• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala

Har inte varit inne här på länge! Fullt upp sedan jag tog min ssk-examen med jobb! Är i v 21 nu och det är fullrulle i magen, så roligt nu när sparkarna syns utanpå :)
    Har inte berättat nått för chefen på jobbet än :S Har inte skrivit på några anställningspapper ännu, inte för att jag tror att hon skulle sparka mig men mer att hon förkortar mitt vikariat.. men det borde hon väl inte kunna? Har jobbat en månad nu utan att ha skrivit på ett enda papper, de säger att de vill att vi ska vår legitimation först, men den tar ju tid att få! Chefen kommer bli superarg på mig eftersom jag är så långt gången redan.. borde jag säga nått nu eller vänta tills jag skrivit på? Kommer ju vara i typ v 25-26 då..

• Uddabus

Hör har oxå varit sjukt kliande bröst.. Olja in o smörj med fult eller vad man nu använder...

Jag hade inte sagt något eftersom du jobbar osv... Det borde väl synas snart o om du inte vill säga något så är det upp till dig...

Frågar chefen däremot så ska man väl inte ljuga direkt..

Idag har jag haft en sjukt trötthetsdag... Får nästan panik på att inte ha gjort många knop idag...

• RocketQueen

Nangijala: Så länge du säger till två månader innan du planerar att gå hem så har du all rätt att hålla det hemligt. Jag hade nog avvaktat om jag var du. Visst det kanske känns lite fult men se om dig själv i första hand.

• zenoble

Måste bara skriva att jag HAR mjölk i tuttarna :) haha helt överlycklig för det men visste inte om det skulle produceras något p.g.a operationen. Skönt :)

• Nangijala

Jag planerar att gå hem 1 månad innan bf, alltså 30 maj, så jag har ju hela mars på mig än! Har ju sjukhuskläder på så det syns inte om man inte vet om att jag är gravid.. har dock börjat gå lite mer vaggande för att jag har börjat på ont i ryggen. Pinsamt om hon hinner fråga innan jag hinner berätta bara!

• Havsjungfrun

Har haft en mysig dag på isen med två skridskoåkande barn. De åkte för fullt i 2,5 h! Avstod dock själv. Hade ont bara av att hjälpa till med att sätta på och ta av skridskorna. Gjorde dessutom en idiotisk vurpa hemma på gårdsplanen i fredags kväll där jag hamnade raklång på rygg och ville inte riskera det igen... Soligt och skönt var det i alla fall och mysigt med lite sociala kontakter Solig

• PojkarnasMamma85

Usch, är inte på mitt bästa humör just nu! Sonen bara krånglar hela tiden och vägrar sova. Tålamodet är kort men jag orkar bara inte!

• Baby1112

PojkarnasMamma85: förstår precis vad du menar. Dottern har krånglat i två timmar ikväll, bara vägrat somna trots att ögonen gått i kors. Nu har hon äntligen somnat, jämte mig. Trångt i sängen inatt... :/ Men tålamodet tar slut fort numera... Hormoner? :)

• Baby1112

Varit på dop för min sambos brorson idag... Trevligt, men blir trött av så mycket folk, blir stimmigt. Magen börjar bli större, känns när jag sitter fel nu. Har en tendens att sitta som en hösäck, nu börjar det kännas i magen, blir trångt, men även i ryggen... Fyra månader kvar idag... Länge! :)

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-02-12 21:19:25 följande:
    PojkarnasMamma85: förstår precis vad du menar. Dottern har krånglat i två timmar ikväll, bara vägrat somna trots att ögonen gått i kors. Nu har hon äntligen somnat, jämte mig. Trångt i sängen inatt... :/ Men tålamodet tar slut fort numera... Hormoner? :)
    Ja, det måste ju vara hormonerna som tar allt tålamod! Nu har min somnat, efter mycket bök...några uppstigningar, lite extra yoghurt i magen och efter att ha lyssnat på radion en stund somnade han. Imorrn är det förskola som gäller för honom och då kommer han att vara trött!
    Baby1112 skrev 2012-02-12 21:22:35 följande:
    Varit på dop för min sambos brorson idag... Trevligt, men blir trött av så mycket folk, blir stimmigt. Magen börjar bli större, känns när jag sitter fel nu. Har en tendens att sitta som en hösäck, nu börjar det kännas i magen, blir trångt, men även i ryggen... Fyra månader kvar idag... Länge! :)
    Min mage har blivit väldigt mycket större den senaste veckan tycker jag! Har lite mindre än 4 månader kvar jag, känns så spännande!

Är mycket "lyckligare" gravid denna gången, mår psykiskt bättre och magen har fått en ordentligt gravidbula redan nu! Sist så var jag tjockare när jag blev gravid så den riktiga gravidbulan kom inte förns på slutet. Så allt känns bra trots förjävlig foglossning!