• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Vi har ingenting kvar efter våran son så de blir att shoppa nytt men vad gör det vi flyttar om några veckor så efter de ska vi börja fixa bebis hörnan

• Uddabus

Ja jag är kanske lite tidig men känner så för att boa osv... Är ju beräknad till sista maj o har en svag aning om att han kommer tidigare... Varför vet jag inte men bara känns så...

• IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2012-02-09 10:14:44 följande:
    Tänk på att fråga personalen om rätt sorts omega 3-tabletter bara. Fiskleverolja får du absolut inte ta som gravid och många tabletter innehåller det!
    Nej jag tar en som e speciellt för gravida och som även är bra vid amning.........
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    Elvis Mamma skrev 2012-02-09 10:26:27 följande:
    IdaElinLivia040611: jag äter omega-3 å gjorde det när jag väntade sonen också, tycker de är toppen så man vet att den lilla får i sig allt den behöver plus att man själv mår bättre också. Jag äter Pharbio Omega-3 Forte, en tablett om dagen, finns på Apoteket å så äter jag oxå aco gravid å järn tabletter
    Åh, det va den jag köpte, känns bra att göra det bästa för bebis å mig. Annars e jag inte mycket för sånnt men nu känns det viktigt Glad
  • IdaElinLivia040611

Ingen spjälis här än. Behöver ju köpa en till så det ska jag försöka få gjort senast i början av April. Måste även köpa en till matstol och en ny bilstol.....får försöka att ta det lite i taget, är ju inte billigt direkt.

Å så måste vi sälja bilen å köpa en ny, det e det jobbigaste. Vi köpte en ny i Aug men där får vi inte plats nu när vi blir 6 personer varannan vecka. Vi ska ha en Volvo XC 90 tror jag den heter. 7-sitsig......inte så ekonomiskt att redan behöva sälja den vi har Gråter å jag älskar den bilen det e en svart Merca kombi......såååå fin....men men vi måste ju kunna åka alla.

Så här ser den nya ut, fast vi ska ha svart:

• IdaElinLivia040611

Spamar på lite till Tungan ute

Nån som har erfarenhet av denna modell på bilstol...tänkte ha den till min tjej som blir 9 mån (korr) när bebis kommer.

• Dancia

Uddabus: jag tycker inte alls du är för tidig. Jag har redan besrällt vagn och bilstol och kommer börja göra iordning i rummet så fort vi flyttat in storebror till lillasyster. Jag är en riktig planerare ocj tycker om att planera i tid. I slutet kanske man inte orkar mer än att städa iordning här hemma, tvätta bebiskläder och sängkläder och packa BB-väska och barnens väskor. därför är det skönt om allt det tunga som kräver montering redan är klart.

Har planerat in en tripp till Ullared i mars då jag ska köpa filtar, flaskor m.m. också. Vågar inte åka för sent då jag inte vet hur illa min foglossning kommer bli.

• Ensortsmamma

Med min förra bebis ville jag göra i ordning allting, vi hade beställt vagn hämtat spjälsäng köpt och tvättat alla kläder. Men sen gick det ju som det gick och vi fick inte behålla vår Maja. Jag vill göra iordning allt nu med iför denna lill* men de tar liksom emot, jag vågar inte.
    Vet inte om de kanske är bearbetning att sätta ihop tex sängen ihop en kväll men är så rädd att de ska hända något och då blir allt så jobbigt igen. Nån som har tips? Vi har köpt en ny vagn ( de gjorde vi innan jag ens blev gravid denna gång) har köpt lite nya kläder också . Bilbarnstolen skulle vi ha lånat utav ett par vänner och ska så göra denna gång.

• MissFörstånd

Idaelinlivia - tänkte om du ville dela upp kostnaderna då är det kanske lite tidigt att köpa en matstol, bebis kan inte sitta i den förrän tidigast i höst någongång.