikväll, är SÅ spänd!

Jag är extremt dålig på matte...hur räknar man ut procenten på tiden som gått?

Vad blir det för vagn? Spännande! jag kan inte heller åka bil, det är så tråkigt, man blir så uttråkad. Tur det finns dator;) Jag har inte fått veta från fkassan ännu om sjukskrivningen har gått igenom. JAg väntar på besked så man slipper oroa sig för det. På fl på startsidan där du räknar ut beräknad förlossning och vilken vecka du är i, där står det %en:)
  • ja88
    Dancia skrev 2012-01-30 12:23:39 följande:
    Nu har jag varit och lämnat en urinodling hos BM. Hoppas att jag får svar på den riktigt fort för det gör så jäkla ont längst ner i magen. kan knappt böja mig fram och ta på mig skorna gör då spänner det i livmodern och ilar i urinblåsan.

Pratade med henne om att ta ett GBS prov på tappen och hon tyckte inte det var nödvändigt förrän senare i graviditeten då man enbart behandlar med vanlig antibiotika så det blir detsamma om det visar sig vara en UVI. men min tanke var snarare att jag kanske behöver behandlas med ett helt annat antibiotika än vad jag brukar få. Brukar äta selexid mot UVI men de kommer ju tillbaka helatiden. Jag själv har läst att kåvepenin ska vara bäst mot GBS och det har jag aldrig fått så det kan ju vara därför det aldrig försvinner helt.
    GBS försvinner aldrig helt, en gång bärare alltid bärare är det väl som gäller :( sen är det tyvärr en bakterie som tenderar att kunna komma tillbaka fort oavsett medicinering. Dock verkar kåvepenin fungera bättre på mig än vanlig selexid när det är GBS. Har ätit två ggr hittills denna grav och det märks direkt att obehaget försvinner och sammandragningarna minskar betydligt. Tycker synd om dig, vet själv att det är ett helvete med dessa besvär.
  • RocketQueen
    zenoble skrev 2012-01-30 10:02:43 följande:
    Du får smeta på massa smink så syns det säkert inte så mycket! säkert bara du som tänker på det igen annan Glad

Går in i v.23 idag får bli en ny magbild sen.. Igår hade jag så fruktansvärt ont i bäckenet så jag trodde det skulle spricka av värk. Undra om det är fogarna. känner lite nu men inte alls som kvällarna/nätterna. vila 2 dagar till sen börja jobba heltid igen. suck. Nån mer som verkligen inte har lust att jobba? känns som att jag skulle kunna göra vad som för att slippa. men cash is king right Guld i mun
    Ja, än så länge syns det inte så mycket eftersom det är blåsor och inte sår ännu. Första gången jag provar såna här plåster men det döljer rät bra faktiskt. Bättre än jag trodde, men det gör ont

Jag hade riktig ångest när jag började jobba heltid igen men efter bara en vecka blev jag 50 % sjukskriven så nu känns det enormt mycket bättre, nu är det riktigt roligt att jobba igen. Ganska precis en timme efter att det börjar bli jobbigt och göra ont så får jag gå hem.
  • AAEV
    RocketQueen skrev 2012-01-30 13:23:44 följande:
    Frågar er här också. Har ni börjat fundera på hur ni ska göra när det närmar sig bf? Söka graviditetspenning? Ta ut fp lång tid innan? Eller kanske semesterdagar? Eller bara försöka jobba så länge det bara går?
    Jag har BF 29 juni och min förhoppning är att jobba så länge det bara går.
    Med de andra barnen jobbade jag fram till BF.
    men så har jag ju en lite "speciell" arbetssituation också  
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • stjärnfrukt

Jag ska plugga 75% nu i vår, men det är 2 kurser nu och en de sista månaderna, som dessutom är på distans. Kursen slutar i början på juni, och jag ska nog bara vara hemma med min dotter och vänta ut bf, haha. Alltså, inte ta fp, eller något sådant. Känns skönt.
    Sedan till hösten ska jag plugga 50% och vara hemma med barnen mkt. Min sambo ska ta ut fp ca 2dagar i veckan. Så vi kommer spara många föräldrar dagar så vi kan vara hemma mkt båda 2 & njuta mkt av tiden med de små innan de ska börja skolan.   

• IdaElinLivia040611

Precis hemkommen från vanliga BM. Fick kolla på mina provsvar, hade lågt ferritinvärde (stavning) det låg på 23 hon sa att e det under 60 ska man äta järn från v 20 så ska börja med niferex kapslar från idag. Hoppas inte magen ballar ur totalt. Annars fick jag bara moderskapsintyget och just det. Vi lyssnade på hjärtat. 154 slag å han far runt som en tok därinne. Nästa besök blir den 6 mars är då i v 25+ någonting :)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • JennieJ

Så i morgon går man in i vecka 22 så 52,5% av graviditeten har man gått! Trodde jag hade besegrat illamåendet men igår smög den sig upp bakifrån och överrumpla mig totalt. Från ingenstans kändes de som jag åter igen var i vecka 9 och med illamående tabletter och À-fil vägra de släppa taget så jag välkomnar illamåendet tillbaka. För idag mår jag lika illa och kräktes på morgonen innan jag fått något i magen. Jag hoppas jag snart slipper detta igen och de lämnar min kropp! Måste även snart ta kontakt med min bm för hade tänkt vänta tills den 27 feb när jag har tid till henne men känner att jag nu inte kan vänta mer utan hon får kolla mitt blodtryck, socker osv för jag är ständigt trött och mellan varven yr och har svått mef koncentreringen! Så de våre dumt att vänta 4 veckor men bara hoppas hon känner desamma?