• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Efter läkarbesöket igår är jag sjukskriven i två veckor för att vila kroppen från alla sammandragningar jag haft sista tiden. Allt såg superbra ut och tappen var 6cm lång och opåverkad.

Nått som inte är så kul däremot är att sambon och jag blivit smittade med klamydia. En tjej han träffade i höstas när vi hade det dåligt och inte var tillsammans visade sig ha smittat honom. Jag visste om att dem träffats och det var verkligen utagerat från min sida och så i måndags när han var på vårdcentralen så passade han på att göra ett test eftersom han hade ont när han kissade och igår, 2 minuter innan jag satte mig i bilen för att åka till läkaren fick vi svaret, det var klamydia... Så jag berättade det för läkaren som sa att mina sammandragningar till 99% beror på just en klamydiainfektion så hon tog en odling och satte mig på behandling direkt...

Tur att den här graviditeten gjort mig lugn som en filbunke, annars hade nog sambon inte haft nått organ kvar.....

• zenoble
    Sweet life skrev 2012-02-10 16:08:10 följande:
    Efter läkarbesöket igår är jag sjukskriven i två veckor för att vila kroppen från alla sammandragningar jag haft sista tiden. Allt såg superbra ut och tappen var 6cm lång och opåverkad.

Nått som inte är så kul däremot är att sambon och jag blivit smittade med klamydia. En tjej han träffade i höstas när vi hade det dåligt och inte var tillsammans visade sig ha smittat honom. Jag visste om att dem träffats och det var verkligen utagerat från min sida och så i måndags när han var på vårdcentralen så passade han på att göra ett test eftersom han hade ont när han kissade och igår, 2 minuter innan jag satte mig i bilen för att åka till läkaren fick vi svaret, det var klamydia... Så jag berättade det för läkaren som sa att mina sammandragningar till 99% beror på just en klamydiainfektion så hon tog en odling och satte mig på behandling direkt...

Tur att den här graviditeten gjort mig lugn som en filbunke, annars hade nog sambon inte haft nått organ kvar.....

Oj då! MEN vilken tur att han testade sig, inte det första man tänker på annars kanske. Hoppas sd lugnar sig nu då med behandling..

Så otroligt skönt med helg för övrigt efter en jobbig vecka, är bara ledig varannan helg så man njuter lite extra :) trevlig helg alla fina mammisar
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma: Stort grattis till lilla barnbarnet!

Idag fyller maken 30 år, men firar lugnt och stilla hemma. Blir kalas imorrn kväll, har stått hela eftermiddagen och lagat mat...ont är bara förnamnet! Har fått rejäla problem med ischiasnerverna nu också *suck*
  • gammelmamma

Denna glädjens dag har varit tuff för lilla mig. Lilla Agnes mår bra men vi har inte fått träffa varken henne, dottern eller svärsonen, knappt pratat med dom heller. I vanliga fall pratar vi flera gånger om dagen. Min lilla flicka får ligga på intensiven i natt medan barnbarnet och pappan får sova på BB. Jag är jätteglad att det har gått bra men så ledsen att de inte bara kan få njuta. Tänk om man kunde ta deras smärta och allt det jobbiga så att de kunde få ha det bara mysigt.

Jag är väldigt känslig just nu, inte bara i dag. 

• RocketQueen

Idag har varit en lååång dag. Först fram och tillbaka till MVC (40 min enkel väg) och sen hem och fixa sig, sen bio med en mycket god vän och sen gick vi och käkade gott efteråt. Hemma redan vid tio men eftersom mitt bäcken försöker bryta sig loss från mig och mannen är på jobbet så kryper jag ner i sängen nu. Dessutom har jag för första gången idag fått ett flertal sd när vi var ute ikväll vilket var rätt obehagligt. Tidigare har jag bara fått nån nångång när jag lagt mig eller efter sex men nu kom det när jag promenerade.

Man vet att tiderna har förändrats när man ligger nerbäddad innan kl.23 en fredagskväll
    Hoppas ni får en toppenhelg alla mammor!

• Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-10 20:44:35 följande:
    gammelmamma: Stort grattis till lilla barnbarnet!

