• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

Ni pratar om läckande bröst. Mina läcker inte längre utan när jag trycker så kommer vätska. Men de var just läckande bröst jag fick i början vilket gjorde att jag misstänkte att jag var gravid så med andra ord mitt första symtom. Någon mer som hade så dom 4 första veckorna?

• Lina007

Själv får man på nöten av sambon nu när jag börjat köpa lite flickkläder till bullen i ugnen, då vi enligt honom inte kan vara riktigt säkra förrän hon kommit. :-P

Vi har lite unisexkläder sedan sonen för då fick könet bli en överraskning. Unisexkläder i all ära, men jag vill ändå att hon ska ha något i flickväg då hon kommer för jag kommer då inte ränna runt på köpcentret här det första jag gör efter förlossningen. :-P

Visst, de 90% kanske visar sig vara en lillebror ändå i slutändan men då får vi ju i så fall ge bort kläderna till någon annan. Ska ju inte köpa en hel tillverkning men så det ändå finns något.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • LillSnurr82

När jag vänta dottern så läckte jag också vatten för jag svullna så mycket.. Mest om händerna. Denna grav har jag än så länge klarat mig från det.

Har inte börjat läcka vätska ur brösten än heller, gjorde jag förra gången oxå . Men kan ju då vart pga att det var första barnet.
    Tror inte att jag kommer ha några problem med amningen denna gång i alla fall då jag hade så mycket mjölk förra gången så det stod som två fontäner ur brösten när jag tog av mig bh:n...

• Sweet life

Nu har även jag drabbats av foglossning!

Kan inte längre stå upp och ta på/av mig byxor eller strumpor.. Det gör ont i hela muffen och jag vill bara gråta!!

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-13 08:50:15 följande:
    Tack för svar om stödbältet, låter ju inte som att det funkar så jag biter ihop lite till. Kanske ska prova akupunktur har hört att det kan hjälpa. Tror det blir bättre också om snön försvinner och det blir jämnare underlag att gå på.
    Tycker att du ska testa för det kanske hjälper för dig. Synd att bita ihop om det funkar.
    RocketQueen skrev 2012-02-13 09:17:52 följande:
    Det där med mjölk, har alla märkt av det? Hur tidigt ska det märkas? Läcker ni eller hur vet ni? Jag tycker att det emellanåt spänner och sticker lite i brösten annars är dom precis som vanligt...
    Har aldrig kunnat klämma fram mer än någon droppe genomskinlig vätska innan förlossningen och då väldigt sent så gå inte och oroa dig för det.

• Aikotakara

Jag funderar också väldigt mycket kläder. Vad köper man till en nyfödd egentligen? Hur många miniplagg bör man ha?? Har köpt i lite olika storlekar.. Det minsta plagget vi har köpt är en vit body i storlek 50. Annat är 56 eller större. Vi vet inte könet på bebisen så vi har tyvärr mycket svart/vitt och grått bland bebiskläderna..  :( Svårt att hitta unisex tycker jag.

Har haft det jobbigt nu senaste veckan.. jag älskar när bebis sparkar, men nu börjar jag vakna av det mitt i natten.. Mindre kul att vakna kring 4 då man ska upp och jobba strax efter 5.

Jag hade också kliande bröst men det har börjat lugna ner sig nu. Kanske är det för att jag smörjer brösten, magen och låren med en bra hudkräm så huden blir mjuk. Kliade lite på magen där ett tag också, men nu är det mycket bättre :)

Imorgon ska vi förhoppningsvis köpa ett skötbord :D

• MarieG81

Så mysigt att känna bebisen röra sig inne i magen :)

• AAEV
    Aikotakara: det är jättesvårt att säga hur mkt kläder som behövs. Jag har fått två små barn så vi fick köpa ganska mkt i strl 50. Vi hade kanske 10-15 bodies och 8 par byxor. En tunn mössa, strumpor och tre-fyra pyjamaser. Men båda mina har ju haft strl 50 tills dom var över en månad :)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • zenoble

Dancia- håller alla tummat och tår för att de ska funka!

Läcker inte direkt heller men kan trycka ut så hoppas det är nåt gott tecken i alla fall måste ju mjölkgångarna vara okej. Än så länge är det ju ganska långt kvar och inte alls säkert att man märker av nån mjölk innan förlossning! Men har inte märkt någon förändring i brösten som förra gången förutom lite ömma bröstvårtor.

Åh håller med, ska inte klaga på de mysiga bebissparkarna men om jag råkar vakna på natten sparkar bebis ofta som en tok och det är svårt att somna om :/ v.25 idag och en vecka till första bm besöket efter inskrivningen :)