• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Satte man ett finger på bröstvårtan o höll en stund så stoppar det lite iaf...

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-01-31 11:47:06 följande:
    Ni som haft/har så stora måste verkligen lagt en mindre förmögenhet på bh:ar och framför allt jobbigt att hitta några?

Ja, men jag är medlem i change och där har de ganska bra rabatter ibland, tex köp tre betala för två. Då tjänar man ganska bra om varje bh kostar 400 kr :). Change är superbra för man får jättebra hjälp där och det är faktiskt värt priserna :).
  • PojkarnasMamma85

Jag använde mig av Triumphs amningsbh:ar fast de satt väl inte jättebra...fick typ hängbröst...så ska försöka hitta en bättre modell denna gången. Framförallt ska jag köpa amningsbh:ar efter att jag börjat amma eftersom brösten ändrar sig så. Sist köpte jag på mig bh:ar innan sonen ens tittat ut.

• Dancia

Haha, tar en paus nu från pluggandet :). Kunde inte koncentrera mig innan när jag satt och läste och Hoppsan började ha värsta kalaset inne i magen :). Hon sparkar och slår volter för fullt där inne så det är svårt att tänka på annat. Så nu pausar jag och väntar tills det blir lite mer lugn och ro i magen så jag kan koppla bort tankarna från bebisen och förstå vad jag läser sen ;).

• Lina007

Ni ska bara veta hur mycket en annan önskar att brösten kunde växa på sig liiite grann i alla fall när man åtminstone är gravid och därefter vill kunna amma. Men här står man och stampar med samma storlek som när de började "växa" i tonåren, 75A. Har jag tur så blir de åtminstone en storlek större. :-P

Tycker dock att amningsbehån var det mest osköna plagg jag någonsin burit, helt formlös. :-P

Amningen fungerade inte alls med sonen, jag var så slutkörd fjärde dagen vi var hemma så de fick komma på hembesök från BVC efter avslutad arbetsdag. Och hon kunde ju direkt se när Odin bara låg och sög luft efter tio minuter vid bröstet, så det var helt lönlöst.

Har dock bestämt mig för att ge det en chans denna gång så får vi se hur det slutar som.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • IdaElinLivia040611

Jag passade på att köpa riktigt fina och dyra BH:ar när det var mellandags rea. Fick tre stycken i 75 DD för 600:- skulle gått på över 1600:- annars (galet dyrt) så det känns bra.
    Vill också hitta riktigt bra amningsbehåar. Tror jag testar att köpa en så att man har men väntar med resten till mjölken runnit till. Det e ju först då man vet storleken lixom.

Kommer också ihåg duschsenariot. Lite stressigt att få på sig på överkroppen Tungan ute .

Hade mycket mjölk då jag ammade mina 2 första tjejer nu med trean pumpade jag bara och det gick inte så bra så jag vill jätte gärna att det ska funka nu. Mysigaste som finns att amma. Speciellt i början. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • LillSnurr82

Själv avgudar jag amningsbh och använde de även som icke gravid/ammande.. Finns inga skönare bh:ar.. :) köpte 2 st på Ullared när jag vänta dottern. Var där i går igen, så då passa jag på att køpa 2 till :) min syster köpte nog 4 till sig i går oxå :)

• FiaA87

Jag har gått från 75C till 75E, jag fick hjälp att prova ut vilken storlek jag skulle ha i en butik när jag var i STHLM, hon meddelade att det antagligen komma sluta på minst 80F. Vilket känns helt sjukt, för jag tycker inte att de ser såå stora ut.. Sambon var iaf glad (fram tills för någon dag sen då det började komma lite "mjölk" eller vad det nu är det där första!)

• MissFörstånd

Pojkarnas mamma - Inte kul att vara hungrig jämt, jag försöker klämma i mig typ ägg och lite nyttigare och mättande saker istället för tomma kalorier. MEN jag är inte alltid så duktig .