• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • NinnaBus

Cataleya: Håller med... Många fler som diagnostiseras med gluten eller laktos numera...
    Om det beror på allt skit vi får i oss eller om det bara är så att man har bättre kunskap om det numera eller bägge kan man ju undra...
    Min syrra fick diagnosen som barn medans min mamma fick diagnosen för ett par år sedan bara...

• Cataleya
    NinnaBus skrev 2012-02-11 23:49:18 följande:
    Cataleya: Håller med... Många fler som diagnostiseras med gluten eller laktos numera...
    Om det beror på allt skit vi får i oss eller om det bara är så att man har bättre kunskap om det numera eller bägge kan man ju undra...
    Min syrra fick diagnosen som barn medans min mamma fick diagnosen för ett par år sedan bara...
    Ja det är konstigt. Men om du ser utomlands, dom vet knappt vad det är. Och där är dom inte så bacill rädda som vi är här. Kan slakta fåret på vägen ta hem och laga och äta :) Vilket vi ALDRIG skulle kunna göra här .
  • zenoble

Det beror mycket på all välling man äter som barn i sverige, fullt med gluten. Antagligen där jag fick det ifrån. Sen är ju som sagt kunskapen mycket större om det nu och det kan upptäckas tidigare :) kan inte ens tänka mig hur dåligt man mår utan att ha fått diagnos! Jag skulle inte klara en dag alltså.

Nåja, skönt att allt såg bra ut i magen i alla fall, så får vi hoppas de hittar vad problemet är..

• Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-02-11 19:07:16 följande:
    Ja jag har hört att man kan ha den vid förlossningen, det hade ju varit helt fantastiskt om det hade funkat men det är inget jag räknar med... Är enormt förlossningsrädd så jag räknar med all möjlig smärtlindring och utesluter inget alls
    Jag använde TENS vis dotterns förlossning. Funkade jättebra under öppningsskedet. Den stora fördelen är ju att man kan börja med den direkt hemma. Hade den tills jag skulle bada men ångrar att jag inte satte på den igen efteråt. Man måste dockstänga av den när de använder CTG eftersom den stör annars.
  • RocketQueen

Här är det också jättesoligt! Man får nästan lite förhoppningar om att det faktiskt kommer en vår i år också

• JennieJ

Här är de oxå sol och riktigt varmt å gott! Tyvärr säger fogarna nej för att kunna gå ut och njuta av de :( och på insidan inser man kraftigt att alla blås oväder å annat satt sina spår på fönstrerna som är så äckligt smutsiga :( å där är de istället lusten som sätter stop

• gizmolarson

Jag har inte haft någon bedöving i mina förlossningar men däremot en varm, blöt handduk mot rumphålet å det kan jag rekomendera stark.. Mycket skönt

• PojkarnasMamma85

Är det någon mer som fått extremt kliande bröstvårtor?? Det är en fruktansvärd klåda jag har, vet inte var jag ska vägen! Demon