• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Nu har jag varit och gullat med mitt första barnbarn. Hon var bedårande. Föräldrarna mår efter omständigheterna bra och det är jättehärligt att fått träffa dom. Jag älskar redan min nya roll som mormor

• RocketQueen

Åh vad roligt att allt gick bra gammelmamma Måste vara magiskt

Jag har också foglossning både fram och bak. Och när det är som värst spänner jag ryggen vilket gör att den också krånglar. Släng på en svanskota som extra bonus också... Suck... Jag tycker inte bältet hjälper alls, ska prova en kompis tens i veckan och se om det gör nån skillnad.

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-02-11 18:41:46 följande:
    Åh vad roligt att allt gick bra gammelmamma Måste vara magiskt

Jag har också foglossning både fram och bak. Och när det är som värst spänner jag ryggen vilket gör att den också krånglar. Släng på en svanskota som extra bonus också... Suck... Jag tycker inte bältet hjälper alls, ska prova en kompis tens i veckan och se om det gör nån skillnad.

Jag tycker att TENS hjälper i bland men inte i bland. I början av graviditeten brukar den hjälpamig men ju längre man gått ju sämre funkar den. (på mig)
    Endel använder den ju till och med som smärtlindring vid förlossningen. 
  • RocketQueen

Ja jag har hört att man kan ha den vid förlossningen, det hade ju varit helt fantastiskt om det hade funkat men det är inget jag räknar med... Är enormt förlossningsrädd så jag räknar med all möjlig smärtlindring och utesluter inget alls

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-02-11 19:07:16 följande:
    Ja jag har hört att man kan ha den vid förlossningen, det hade ju varit helt fantastiskt om det hade funkat men det är inget jag räknar med... Är enormt förlossningsrädd så jag räknar med all möjlig smärtlindring och utesluter inget alls

vad jobbigt att vara så rädd. Kan du inte få någon hjälp att försöka lindra den?
  • Uddabus

O rygg bedövning är sjukt bra om man inte kan hantera smärtan... Finns säkert ännu mer som är bra... Lustgas är oxå bra..

• gizmolarson

Kroppen är inte i samma form som med första graviditeten..börjar gruva mig inför praktiken, hur jag ska orka...

• ja88

Jag har gjort första veckan på min praktik nu (äldreboende). Känns hyfsat, men visst blir man trött och visst känns det är att kroppen inte alls håller för samma som vanligt... Bränner i fogarna, lite olika från dag till dag. Däremot har det varit lugnt med sammandragningar vilket jag egentligen var mest orolig för. Jobbigt är att man känner sig så sliten när man kommer hem att man känner sig som en ganska tråkig partner och en otillräcklig mor för lille sonen... :( Sen har jag upplevt ett märkligt problem, nämligen en tyngdkänsla och obehag i underlivet när jag står (stilla) mycket. Det lindras direkt när jag rör mig eller sätter mig ner. Antar att det har med den ökade blodgenomströmningen där nere att göra och att det även kan vara förklaringen till att alla försök till samliv numera gör så himla ont :(

• NinnaBus
    zenoble skrev 2012-02-11 11:22:53 följande:
    Var det för glutenbesvär ? tyckte jag läst det innan. bara nyfiken då jag och många i släkten har det. Skönt att det gick bra, om än det är högst obehagligt!
    Nej. Gluten har de uteslutit via blodprover. Han har inte anlag för det säger de...
    Vi har också flera i släkten med gluten och veteallergi så det var det första de testade för...
    Får vänta ett par veckor på provsvaren. Men det såg bra ut i magen och tarmarna i alla fall.