• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Har haft en mysig dag... Först fick jag en söt nalle av min sambo och sen åt vi lunch ute på kina restaurang eftersom han åkte och jobbade ikväll. Vi firar aldrig sådär hårt uran bara lite lätt. Sen ikväll har jag haft filmkväll med mina systrar, väldigt kul. :)

Magen växer, tycker den är jättestor. Förstår inte hur det kan vara fyra månader kvar. Jag kommer att se ut som en flodhäst! :/

Kläder tycker jag är svårt. Dottern var liten när hon föddes och hade 50 i nästan två månader... Så vi fick köpa massa i 50 då hon även var en kräkbebis. Nu har vi dock egen tvättmaskin! :)

• Elvis Mamma

Någon mer som har en bebis som reagerar när ni äter? Min lilla tjej är ganska lugn å ger en buff då å då men varje gång jag äter nått då blir hon galen å sätter igång å sparkar som aldrig förr Börjar också se ett mönster, hon verkar sova när jag sover å vaknar alltid på morgonen innan jag kliver upp å så verkar hon va vaken mycket eftermiddag å kväll

• RocketQueen

Idag var det såpass mycket fest i magen att det syntes utanpå hur det sparkades. Hur häftigt som helst! Har haft en riktig skitdag för jag har haft så galet ont i fogarna och ryggen så det var en mycket bra avslutning. Som en liten påminnelse om varför jag har sådär ont.

• Uddabus

Då ska man iväg till läkaren idag pga foglossning... Får se vad han säger om det hela...

• Cataleya
    Elvis Mamma skrev 2012-02-14 23:17:45 följande:
    Någon mer som har en bebis som reagerar när ni äter? Min lilla tjej är ganska lugn å ger en buff då å då men varje gång jag äter nått då blir hon galen å sätter igång å sparkar som aldrig förr Börjar också se ett mönster, hon verkar sova när jag sover å vaknar alltid på morgonen innan jag kliver upp å så verkar hon va vaken mycket eftermiddag å kväll
    Min tös är också ganska lugn av sig, men när jag äter och efter jag ätit klart blir hon skogtokig. haha :)

• lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-14 20:48:06 följande:
    Vi var ute och åt en god middag igår redan, bara för att bojkotta alla hjärtans dag lite Tungan ute, idag har jag fått fina rosor och jag lagade lite mat.....vi går ut å äter ganska ofta och jag har väl turen att ha en satans fin man som köper saker lite titt som tätt:) men jag fixar å donar till honom också. Jag tror att det beror på att jag var i ett långt förhållande innan som var ganska dött och han ungefär samma så därför e man lite extra nu för man e så jäkla glad att man träffat rätt.

Kläder e svårt men jag köper bara ett fåtal innan tycker det e så himla kul å shoppa när jag e hemma så då köper man bara eftersom och har bra koll på storlekar och typ av kläder......så en mini bas i stl 50 e det enda som behövs och en riktigt gosig filt.... 
    Vi har det nog rätt lika du å jag =) KOmmer också från ett förhållande som va rätt dött och min man me , därför så har vi lovat varandra att det inte får bli slentriant och att vi aldrig ska ta varandra för givet . Det visas mycke kärlek här =)

Vi va ju å gjorde RUL å kände att vi fått världens finaste allahjärtans present men min man kom hem med tre bedårande bodysar i tjejfärger inslagna i papper =)

V 21 i dag tiden rullar på . Ska upp till stockholm i helgen och har inte träffat mamma å pappa eller svärmor sen i julas så det ska bli kul att se deras reaktion =)
  • MissFörstånd

Det där med alla hjärtans dag struntar vi i också, eller jag och dottern köpte en liten chokladask som vi åt upp tillsammans. Sambon fick inget , han jobbade 7-16 och sen dömde han hockey så han kom hem halv ett inatt. Men just att han inte köpt ngt till min födelsedag sårar faktiskt. Jag har sen i början på december berätta för honom vad jag vill ha.

Min dotter är lite längre än andra i sin ålder, men vårat problem är att hon är så duktig på ALLT! Tom vi kan glömma att hon "bara" är fyra pr ibland. Hon pratar väldigt bra och började prata tidigt, hon pratar på ett vuxet sätt så ibland kommer jag på mig själv med att hon måste få vara barn. Hon är född i dec men är tidig i all utveckling så många tror hon är mkt äldre.

• IdaElinLivia040611

Min bebbe reagerar på mat och musik. Särskillt när jag trycker i mig choklad, å det gör jag typ varje dag efter maten. Mörkchoklad ska det vara :)
    Och när vi spelar musik i bilen så sätter han igång å kickar som bara den.

Jag såg också utanpå magen i går morse. Såg så himla roligt ut synd att jag inte hade mobilen framme.

Missförstånd: Jag skulle också bli ledsen om jag inte fick nått...bättring på den fronten!!!!

Babby1112: Tycker också att magen e stor jag har typ 3 1/2 månad kvar om jag blir igångsatt en vecka 10 dagar innan och det känns sjukt länge för magen att växa....hjälp.Måste börja smörja magen (jag vet att måna säger att det inte hjälper) det och super gener från min kära mor har skonat mig från en enda bristning och så känns det mycket bättre med en mjuk å smidig mage.

Är det någon som provat på bio-oil??? Ska tydligen vara super när man e gravid.

Ska även beställa stödstrumpor idag (sexigt värre) och samma sida hade en jätte smart typ gördel som man ska ha efter förlossningen för att magen ska gå tillbaka till sitt normala utseende lite snabbare.....tar alla hjälpmedel som går tack!!!!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • lycka 4

Tror min lills tös blev trött igår efter ulet, jag hade en praktikant med så efter att bm hade undrsökt så ville hon också titta  å öva . Hon tryckte dock lite hårt ibland på magen antagligen av nervositet fö hon gjore det när hon blev stressad =) Det va alldeles stilla i magen hela dagen efter , fram till kvällen då hon började boxas

• stjärnfrukt

Hej hej!

Igår hade jag en riktigt fin dag! Jag & min pojkvän är båda duktiga på att överraska och liva upp vardagen lite, men inte skulle vi hoppa över alla hjärtans dag, ju fler dagar om året man visar extra omtanke dessto bättre tycker jag (om det inte blir varje dag för då kanske man inte uppskattar det längre!).

Min kille kom hem med vackra blommor  till mig & till dottern, sååå sött :D Jag älskar att få blommor, och då känns det extra bra när han alltid köper det till mig när han vill ge mig något för att visa uppskattning :) Själv så stod jag och Nova i köket mkt igår och bakade bröd, kärleksmums och god mat, så idag har jag goda rester att äta Skrattande tur det för det känns i kroppen att jag stod upp mkt igår!! 

Igårkväll när vi låg & kollade på film så var buspojken igång och sparkade och far runt så magen fick mer uppmärksamhet än filmen ibland, hihi. Så roligt att se i pappans ögon hur faschinerande och underbart han tycker det är att känna bebisen Hjärta Har filmat bebisen i ett par veckor nu, roligt att ha!