• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    zenoble skrev 2012-02-12 19:19:34 följande:
    Måste bara skriva att jag HAR mjölk i tuttarna :) haha helt överlycklig för det men visste inte om det skulle produceras något p.g.a operationen. Skönt :)

Grattis :) måste jag säga för jag vet precis hur det känns att gå och vänta och inte veta om det kommer kunna komma nån mjölk eller inte. Min kompis som gjort samma op som mig fick mjölk först i v.30 så jag har ju några veckor till på mig innan det kanske känns "kört".
  • MissFörstånd

Min mage har exploderat de senaste två veckorna. MEN svärmor har av någon anledning bara en kommentar till mig hela tiden: vad liten du är! Men va faan jag känner mig som ett hus (vissa dagar).

Tyvärr sägs det ang. mjölk i tuttarna att det är inte säkert att amningen kommer igång ändå eller att man får mjölk sen. Det låter konstig tycker jag.

Idag eller imorgon ska jag skicka in graviditetspenning ansökan. Vill gå hem 10/4, tror ni de hinner handlägga det då? Det är ändå två månader kvar.

• IdaElinLivia040611

Min mage har också exploderat, känner en stor skillnad mellan idag och förra måndagen.
    Känner också att det e trängre på insidan. Känns som att magsäcken trycks ihop för när jag ätit så mår jag nästan illa och har matsmältningsproblem. Måste nog börja äta mindre portioner fast oftare.

Har problem med att ta järntabletterna också. Mår illa av dom. Tror ni det funkar med endast blutsaft??? har hört att det är skonsammare för magen.

Tack för svar om stödbältet, låter ju inte som att det funkar så jag biter ihop lite till. Kanske ska prova akupunktur har hört att det kan hjälpa. Tror det blir bättre också om snön försvinner och det blir jämnare underlag att gå på.

Lagt in bild i bildtråden, vecka 23 i morgon Hjärta 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • RocketQueen

Det där med mjölk, har alla märkt av det? Hur tidigt ska det märkas? Läcker ni eller hur vet ni? Jag tycker att det emellanåt spänner och sticker lite i brösten annars är dom precis som vanligt...

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-02-13 09:17:52 följande:
    Det där med mjölk, har alla märkt av det? Hur tidigt ska det märkas? Läcker ni eller hur vet ni? Jag tycker att det emellanåt spänner och sticker lite i brösten annars är dom precis som vanligt...

Jag har inte märkt av mjölk mer än om jag klämmer fram det. Detta är mitt femte barn och har haft likadant varje gång. Det har kommit mjölk sen. Det som är största boven är om man tänker på det för mycket, då kan det låsa sig . (har ingen aning om hur det är vid bröstförminskning)

Bara blutsaft funkar för mig, men jag har inte jättedåligt blodvärde. Kan inte ta järntabletter. 
  • RocketQueen

Jag har inte ens tänkt på det där med mjölk tidigare, har bara tänkt att det kommer väl av sig själv när det börjar närma sig. Men nu börjar man ju undra när många andra märker av det.

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-02-13 09:52:05 följande:
    Jag har inte ens tänkt på det där med mjölk tidigare, har bara tänkt att det kommer väl av sig själv när det börjar närma sig. Men nu börjar man ju undra när många andra märker av det.

Mitt råd är att skita i att tänka pådet;)
  • Sweet life

Sitter här och funderar på bebisens basgarderob... Vilken storlek ska man köpa på mössor till en nyfödd? Jag är ju totalt ny på sånt här!!

• Dancia
    gammelmamma skrev 2012-02-13 09:28:44 följande:
    Jag har inte märkt av mjölk mer än om jag klämmer fram det. Detta är mitt femte barn och har haft likadant varje gång. Det har kommit mjölk sen. Det som är största boven är om man tänker på det för mycket, då kan det låsa sig . (har ingen aning om hur det är vid bröstförminskning)

Bara blutsaft funkar för mig, men jag har inte jättedåligt blodvärde. Kan inte ta järntabletter. 

Ja att det kommer mjölk är absolut ingen garanti att amningen funkar. Men barnet får iaf de där viktiga första dropparna så länge där är lite råmjölk. Jag är mest orolig för att det inte ska kunna komma en enda droppe eftersom det inte är säkert att jag har några mjölkgångar kvar eller att de når fram till bröstvårtan.
  • Dancia
    Sweet life skrev 2012-02-13 10:07:28 följande:
    Sitter här och funderar på bebisens basgarderob... Vilken storlek ska man köpa på mössor till en nyfödd? Jag är ju totalt ny på sånt här!!

Jag har köpt storlek 50 till mina och de har passat bra. dock inte 50 i mösstorlek utan i klädstorlek :). De brukar inte ha mösstorlek på de minsta.