• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Ensortsmamma: åh, det lät sorgligt med flaggan. Mina gravidhormoner gör mig superkänslig på sånt. Klart ni får flagga och hänga på bb denna gång. Även om du inte packat upp några bebissaker hemma. ;) Och faktiskt så får man klaga när man är gravid även om man väldigt gärna vill ha barn. Det är ingen dans på rosor att vara gravid, fattar inte varför det alltid framställs så rosenskimrande att vara gravid. Jag tycker det är motigt från dag ett, sen har man toppar och dalar... Men nej, har aldrig upplevt skimret helt fullt ut!!! För mycket illamående, hormoner, viktnoja och andra "mysiga" gravidtillbehör för det! :)

• Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-02-09 20:18:48 följande:
    Tack vilka fina kommentarer ni ger mig. Ne som sagt det är verkligen så dubbla tankar hela tiden, ena delen av mig vill inget hellre än att pyssla och göra iordning och andra delen vågar inte. Tror också att jag vill liksom skynda på allt, men de pga av att jag så nyligen var gravid. Hade senast idag värsta hormonbrytet, är de bara jag som känner mig fet ful och äcklig? Inga kläder passar , och inga snygga mammakläder finns det heller. Men detta är nog också för att jag är så trött på att vara gravid, sen säger jag absolut inte att jag inte vill detta. Vi har längtat efter detta nu men man vill liksom bara spola fram tiden, tills man ligger där på bb med de nya livet, brickan och flaggan. Förra gången fick vi ingen flagga..
    Önskar er bricka med flagga denna gång!
  • gammelmamma
    Baby1112 skrev 2012-02-09 19:21:20 följande:
    Gammelmamma: vad spännande! Tråkigt dock att du känner dig orörlig och ensam. Det är en dålig kombo... Men förhoppningsvis livar barnbarnet upp stämningen. :) Min mamma blev nämligen helt galen i dottern, första barnbarnet iofs, så vi träffas ofta på dagarna då hon också går hemma. Har lite dålig koll, men är det första barnbarnet?

Ja det ska bli så kul och det är första barnbarnet. Hoppas allt går bra bara. Jag har fortfarande inget hört
  • Moa Li

Åh, jag som älskar mammakläder. Har köpt massa tights och trikåklänningar som sitter tight och är bekväma. Magen är så fiiin :) Älskar att vara gravid.

Hoppas ni mår bättre! Varje dag är en dag närmare sommaren

• gammelmamma
    Moa Li skrev 2012-02-09 20:44:26 följande:
    Åh, jag som älskar mammakläder. Har köpt massa tights och trikåklänningar som sitter tight och är bekväma. Magen är så fiiin :) Älskar att vara gravid.

Hoppas ni mår bättre! Varje dag är en dag närmare sommaren

Vad underbart för dig:) Själv hatar jag att köpa kläder och framförallt mammakläder då jag känner mig skitful. Som sagt så härligt att höra någon som mår så bra:) 
  • Dancia

Gammelmamma: vad jobbigt, förstår att det känns ensamt, speciellt när du kanske inte har några jämnåriga som är gravida samtidigt som dig. Jag känner mig också ganska ensam om dagarna nu när jag pluggar på distans hemma och har väldigt lite tid och ork över till vänner.

• Dancia

Ensortsmamma: Jag läste en del av din blogg när du började skriva den och jag måste bara säga att det är otroligt starkt att kunna skriva om det och det är nog bra att du gjort det för att kunna bearbeta det. Jag blev otroligt gripen och är nog alldeles röd under ögonen nu av alla tårar. Jag blev speciellt gripen av det du berättade om flaggan, det gav en speciell insikt i hur du kännt/känner.

Den här gången ska du få uppleva den där lyckan och få en flagga :).

Förresten ska du inte känna dig alls ful med den superfina gravidmagen du har :). Jag förstår dock känslan, men du är jättefin :).

• PojkarnasMamma85

Nu är inte det här alls på samma sätt för mig, men på tal om att inte få flagga etc. För mig blev det en otrolig chock att gå miste om grattisbrickan, nålen (som visar vad vi fick) och att inte få delta i första vägning, blöjbytet och påklädningen. Det vill jag allra helst inte missa en gång till!

• PojkarnasMamma85
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-09 21:51:57 följande:
    Nu är inte det här alls på samma sätt för mig, men på tal om att inte få flagga etc. För mig blev det en otrolig chock att gå miste om grattisbrickan, nålen (som visar vad vi fick) och att inte få delta i första vägning, blöjbytet och påklädningen. Det vill jag allra helst inte missa en gång till!
    Men jag skattar mig lycklig som fick en frisk och kry liten gosse såklart!