• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ange8608

pojkarnasmamma85: Hoppas han kryar på sig snabbt=)
    Ja sambon min har också känt sparkar nu de är så häftigt=) Kände så sen med Ebba men nu är det mycket tidigare=) 

• gammelmamma
    Cataleya skrev 2012-02-05 07:51:20 följande:
    Är det någon mer än jag som är överkänslig ? Jag gråter för ALLT, tänker negativt om allt sambon säger och gör och känner mig bara så ensam ? Och börjar jag tänka så börjar jag gråta! Gick in i v 24 igår , jag tycker det är jätte jobbigt och min stackars sambo får ta så mkt skit, jag försöker vara glad men jag kan inte!

Jag också, känner mig ledsen och ensam trots att jag har massor med underbara människor omkring mig 
  • MissFörstånd

Hej tjejer!

Har inte hunnit vara in här på några dagar men jäklarns vad ni hinner skriva! . Jag har faktiskt inte orkat läsa ikapp allt , hoppas det är okej ändå.

Jag går in i v23 imorgon och börjar inse att det inte är så himla lång tid kvar tills bebisen faktiskt kommer. Det är med skräckblandad förtjusning måste jag erkänna.

Jag fyller år snart och idag har jag köpt mig en present, till bara mig! Nåja, sambon kan väl få låna den ibland . Det blev en ipad2 . Så kul!!! Sitter på den nu och då kan man ju skriva som på en dator, inte lika svårt som på iphonen. Det är "bara" wifi i den så därav en lite billigare modell.

Kram till er alla!!

• LillSnurr82

Fick en iPad2 av sambon för ett tag sen. (då min bärbara dator dog) Men måste erkänna att vi inte alls är nöjda med den.:( massa saker man inte kan göra som man borde kunna. Nu har sambons dator oxå dött så bara att punga ut pengar och köpa oss en ny för med bara iPaden klarar man sig inte.. Typiskt hade såna förväntningar på den.. Hoppas du/ni blir mer nöjda med den.

• Elvis Mamma

Någon mer som har galet mycket flytningar? Jag får ibland för mig att det är vatten som läckte vilket det förhoppningsvis inte är. Ni som har barn sedan innan, hur ofta ska ni till MVC? Jag var på inskrivningen tidigt i vecka 7 å har nu inte tid förens jag är i vecka 26, känns som ett så stort glapp. Vet ju att jag har järnbrist så skulle tex. vilja kolla det

• MissFörstånd

Lillsnurr - tråkigt att höra att ni inte är nöjda. Jag har inte så stora förväntningar, mest en leksak faktiskt så jag hoppas den ska funka till det iaf

Elvismamma - japp, massa flytningar här också. Vissa dagar känns det som att jag inte gör annat än att byta troskyldig . Men det är ju inget farligt. Vi var också på inskrivning i v7 och jag ska dit nu i v. 24, den 20/2. Sen för oss som ska ha andra barnet är det ännu färre besök och det gillar inte jag !

• Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 17:32:33 följande:
    Någon mer som har galet mycket flytningar? Jag får ibland för mig att det är vatten som läckte vilket det förhoppningsvis inte är. Ni som har barn sedan innan, hur ofta ska ni till MVC? Jag var på inskrivningen tidigt i vecka 7 å har nu inte tid förens jag är i vecka 26, känns som ett så stort glapp. Vet ju att jag har järnbrist så skulle tex. vilja kolla det
    Mycket flytningar här också...
    Var på sen inskrivning och nästa gång är 24 fulla veckor. Självklart ska du ringa om du får problem däremellan.
  • Tre Flickor
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 17:32:33 följande:
    Visst är det glest med tider som omföderska?!
    Jag var på inskrivning i slutet på oktober tror jag att det var och ska på nästa besök i vecka 26. Var iofs på en extrakontroll pga slemmisen gick men då gjordes bara en gynundersökning och inget mera.

Järntabletter blev jag tillsagd att börja med varannan dag i vecka 20. Nytt prov kommer inte att tas förens i vecka 30 sa BM så jag har ingen aning om hur mitt järnvärde är. Men jag antar att det är lågt eftersom jag är så trött hela tiden. 
  • zenoble
    Cataleya skrev 2012-02-05 07:51:20 följande:
    Är det någon mer än jag som är överkänslig ? Jag gråter för ALLT, tänker negativt om allt sambon säger och gör och känner mig bara så ensam ? Och börjar jag tänka så börjar jag gråta! Gick in i v 24 igår , jag tycker det är jätte jobbigt och min stackars sambo får ta så mkt skit, jag försöker vara glad men jag kan inte!
    JA! igår var en fruktansvärd dag, började gräla med mannen och kunde sedan inte sluta gråta på hela dagen. kan inte ens bli arg för ens jag börjar gråta.. skit jobbigt! Ska man ha detta 16 veckor till alltså? Orkar inte det :(

Är så fruktansvärt trött också nu när jag börjat jobba. Både fysiskt och i huvudet, plus att sonen börjat sova dåligt på nätterna. Nej fy är inte alls så glad som man borde vara nu i mitten av graviditeten :(