• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Jag har så ont i min rygg, hela tiden! Idag ska jag jobba på en typ guidad tur i två timmar, vågar inte tänka på hur jag kommer må efteråt. Det där med sjukskrivning är kanske inte så dumt ändå!

• Elvis Mamma

IdaElinLivia040611: jag äter omega-3 å gjorde det när jag väntade sonen också, tycker de är toppen så man vet att den lilla får i sig allt den behöver plus att man själv mår bättre också. Jag äter Pharbio Omega-3 Forte, en tablett om dagen, finns på Apoteket å så äter jag oxå aco gravid å järn tabletter

• JennieJ
    RocketQueen skrev 2012-02-09 09:52:08 följande:
    Hur tänker ni om det här man läser att man bara ska sova på vänster sida för annars finns det risk för fosterdöd? Mitt sunda förnuft säger mig att det är överdrivet och bara löjligt att försöka styra över hur man sover (man ska ju vara glad om man sover överhuvudtaget!) men jag kan ändå i tid låta bli att tänka på det på nätterna...

Har jag aldrig hört men tänker nu forska runt detta via nätet och får jag inte svar nog även prata med bm för de satte spår i min hjärna och kommer inte sluta tänka på detta i första hand iaf!
  • RocketQueen

Det var en artikel om det i senaste Vi Föräldrar Gravid (tror jag att det var, ska dubbelkolla) det har även stått i någon gravidapp som jag har. Det handlar visst om att om ligger på rygg eller på höger sida så täpper tyngden till nåt blodkärl som är viktigt eller hur det nu var.

• PojkarnasMamma85

Tack för påminnelsen om omega 3, åt jag med sonen också. Dock är jag generellt sätt väldigt dålig på att komma ihåg mina tabletter denna gången...alltså ACOs gravidtabletter kör jag också med. Måste komma igång med dem igen så kanske jag mår bättre.