• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Vi är i valet å kvalet om vi ska ha spjälsäng, vi har köpt en taghängd vagga som vi tänkte ha i början å sen kommer jag nog vilja samsova med den lilla, det har vi alltid gjort med sonen som liten. Ska köpa en babynest

• Dancia
    Uddabus skrev 2012-02-09 11:10:08 följande:
    Är det någon som satt upp spjälsängen?

Jag har inte köpt eller satt upp spjälsängen än. Eftersom vi inte har plats till spjälsäng i vårt sovrum så ska de "stora" barnen få dela rum. Så vi ska göra iordning deras rum först innan vi kan flytta in möbler i bebisens rum.
  • bebisgalen
    Dancia skrev 2012-02-09 11:23:33 följande:
    Jag har inte köpt eller satt upp spjälsängen än. Eftersom vi inte har plats till spjälsäng i vårt sovrum så ska de "stora" barnen få dela rum. Så vi ska göra iordning deras rum först innan vi kan flytta in möbler i bebisens rum.
    Kommer inte ha spjälisen i vårt sovrum då den tar massa plats så jag har köpte en vagga från babybjörn. Harmony kallas den så bebis får ha den den första tiden.
  • Uddabus

Vi har ju allt så därför fick jag ett ryck o fixade i vårt sovrum... Möblerade om osv för att få plats med en spjälsäng. Har tagit ner den iaf så funderar på att sätta ihop den för jag vet ju inte när jag mår bra nästa gång...

Lite så jag tänkte... Vet att jag oxå kommer samsova med bebis i början men ibland kan det vara skönt att få vara själva i sängen ;)

• Ange8608

klart du inte är för tidig=)
    Vi har inte köpt vår spjälsäng än, men så fort vi har de kommer den komma upp=) 

• Uddabus

Ja en del vill ju inte ha något klart förrän bebis är ute osv... Men jag bara känner att jag blir ju inte mindre direkt o passar på när jag är något sådär bra...

Iaf idag... Har ju varit sängliggande i en vecka nu o vet att det bara är en tidsfråga tills jag får problem med magen igen...

• RocketQueen

Jag har hellre för mycket än för lite klart, tror att man är tacksam för det senare. Problem som ex foglossning och dyl kommer ju knappast att bli bättre så man får passa på när man har energi tycker jag. I slutet av mars ska vi renovera ett extrarum vi har som bebisen ska få, sen monterar vi spjälsäng och allt sånt. Då ska vi sätta ihop vagnen också, den står kvar i sin kartong än så länge.

• PojkarnasMamma85

Vi är lite lata ibland så spjälsängen hann aldrig plockas bort :P Ställde den i vårt sovrum när sonen fick sin juniorsäng och där står den än

VI har också verkligen allt vi kan tänkas behöva till lille Harry, men lite nytt i klädväg blir det nog

• AAEV

Vår spjälsäng står i källaren och väntar :) Sätter nog inte upp den förrän slutet på Juni :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629