• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Idag har jag lyckats övertala sambon till att få boka tid till 3D/4D ultraljud så nu har jag bokat tid i Mars Längtar! Vi har 4 timmars resväg så jag förstår att sambon tvekade lite men med lite övertalning så

• MissFörstånd

Aikotakara - svårt med kläder. När vår dotter föddes vägde hon 4180g och var 50 lång men de växer så snabbt i Början så jag skulle ha köpt mer 56. Ofta får man mkt kläder i Början av släkt o vänner och då köper de också 50,56,62. Så egentligen borde man nog inte köpa så mkt själv men det är ju såååå kul.

Dancia - tack för svaret .

• Elvis Mamma

Instämmer också att det är jätte svårt med storlek. Till sonen hade vi bara köpt 56 men han vägde 3130 och gick ner till 2500 första dagarna så han drunknade i 56, på väg hem från BB fick vi därför lov å stanna å köpa lite kläder i 48 och 50, storlek 50 hade han en månad sen. Denna gången köper vi nog nått plagg i både 50 och 56, är ju så svårt å veta hur stort/litet barn man får

• Hemmamorsan

Hej hej!
    Har kikat å läst lite här men inte själv skrivit något...
    Men nu tänkte jag ta tillfället i akt. allt börjar kännas mer verkligt nu!! Har köpt barnvagn i går!! weehh!!=))
    Väntar vår sjätte lille plutt som e beräknad till 1 juni. =) troligtvis e d e en liten kille!
    Det känns så i hela kroppen. Tycker att de har varit stor skillnad med pojkgraviditeterna och flickorna.
    ( mkt lättare med pojkarna ha ha)
    Har tre pojkar och två flickor sedan innan.. störste e tio och minsta e två..- Alla längtar massor nu.. =)

• Uddabus

Åh va skoj med fler som har många barn i familjen... Detta är min tredje o min sambos fjärde... Alltså vi har fem barn o det gemensamma blir det sjätte barnet... :)

• gammelmamma
    Hemmamorsan skrev 2012-02-13 21:40:46 följande:
    Hej hej!
    Har kikat å läst lite här men inte själv skrivit något...
    Men nu tänkte jag ta tillfället i akt. allt börjar kännas mer verkligt nu!! Har köpt barnvagn i går!! weehh!!=))
    Väntar vår sjätte lille plutt som e beräknad till 1 juni. =) troligtvis e d e en liten kille!
    Det känns så i hela kroppen. Tycker att de har varit stor skillnad med pojkgraviditeterna och flickorna.
    ( mkt lättare med pojkarna ha ha)
    Har tre pojkar och två flickor sedan innan.. störste e tio och minsta e två..- Alla längtar massor nu.. =)
    Hej Välkommen hit, vad kul med någon mer som har många barn. Jag har femte på gång men det skiljer lite i ålder. Äldsta blir 22 imaj. I fredags blev jag mormor för första gången:)
  • RocketQueen

Dancia: Hade jag varit i din situation hade jag garanterat också oroat mig. Men jag har egentligen ingen anledning att misstänka att det inte skulle funka därför är det mycket lättare för mig att slappna av på just den punkten. Men jag brukar alltid hitta nåt att oroa mig för...

• lycka 4

Hej å gomorron tjejer !! Inser att jag har en del att läsa ikapp =)

Ska dricka upp kaffet å klä mig ( och barnen) sen bär det av till Lasarettet för Rul ! Som jag väntat å längtat =)
    Hoppas dom kan se vad nummer fyra döljer för kön, jag har som sagt var fortfarande inte en susning .
    Återkommer med rapport
    Kram alla fina på denna fina dag också , ni är bäst =)

• MissFörstånd

Lycka 4 - lycka till idag

Jag vaknar upp med täppt näsa, ond hals, huvudvärk och en feberkänsla. Kroppen vill nog att jag ska vila lite nu.

• gammelmamma
    lycka 4 skrev 2012-02-14 07:08:25 följande:

Hej å gomorron tjejer !! Inser att jag har en del att läsa ikapp =)

Ska dricka upp kaffet å klä mig ( och barnen) sen bär det av till Lasarettet för Rul ! Som jag väntat å längtat =)
    Hoppas dom kan se vad nummer fyra döljer för kön, jag har som sagt var fortfarande inte en susning .
    Återkommer med rapport
    Kram alla fina på denna fina dag också , ni är bäst =)

lycka till!