• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Havsjungfrun skrev 2012-02-14 18:22:52 följande:
    Kunder faktiskt klämma fram ett par genomskinliga droppar ur ena bröstet igår kväll. Idag är jag i v. 26! Imorgon är det dags för bm-besök :)
    Hm, nu gick det visst lite fort. V. 25 ska det ju vara!
  • zenoble

Kul att höra om allas dag! Fick mig en rosbukett när han kom hem från jobbet :) nu ligger jag i soffan och resten av kvällen är körd, ryggen orkar inte upp när jag lagt mig ner efter dagens arbete. Vill ha april och grav. Penning nu!

• MarieG81

Min sambo är också väldigt oromantisk! Jag fick ett mail från honom på jobbet....ett massmail. Man känner sig verkligen speciell....Förra året fick jag ett kort och choklad men det var vår första alla hjärtansdag så den var väl speciell. Bara att inse att det alltid kommer vara så ;)

• gammelmamma

När jag skrev om min oromantiske men underbare man menade jag nog inte bara alla hjärtans dag. Utan även födelsedag och jul mm. Kul i alla fall och se att flera stycken har det likadant:)

Angående kläder till nyfödd så är det jättesvårt. Min fyra föddes i juli och det gick nästan inte åt några kläder alls. Min första dotter var känslig för tvättmedel så henne tvättade jag allt hennes separat i särskilt tvättmedel, då gick det åt ganska mycket kläder. De andra barnen har inte varit känsliga så då har jag tvättat deras med vårt. Beror även på om man bor i lägenhet el´ler har egen tvättmaskin. Sen har jag tyckt att det har varit kul att köpa kläder efter kön och inte ha en massa neutrala kläder, men det är ju olika. Oj vad långt det blev, det beror nog på att jag inte ens har funderat på det ännu

• AAEV

Vi har så jäkla mycket kläder efter de två äldre barnen och bebisen kommer precis som sin storasyster att få ärva allt (förutom om det är något speciellt som behövs) Jag blandar hejvilt och både dottern och sonen har kläder i regnbågens alla färger (mest rött som av en händelse råkar vara min favoritfärg)
    Så för oss spelar det ingen roll om det blir en pojke eller flicka, kläder finns ändå :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Havsjungfrun

Både dottern som vägde 3940 g. och var 49 cm. lång och sonen som var 46 cm. lång och vägde 2900 g. hade strl. 50 i början, sonen dessutom strl. 44. Han hade av förklarliga skäl strl. 50 i alla fall i 2 månader och dottern första månaden.

• Uddabus

Mina barn vägde ca 4 kg o var 50 resp 52 långa när dem kom ut så 50 kläderna växte dem snabbt ur...

Dem gick även upp ca500 i veckan första tiden... Så dem blev stora gossar fort...

• PojkarnasMamma85

Min son vägde nästan 4,3 kg och var 53 cm lång när han föddes så stl 50 gick knappt på. Började med stl 56 nästan direkt och gick sedan ganska raskt över till stl 62. Sen ökade han i stl väldigt fort, vid 5 månaders ålder hade han 74/80...

Jag hoppas lillebror inte kommer vara lika stor, men förmodligen blir han väl det.

• Uddabus

Ja "problemet" var att dem växte ur bilbarnstolen fort...

Trist när yngsta fick en jättefin akta graco osv men var för lång innan 4 månaders ålder ...

• gammelmamma

Vår yngsta var liten när hon föddes och var dålig på att äta så hon har alltid haft sina kläder länge. Hon blir 3 i juli och har fortfarande bara 86 eller kanske 92. Jag får köpa kläder för att det är kul inte för att hon har vuxit ur det.