• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Grattis till första barnbarnet.. Och vilket fint namn, Agnes heter våran dotter :)

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-02-09 19:24:00 följande:
    Det är en britax hiway va? Har den till sonen nu och han är 16 månader nu, köpte den när ham var ett halvår. Älskar den :)
    Jobbigt att köpa ny bil ändå när man tycker om den man har! Men förstår ju att ni behöver större. Igår hämtade vi våran nya fina renault megan sport tourer. Känns lyxigt att köra den nu när den är så ny :)

Ang. Spjälsäng så har sonen den nu men köpte en växasäng häromdan, så när vi byter flyttar vi in spjälsängen i vårat rum. När bytte ni från spjälis på era små?
    Och nästa vecka kommer nog vagnen wei :)
    Men va bra, har ingen koll. Hade ingen bil med dom stora tjejerna så det e en liten djungel det här med bilstol också. Känns skönt då e både vagn och stol kirrad....bara en tripp till IKEA kvar:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-02-10 08:39:17 följande:
    Jösses! Jag gråter väldigt sällan nu förtiden, men efter att ha läst alla era fina kommentarer så rullar nu tårarna längs min kind. Det är såna kommentarer som gör att just denna dagen bli bra. Mina axlar lyfts lite och när de tar emot senare på dagen så kan jag bara tänka på de snälla ni skrivit. Tack så hemskt mycket!

www.rebeckasoderblom.blogg.se
    Jätte fin blogg, men man vill ju bara börja grina när man ser bilderna och texten längst upp. Ni är verkligen otroligt starka du och din kille (man??).....önskar er världens finaste bricka och en STOR flagga Hjärta
  • IdaElinLivia040611

Så va det fredag igen, veckorna bara rusar fram. Speciellt dom när jag har stora tjejerna här. Känns mer påtagligt att man bara ser dom varannan vecka nu när jag och min nya man har fått barn och nu även väntar en till. Jag saknar dom ännu mer. Förut passade jag ju på att jobba mer och träna mer och vi var ute och roade oss den helgen vi var barnfria. Men nu e man ju hemma med lilltjejen och då känns det så jobbigt att dom inte e här.

Tror jag kommer få blåmärken på insidan snart som han sparkar. Helt galet stor skillnad på att ha moderkakan i fram eller bakvägg. Visst e det kul att känna mer och se sparkar från utsidan, men ibland blir det nästan lite obehagligt när han verkligen kickar till. Och tänk då hur det blir om en tio veckor...Förvånad !!!

Grattis Gammelmamma, vilken härlig känsla det måste vara nu efter all oro och väntan. Tycker det e jätte bra att du pratar med BM om hur du känner. Inte bra att gå runt å må dåligt.

Tycker också det e riktigt påfrestande att bara vara hemma och knappt kunna röra på sig. Och när det är den här årstiden så blir det ännu tuffare...... 

• gammelmamma

Tack för alla gratulationer och uppmuntrande ord. Jag ska verkligen sniffa baby. Hoppas hon ringer snart och säger att jag får komma dit:)

• Dancia

Gammelmamma: grattis! Vad skönt att de mår bra trots akutsnitt :). Njut nu av att sniffa bebis :).

Ensortsmamma: känns skönt att höra att våra ord ger dig ljus :). Ta hand om dig och jag längtar till den dagen vi får höra att du fött ditt lilla barn som skrek när den kom ut och att ni fick njuta av en grattisfika tillsammans med flagga och allt :).

• gammelmamma
    Dancia skrev 2012-02-10 10:19:46 följande:
    Gammelmamma: grattis! Vad skönt att de mår bra trots akutsnitt :). Njut nu av att sniffa bebis :).

Ensortsmamma: känns skönt att höra att våra ord ger dig ljus :). Ta hand om dig och jag längtar till den dagen vi får höra att du fött ditt lilla barn som skrek när den kom ut och att ni fick njuta av en grattisfika tillsammans med flagga och allt :).

:) Håller med.
  • JennieJ

Ett jätte grattis till barnbarnet :) Idag har jag grymt ont i blygbenet *aj aj* kan inte ens ta mig fram för benen skaver mot varandra känns de som :( dumma foglossningar!!!

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-02-10 13:09:51 följande:
    Ett jätte grattis till barnbarnet :) Idag har jag grymt ont i blygbenet *aj aj* kan inte ens ta mig fram för benen skaver mot varandra känns de som :( dumma foglossningar!!!
    Usch, vet precis hur det känns, ajajaj :(