• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Dottern har blivit sjuk igen, blev ju nyss frisk kändes det som. Men det är väl sådana tider nu. Längtar till måndag då vi förhoppningsvis får vagnen vi beställt till dottern. Blir galen på den gamla, suffletten är dålig och bara åker ner hela tiden. Kul när det blåser... :/

Ska försöka sova lite, har börjat känna bebis lite på kvällarna, små puffar sådär. Mysigt...

Sådär ja
  • PojkarnasMamma85
    Aikotakara skrev 2012-02-04 22:02:37 följande:
    Någon annan än mig som drömmer hemska mardrömmar?? Har drömt jättemycket hemskt på senaste tiden.. speciellt om barn och bebisar. Senast inatt drömde jag att jag vaknade av bebisskrik någonstans i huset, men allt var mörkt och jag försökte lysa med mobilen då det inte gick att tända och såg en mörk skepnad i ett av rummen.. nä fy, det var riktigt otäckt. Jag vill drömma något roligt för omväxlingens skull!
    Ja, jag har verkligen kommit in i en period då jag drömmer massa hemska,verkliga saker. Det värsta hittills är att jag vid ett par tillfällen drömt om att maken lämnat mig, men har även drömt om att alla tyckte att bebisen som kom ut inte alls skulle heta Harry Tungan ute

De är väldigt verkliga alla drömmarna men av olika "hemskhetsgrad" Tungan ute
  • PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-02-04 22:10:02 följande:
    Dottern har blivit sjuk igen, blev ju nyss frisk kändes det som. Men det är väl sådana tider nu. Längtar till måndag då vi förhoppningsvis får vagnen vi beställt till dottern. Blir galen på den gamla, suffletten är dålig och bara åker ner hela tiden. Kul när det blåser... :/
    Ska försöka sova lite, har börjat känna bebis lite på kvällarna, små puffar sådär. Mysigt...
    Ja, visst är det besvärligt när de är sjuka hela tiden?!
    Min son har nästintill varit konstant sjuk under hösten, men nu äntligen varit frisk en månad eller två typ. Men då skulle denna nedrans höga feber komma som ett brev på posten! Skrikandes

Vad har ni för vagn nu och vad har ni beställt för vagn?
  • JennieJ

Gammalmamman: när jag vänta min dotter som idag är 11 år så var min mamma gravid samtidigt som mig. Jag var 20 när hon kom och mon mamma 39 år :) så idag skiljer de 3 månader på tjejerna! Minns en rolig händelse när min syster var någon vecka och jag fortfarande gravid! Var på en pizzeria och pizza gubben titta konstigt på mig där jag står med magen i vädret och min lilla syster på armen. Till slut kunde han inte hålla sig utan tittar frågande på mig och säger " bara 1 komma ut?" haha garva sönder mig och han är helt ärlig och rycker på axlarna. Fick förklarat för honom att de var min lilla syster jag hade på armen :)))

• RocketQueen

Jag drömmer också massa mardrömmar. Inatt handlade det om att bebisen kom alldeles för tidigt till exempel men det är olika saker nästan varje natt...

• Moa Li

Inatt drömde jag att brösten "började fungera". Om jag tryckte på dem kom det luft. Sedan sög de in luft för att bli normalstora igen. Jag visade min man och när han satte fingrarna mot vårtgårdarna så sögs fingrarna fast mot huden, som när man sätter handen mot dammsugaren. Sjuka drömmar. Hoppas det kommer mer än luft sedan Flört

• lycka 4

Här är en till som drömmer en massa . Jag har i alla mina grav drömt om tidigare pojkvänner å kärlekar .. Men dom säger ju att när man är gravid så drömmer man konstigt för att man liksom ransakar sig själv mm

Väntar på att tankbilen ska komma med olja, har inte gjort annat denna helg än suttit å eldat hua

• Josenoah

Usch här är en till med jobbiga drömmar!!! Vakna inatt och var alldeles skakis, tur man har en sån fin man som tröstar och håller om :) ha en bra dag i kylan

• Cataleya

Är det någon mer än jag som är överkänslig ? Jag gråter för ALLT, tänker negativt om allt sambon säger och gör och känner mig bara så ensam ? Och börjar jag tänka så börjar jag gråta! Gick in i v 24 igår , jag tycker det är jätte jobbigt och min stackars sambo får ta så mkt skit, jag försöker vara glad men jag kan inte!

• Polarlantis

Har börjat känna av den lilla lite nu från och till men ännu inte på utsidan. Har gått halvvägs jag också nu, OJ! Idag ska vi kolla barnvagnar på nätet och lite andra prylar...får iaf börja! Mår rätt bra förutom magkatarren som är hemsk...men knaprar losec och hoppas på det bästa!