• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85

Jag är också omföderska men pga lite små komplikationer av slutet av förra graviditeten så kommer jag få gå på tätare kontroller. Skrev in mig runt vecka 10 och ska på mitt andra besök i vecka 25, därefter tre veckor till nästa kontroll och sen tror jag att det blir två veckors intervaller.

• Baby1112

Jag väntar barn nummer två och skrev in mig i vecka sju, nästa besök är i vecka 25. Sen är nästa i 29 tror jag. Till mig sa dom att eftersom jag får så tätt (13 m

Sådär ja
  • Baby1112
    Baby1112 skrev 2012-02-05 19:45:29 följande:
    Jag väntar barn nummer två och skrev in mig i vecka sju, nästa besök är i vecka 25. Sen är nästa i 29 tror jag. Till mig sa dom att eftersom jag får så tätt (13 m

(13 månader) så kommer jag säkert ihåg allt ändå... Jo, men varje graviditet är ju unik var mitt svar... :/
    Sådär ja
  • PojkarnasMamma85

Är det någon som har nåt bra tips på hur jag ska få i min 2-åriga son flytande Kåvepenin?

Det smakar ju fruktansvärt illa! Har försök nr 1 hällt i honom den som den är, fick i sig halva ungefär men höll på att kräkas efteråt så massor att dricka såklart! Försök nr 2 blandat med sylt och fil, gick inte alls!

• Anne Lisa

Jag väntar första barnet, var på inskrivning vecka 11-12 (minns inte riktigt) och träffar min BM nästa gång i v.25 så jag tycker att det känns glest för oss förstagångare med. Vet inte hur täta kontroller det blir framöver, tätare gissar jag. Jag har visserligen inte haft några problem under dessa veckor, men det är ju så mycket man inte vet och man blir ständigt orolig. Hade ju varit skönt med tätare kontakt.

• JennieJ
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-05 19:56:41 följande:
    Är det någon som har nåt bra tips på hur jag ska få i min 2-åriga son flytande Kåvepenin? Det smakar ju fruktansvärt illa! Har försök nr 1 hällt i honom den som den är, fick i sig halva ungefär men höll på att kräkas efteråt så massor att dricka såklart! Försök nr 2 blandat med sylt och fil, gick inte alls!

Jag brukade blanda med jordgubbs yoghurt ! Hoppas du hittar ett sätt
  • AgnesGN

Oj så sällan ni är hos BM, jag har varit där 3 ggr redan och är i v. 21+0 idag... Och detta INNAN hon visste att jag väntade tvillingar, så nu är det än oftare... 1 gång v.10, sen v. 16, sen v. 19 och sen ska jag nu i v. 23. om två veckor alltså. Jag tycker det är jätteskönt att få springa där. Hon mäter HB och socker varje gång.... Det är verkligen olika från ställe till ställe...

• Ange8608

jag var på inskrivning v.11 och ska till barnmorskan igen i v.24 nu är jag iofs omföderska men lite glest e de allt! men jag tror de e glesare nu för att vi varit på ul kan de inte va så??

Mycket flytningar här med, känns så äckligt men vad kan man göra åt de??;) 

Zenoble:Här har vi en til som inte ens kan småtjafsa innan jag börjar gråta, ändå är de nästan alltid jag som börjar ;) Vilket jäkla humör jag har nu stackars mannen min ha ha 

• MissFörstånd

Gizmolarson - låter lite som mig nu, har inte haft den så länge men jag blir nog fast vid den rätt snabbt ;).

Pojkarnasmamma - när min dotter fick penicillin förut så var det enda som funkade men en sån plastspruta så man kan spruta medicinen mot kinden så det rinner ner i halsen direkt utan att vara för mycket på tungan. Kanske värt att prova?

Jag tycker det är konstigt med glesare bm besök. För mig var det ändå fyra år sedan och man kanske har ännu fler frågor nu för att man har lite mer koll på vad som kan hända. Jag vet inte, men det är lite konstigt.

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-02-05 20:44:50 följande:
    Pojkarnasmamma - när min dotter fick penicillin förut så var det enda som funkade men en sån plastspruta så man kan spruta medicinen mot kinden så det rinner ner i halsen direkt utan att vara för mycket på tungan. Kanske värt att prova?

Jag tycker det är konstigt med glesare bm besök. För mig var det ändå fyra år sedan och man kanske har ännu fler frågor nu för att man har lite mer koll på vad som kan hända. Jag vet inte, men det är lite konstigt.
    Instämmer i båda två ärendena.
    zenoble skrev 2012-02-05 19:35:21 följande:
    JA! igår var en fruktansvärd dag, började gräla med mannen och kunde sedan inte sluta gråta på hela dagen. kan inte ens bli arg för ens jag börjar gråta.. skit jobbigt! Ska man ha detta 16 veckor till alltså? Orkar inte det :(

Är så fruktansvärt trött också nu när jag börjat jobba. Både fysiskt och i huvudet, plus att sonen börjat sova dåligt på nätterna. Nej fy är inte alls så glad som man borde vara nu i mitten av graviditeten :(
    Tårarna kommer för ingenting och man tänder ju till på alla cylindrarna ganska så snabbt. Blir ju förståss värre nör man är trött också...