Idag fyller maken 30 år, men firar lugnt och stilla hemma. Blir kalas imorrn kväll, har stått hela eftermiddagen och lagat mat...ont är bara förnamnet! Har fått rejäla problem med ischiasnerverna nu också *suck*
    Ischiasbesvär är oftast foglossning har jag precis lärt mig...
  • NinnaBus

Så trött...
    Visst har det varit en del på jobbet och även privat, men 'gäsp'...
    Känns som man aldrig är pigg oavsett hur mycket jag sover...
    Ska kräva av bm att hon kollar hb på tisdag när jag ska dit.
    Sist tyckte hon att det var onödigt eftersom mina järnvärden var sååå bra...
    Jo iofs, men det provet togs ju 10 veckor innan... Kan ju hända en del på den tiden menar jag...

Lite halvtuff dag igår. Var med yngsta sonen (5år) till sjukhuset.
    Han gjorde gastroskopi och coloskopi under narkos.
    Man är ju lite spänd som förälder när man sitter och väntar...
    Men det gick jättebra alltihop.
    Tror spänningen i kroppen kanske inte var så bra. Hade en del sammandragningar sen på kvällen.
    Bättre idag i alla fall... Men extremt trött...

Nu blir det att fara iväg till stan (7mil enkel väg) för att hämta ut äldsta sonens nya glasögon.
    Sen blir det nog slappa i soffan resten av dagen.
    Ha det så gott allihop

gammelmamma: grattis till barnbarnet!!!

• PIO

Fy tusan vilka hemska dagar vi haft här hemma. Sonen åkte på magsjuka tidigt i onsdags morgon o höll på tills igår!!! Fick tillslut åka till akuten med honom då han va sååå medtagen! Allt gick bra o han har fått vätskeersättning att dricka. Idag är han mycket piggare o har ätit lite lite youghurt o smörgås o än sålänge fått behålla det. Fy har aldrig varit med om någon som blivit så kraftigt magsjuk, jag o mannen har bara haft dåliga magar de här dagarna så de verkar som att sonen fick magsjuka för hela familjen. Nu hoppas ja att den är påväg här ifrån och att vi får piggna till igen. Är livrädd att ja ska behöva börja spy nu när ja e gravid.

Gammelmamma: Graaattis till barnbarnet!! Skönt att allt gick bra tillslut!!

• zenoble
    NinnaBus skrev 2012-02-11 11:00:17 följande:
    Lite halvtuff dag igår. Var med yngsta sonen (5år) till sjukhuset.
    Han gjorde gastroskopi och coloskopi under narkos.
    Man är ju lite spänd som förälder när man sitter och väntar...
    Men det gick jättebra alltihop.
    Tror spänningen i kroppen kanske inte var så bra. Hade en del sammandragningar sen på kvällen.
    Bättre idag i alla fall... Men extremt trött...
    Var det för glutenbesvär ? tyckte jag läst det innan. bara nyfiken då jag och många i släkten har det. Skönt att det gick bra, om än det är högst obehagligt!
  • Dancia
    PIO skrev 2012-02-11 11:21:06 följande:
    Fy tusan vilka hemska dagar vi haft här hemma. Sonen åkte på magsjuka tidigt i onsdags morgon o höll på tills igår!!! Fick tillslut åka till akuten med honom då han va sååå medtagen! Allt gick bra o han har fått vätskeersättning att dricka. Idag är han mycket piggare o har ätit lite lite youghurt o smörgås o än sålänge fått behålla det. Fy har aldrig varit med om någon som blivit så kraftigt magsjuk, jag o mannen har bara haft dåliga magar de här dagarna så de verkar som att sonen fick magsjuka för hela familjen. Nu hoppas ja att den är påväg här ifrån och att vi får piggna till igen. Är livrädd att ja ska behöva börja spy nu när ja e gravid.

Gammelmamma: Graaattis till barnbarnet!! Skönt att allt gick bra tillslut!!

Men fyy vilka jobbiga dagar ni haft och stackars sonen som varit så dålig :(. Skönt att det äntligen är bättre och jag hoppas och tror ni slipper bli sämre eftersom ni redan har varit dåliga i magen.