• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    MarieG81 skrev 2012-02-04 19:53:25 följande:
    Usch, jag kanade av vägen idag och rakt ner i diket o en telefonstolpe! Jag och min bonusdotter satt i bilen, vi mår båda bra men vad jag grät när jag kom hem. Som tur var så blev det ingen stor smäll så jag är inte orolig för bebisen men visst funderar man några extra gånger på vad som kunde ha hänt.

Kör försiktigt på de hala vägarna!!!
    Åh fy, vilken tur att det gock bra för er!
    JennieJ skrev 2012-02-04 20:09:17 följande:
    Är nu hemma från ytterligare ett besök på gynakuten och detta besök tog nästan 10 timmar!!!!! Åkte in kl 6 i morse för då orka jag inte längre. Väl där var jag på väg att vända å åka hem för de var överfullt i väntrummet pga den enda läkaren som jobba fått massa akut grejer under kvällen å natten som varit! Men tur jag vänta för nu går jag på en ny dunder kur med penicillin eftersom jag åkt på njurbäckeninflammation men ingen effekt på tappen (tack gode Gud) men fick ordinerat sänglägge tills måndag då jag måste kontakta bm för hade väldigt dåligt hb, socker och högt blodtryck * suck*
    Tur att du stannade! Hoppas att du snart mår bra igen.

• Havsjungfrun

Drömmer också mycket. Inatt drömde jag om ormar igen, och jag gillar verkligen inte dem. Var i Indien och det fanns gott om dem överallt på marken. Drömde något liknande för någon vecka sedan också.

• AAEV

jag drömmer också konstiga drömmar, ofta att jag är otrogen. Det har jag gjort de andra graviditeterna också...

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • RocketQueen

Fy det känns som att jag är småsjuk hela tiden. Nu har jag blivit rejält förkyld och det känns som att jag knappt kan andas. huvudet väger dubbelt så mycket som vanligt och jag är så täppt att när jag väl lyckas snyta mig så blöder jag näsblod. Och det värsta av allt är att jag måste jobba idag! Är sååå osugen! Men det känns som att jag har varit sjuk så mycket att jag inte vill stanna hemma även fast jag kanske borde egentligen...

Men nu känns det lite bättre när jag fått gnälla av mig lite

• LillaGrynet

RocketQueen: Låter inget vidare Vad jobbar du med?! Kanske kan ta det lite lugnare på jobbet än vanligt idag?!;)

• emma78

drömmer oxå jättemycket....mycket sexdrömmar:)) Jag har sex med alla möjliga människor.....i "vaket tillstånd" har jag ingen sexlust alls:((hahaha jag kanske får nog i sömnen!!
    En hel del mardrömmar blir det oxå.....
    Men häromnatten drömde jag för första gången om lille bebisen:)) Jag satt och matade.....någon kom fram till mig och frågade var det var för kön och jag svarade FLICKA<3 återstår bara att se om det var en sanndröm:)

• PojkarnasMamma85

Inatt har vi suttit på akuten med vår 2-åriga son. Blev konstaterat att han har öroninflammation. Fick välja om vi ville ha antibiotika eller inte (ansågs inte direkt nödvändigt egentligen) men vi valde att ta det. Försökte ge honom första dosen nu till lunch...gick inte! Eller han fick kanske i sig halva mängden. Vet av erfarenhet att det smakar salva och inte alls gott...men känns som att det kanske inte är hela världen eftersom vi ändå själva fick välja om vi skulle ta medicinen eller inte.

Harry sparkar som bara den stundtals nu, är så roligt! :) Maken har känt honom fler gånger också, med vår första son kunde han inte känna förns vecka 30 eller nåt då Oscar vägrade sparka så fort någon annan än jag höll handen på magen. Harry verkar lite givmildare :P

• RocketQueen

LillaGrynet: Nej, tyvärr funkar det inte riktigt så på mitt jobb, jobbar i servicebranschen och tyvärr kommer det lika många gäster oavsett hur jag mår :-/ Men, men får ge det ett försök iaf.