• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • AAEV

gammelmamma: Jag köper också för att det är kul ibland ;) Mina barn är långa och smala vilket kan vara jobbigt ibland, de flesta byxor är för stora i midjan och om man går ner i storlek så blir dom för korta. Byxor handlar jag nästan bara på Villevalla som har snygga tights som passar dom :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • IdaElinLivia040611

Vi var ute och åt en god middag igår redan, bara för att bojkotta alla hjärtans dag lite Tungan ute, idag har jag fått fina rosor och jag lagade lite mat.....vi går ut å äter ganska ofta och jag har väl turen att ha en satans fin man som köper saker lite titt som tätt:) men jag fixar å donar till honom också. Jag tror att det beror på att jag var i ett långt förhållande innan som var ganska dött och han ungefär samma så därför e man lite extra nu för man e så jäkla glad att man träffat rätt.

Kläder e svårt men jag köper bara ett fåtal innan tycker det e så himla kul å shoppa när jag e hemma så då köper man bara eftersom och har bra koll på storlekar och typ av kläder......så en mini bas i stl 50 e det enda som behövs och en riktigt gosig filt.... 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-02-14 20:15:53 följande:
    Ja "problemet" var att dem växte ur bilbarnstolen fort...

Trist när yngsta fick en jättefin akta graco osv men var för lång innan 4 månaders ålder ...
    Hur långa var dem då?
    Vi har en Britax safe plus och den hade sonen tills han var ca 6-7 månader (tror jag) och då bytte vi till en Britax Multitech.
  • Uddabus

Huvudet var långt över kanten på babyskydden o bältena räckte inte till... Så dem blev för trånga helt enkelt... Bytte då till britax freeway

• AAEV

Oj uddabus, vår yngsta satt i sitt babyskydd tills hon var 11 månader och vi hade inte behövt byta då heller men vi hade lånat en stol i 12 månader :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Uddabus

Gud va skönt... :) ja mina barn är stora... Min 6 åring som blir 7 i november är ett huvud längre än nästan alla i sin klass.. Han är ändå född sent på året vilket folk inte tänker på...

Bägge mina barn har blivit tagna för att vara äldre än vad dem är pga att dem varit "stora"

• Uddabus

I min 6 åring har nästan 134 i kläder.., bara byxorna som blir för långa i midjan...

• IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-02-14 21:01:38 följande:
    I min 6 åring har nästan 134 i kläder.., bara byxorna som blir för långa i midjan...
    Vet exakt vad du menar, min äldsta tjej är 7 och hon drar mellan 134-140 i kläder. Hon e lång och ser liksom så vuxen ut i ansiktet om man jämför med hennes klasskompisar. Min andra däremot e liten å tunn hon är 6 år och ganska normal till längden men så himla smal. Hon äter som en häst men e galet tunn. Jag var likadan när jag va liten.

Kul å se hur denna blir, Livia e så liten än plus att hon e extremprematur så där dröjer det väl innan man ser. Får för mig att han kommer likna sin pappa. Lång och bredaxlad. Min man har spelat vattenpolo i landslaget i Rumänien och det en sjukt fysiskt krävande sport och han har redan bestämmt att lillkillen ska bli som han..hahaha vi får väl se...
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • gammelmamma

uddabus: det kan ju vara jobbigt för dom också, att bli tagna för äldre. Det är liksom lätt att folk förväntar sig mer av dom än vad de klarar av och är mogna för