• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Usch magsjuka är inget kul. Härhemma är det hosta och feber som gäller men det är inget i jämförelse. Krya på er alla med magsjuka 

• Sweet life

Nu är vagnen köpt!

Blev en Brio Happy med teleskopchassi och lufthjul. Grön liggdel och brun sittdel. Ser helt oanvänt ut, 2800 kr! Rena rama kapet!

• IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2012-02-10 13:09:51 följande:
    Ett jätte grattis till barnbarnet :) Idag har jag grymt ont i blygbenet *aj aj* kan inte ens ta mig fram för benen skaver mot varandra känns de som :( dumma foglossningar!!!
    Exakt så har jag me. Det gör så galet ont. Tog en alvedon i går för jag höll på att börja grina när jag lagade mat. Satt på en stol framför spisen som värsta mongot....och idag var vi ute och åkte pulka....inte en bra ide. Nu ligger jag i soffan å kan inte röra mig. Kan inte sätta ner en fot i taget när jag skall resa mig utan måste lixom klistra ihop benen. Stå på ett ben å ta på sig strumpor va helt omöjligt.

Nån som vet om ett stödbälte hjälper om man bara har ont i fogarna fram? Har inte ont i ryggen eller nått bara i blygdbenet. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • JennieJ
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-11 14:44:49 följande:
    Exakt så har jag me. Det gör så galet ont. Tog en alvedon i går för jag höll på att börja grina när jag lagade mat. Satt på en stol framför spisen som värsta mongot....och idag var vi ute och åkte pulka....inte en bra ide. Nu ligger jag i soffan å kan inte röra mig. Kan inte sätta ner en fot i taget när jag skall resa mig utan måste lixom klistra ihop benen. Stå på ett ben å ta på sig strumpor va helt omöjligt. Nån som vet om ett stödbälte hjälper om man bara har ont i fogarna fram? Har inte ont i ryggen eller nått bara i blygdbenet. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618

Känns verkligen som hela underlivet är trasigt :(
  • LillSnurr82

Jag har foglossning både fram och bak. Tycker bältet hjälper (glömmer dock alltid att sätta på mig det) man kan ju sätta bältet bak och fram liksom en del tycker det hjälper bättre. Själv har jag det som det ska sitta..

• PojkarnasMamma85

Jag har också fått fruktansvärt ont i blygdbenet! Det är en sjuk smärta emellanåt! För mig hjälper inte stödbältet fram, enbart bak och vid höften typ. Dessvärre gillar inte Harry att jag har det på mig så tyvärr har det slarvats en del.

• JennieJ

Du är på dag 159 av 280. (56,8%).

Med andra ord har jag 121 dagar kvar!!
    Snälla låt tiden gå fort nu, för jag börjar bli orolig att inte ha kraft och ork kvar annars?

Känner mig ganska deppig och nere pga alla infektioner, mediciner och värk!

Undra om man kan få sig igångsatt tidigare? Då menar jag i typ vecka 36-37 om man kanner sig helt ur tömd på energi och kroppen fortsätta värka i samma takt eller värre?

• Baby1112

Åh, nu har vi lämnat dottern till mormor och morfar för kvällen och natten. Första gången hon ska sova borta över natt. Är dock inte orolig, hon brukar vila middag hos mormor minst en gång i veckan oftast två. :) Men nu kommer den stora utmaningen att ställa om från trött småbarns förälder till lyckligt par som ska ha barn. :D

Vi ska nämligen på 30 års kalas ikväll med massor av gamla vänner och nya.
    Men vi är bland de första som fått barn och köpt hus som behöver fixas till så det sociala har fått stå tillbaka lite. Nå, hoppas att det blir en superkul kväll även om jag redan saknar dottern och hon har bara varit borta i 35 minuter... :)

• Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-02-11 17:07:15 följande:
    Åh, nu har vi lämnat dottern till mormor och morfar för kvällen och natten. Första gången hon ska sova borta över natt. Är dock inte orolig, hon brukar vila middag hos mormor minst en gång i veckan oftast två. :) Men nu kommer den stora utmaningen att ställa om från trött småbarns förälder till lyckligt par som ska ha barn. :D

Vi ska nämligen på 30 års kalas ikväll med massor av gamla vänner och nya.
    Men vi är bland de första som fått barn och köpt hus som behöver fixas till så det sociala har fått stå tillbaka lite. Nå, hoppas att det blir en superkul kväll även om jag redan saknar dottern och hon har bara varit borta i 35 minuter... :)
    Hoppas att ni får en rolig kväll! Kan vara skönt med lite avbrott och dottern verkar ju trygg hos mormor och morfar så det går säkert fint.