• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Man kan aldrig förutspå någonting.., samtidigt så vill man ju glädjas åt det man har o det lilla liv som växer i ens mage...

Alla gör som dem själva vill o om du känner att du vill vänta så gör du det... O om man känner för att boa tidigt så gör man det...

Finns nog inget rätt eller fel i det...

Planerar gör man ju från start iaf... Vad man redan har o vad man kan behöva osv..

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-02-09 15:53:18 följande:
    Idaelinlivia - tänkte om du ville dela upp kostnaderna då är det kanske lite tidigt att köpa en matstol, bebis kan inte sitta i den förrän tidigast i höst någongång.
    Ja den kan ju vänta :) 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • JennieJ

Har nu bokat in mig på Emmakliniken den 29 februari för 3D och 4D ultraljud :) kostar 1700 kr för 45 min och då ingår bilder i pappersform, bilder på cd och ven hela ultraljudet på dvd film ;)) åh vad jag nu längtar

• Ensortsmamma

Mitt inlägg va absolut inte riktat så att folk ska tro att man inte ska ta ut något i förskott absolut inte. Kände att mitt inlägg egentligen kanske inte passa in här, men samtidigt så vill jag vara "normalt" gravid som alla andra blivande mammor. Jag säger inte att man ska göra si eller så. Det är självklart upp till var och en. Jag vill nog pyssla och greja i tid men min sambo vill nog vänta helst till vi kommer hem ifrån bb.

• Baby1112

Ensortsmamma: när jag väntade dottern i våras så vågade jag inte göra någonting innan. Ville heller inte ha massa bebisgrejer från folk. Tyckte det var jobbigt. Vi köpte allt månaden innan men la det på vinden. Orkade inte ha det i lägenheten, samtidigt som jag egentligen inte ville annat än göra fint... Men var så rädd att något skulle gå fel! Plockade ner allt samma dag vi kom hem från bb, innan dess syntes det inte att vi skulle ha barn. Fick många konstiga blickar av folk... Den här gången är jag tvärtom, kanske för att allt gick bra sist eller för att det är så tätt inpå. Nu har jag redan handlat första kläderna... :) Min sambo blev helt chockad... :) Så jag tror det kan vara olika från gång till gång och i ditt fall helt normalt att vara osäker och försiktig med bebissaker... Allt kommer när det är dags! :)

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-02-09 16:43:59 följande:
    Har nu bokat in mig på Emmakliniken den 29 februari för 3D och 4D ultraljud :) kostar 1700 kr för 45 min och då ingår bilder i pappersform, bilder på cd och ven hela ultraljudet på dvd film ;)) åh vad jag nu längtar

Vad spännande! Berätta hur det var sen :). Jag ska också till emmakliniken fast den 6 mars och kommer göra det lite billigare Ultraljudet på 30 min som kostar 1200. Kanske har du möjlighet att på nåt sätt visa Ultraljudet för oss om du vill? Eftersom du får det inspelat :)
  • Dancia

Ensortsmamma: jag förstår att det känns jobbigt och känns det bäst att vänta med att fixa så är det klart att ni ska göra det :). Men försök att tänka på att det inte är förberedelserna som orsakade att ni förlorade er lilla Maja. Det kommer alltså inte hända någonting bara för att man är tidig att förbereda. Jag själv känner att jag behöver förberedelserna för att kunna vänja mig vad som ska komma, och tänka positivt att allt kommer gå bra. Men nu har jag inte gått igenom samma sak som er så det går inte riktigt att jämföra.

Ni ska göra så som känns bäst för er :).

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-02-09 17:07:31 följande:
    Vad spännande! Berätta hur det var sen :). Jag ska också till emmakliniken fast den 6 mars och kommer göra det lite billigare Ultraljudet på 30 min som kostar 1200. Kanske har du möjlighet att på nåt sätt visa Ultraljudet för oss om du vill? Eftersom du får det inspelat :)

Hejsan ja absolut kommer sätta in delar av de på min blogg så där finns de att titta på ;) tänkte först ta de för 1200 kr oxå men då killens mamma och släkt bor i Sthlm så tänkte vi kopiera filmen och skicka till dom och sedan för att de ska bli mer verkligt för barnen :)
  • gammelmamma

Vill bara uppdatera lite, eller---- egentligen behöver jag skriva av mig lite. Min dotter ligger på förlossningen och har blivit igångsatt. Jag har aldrig varit med om en längre dag. Jag är ju hemma och kan inte göra så mycket mer än att ligga stilla och ingen att prata med. Jag längtar och väntar SÅ på det där samtalet. Jag håller tummarna att allt går bra. Jag är så nervös och hoppfull på samma gång. Har gråtit från och till hela dagen. Det är i och för sig inget ovanligt. Samtidigt som allt detta underbara händer känner jag mig så fruktansvärt låg och deppig.

• Dancia
    gammelmamma skrev 2012-02-09 17:53:35 följande:
    Vill bara uppdatera lite, eller---- egentligen behöver jag skriva av mig lite. Min dotter ligger på förlossningen och har blivit igångsatt. Jag har aldrig varit med om en längre dag. Jag är ju hemma och kan inte göra så mycket mer än att ligga stilla och ingen att prata med. Jag längtar och väntar SÅ på det där samtalet. Jag håller tummarna att allt går bra. Jag är så nervös och hoppfull på samma gång. Har gråtit från och till hela dagen. Det är i och för sig inget ovanligt. Samtidigt som allt detta underbara händer känner jag mig så fruktansvärt låg och deppig.

Förstår att det är mycket blandade känslor. Är det oro som gör att du känner dig ledsen och deppig? Väntar med spänning på fler uppdateringar :)