JennieJ skrev 2012-01-31 11:07:27 följande:
På tal om bröst vill jag inte att dom växa mer för då jag har 80 DD alt 85 D (beroende modell) blir de grymt tungt för ryggen plus de är svårt att hitta bhar! Med sonen fick jag F kupa vilket gjorde jag fick beställa svin dyra bh och då jag var lite snål mot mig själv köpte jag bara en sådan bh och resten i 90 E vilket funka om man gillar trångt! Denna gång ska jag inte vara snål mot mig själv utan går jag över på E kupa kommer jag beställa typ 3 st och sedan ett par bra Sportbh att på natten! Någon som haft och minns hur de var att duscha medans ni amma? Jag själv minns att när man duschat klart fick man snabbt som ögat torka sig för att få på bhn och inlägg de var som två fontäner som spruta rätt fram :S hade massor med mjölk och snabbt gick de vid amningen och pojken hann knappt svälja för de rann så snabbt! Så de gick verkligen svin snabbt att få i honom mat vilket gjorde att han spydde mycket då de ofta blev för mycket! * vad jag börjar minnas saker helt plötsligt*
Jag har vanligtvis 70D och är nu uppe på 70F/G beroende på modell och affär.
Trodde inte att mina bröst hade ökat så i storlek, men tji fick jag när jag väl tog mig iväg och provade nya BH:ar, eftersom jag tyckte att det vällde över lite väl mycket i mina vanliga.
Det är första barnet för min del, så vi får se hur det går vid amningen...