• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

IdaElinLivia040611: Jag använde mandelolja förra graviditeten, denna gången kör jag på Weledas havandeskapsolja, finns också en speciell för brösten och en man kan ha till mellangården sen lite längre fram. tycker den är super :) Inga bristningar än , peppar peppar..

• Sweet life

Har fått lära mig under mitt liv att bristningar inte beror på om man smörjer eller inte, utan är i stort sett bara hormonberoende... Men här hemma smörjs det också, om det inte hjälper mot bristningar så är det iaf skönt för att det inte ska klia...

Vi kör på bodyshops kakostick... Sambon smörjer varje kväll och jag varje morgon, det är lite mys faktiskt..

• PIO

Går in i v 24 idag (23+0) känns härligt att veckorna rullar på. Vill upp till v 30 nu så vi kan slappna av lite. Va på kontroll igår för livmodertappen igen o det ser fortfarande bra ut. Så idag blir de nya magbilder o så ska ja ställa mej på vågen. Va ett tag sen nu.

• MissFörstånd

Idaelinlivia - det finns en sida med helt okej stödstrumpor på. Kostr typ 120:-/par men det kan det vara värt när de iaf är fina :). Ska lika efter adressen.

• Dancia

Jag tror helt klart att det hjälper med att smörja. Jag har smort varje graviditet och har inte fått en enda bristning på magen än trots att det är tredje gången nu. Däremot fick jag på höfterna, insidan låren och underaidan av brösten redan första graviditeten. Jag är därför övertygad om att jag hade fått iaf någon bristning på magen om jag inte hade smort den. Sen spelar väl säkert hormoner roll också men inte enbart. Det är ju också självklart att en mjuk och smidig hud töjer sig bättre utan att "spricka" än en torr och stram hud.

På tal om sparkar och liv i magen. Igår låg jag och mannen och mös och lilla hoppsan ville inte vara stilla en stund där inne så jag kunde inte riktigt koncentrera mig på bara oss två. Så vi fick vänta en stund och fortsätta myset när hon lugnat sig i magen ;).

• Uddabus

Åh jag fick se min lille bebis lite snabbt idag... Han låg o sov så fint just då iaf.. :) var en riktig vilde en stund innan...

Foglossning har jag så det heter duga men ska försöka jobba på det nya ett par veckor iaf för att sedan utreda om jag behöver vara sjukskriven...

Läkaren var super bra o han menade på att det inte är såå många gånger i livet man är gravid o då ska man njuta oxå...

• PojkarnasMamma85

Jag har provat bio-oil men tror jag blev allergisk av den...fick massa utslag i alla fall, så nu blir det lite sporadiskt insmorning med hudlotion. Smörjde nästan inget med sonen och fick massor av bristningar, den här gången har jag ju redan bristningar så...mig spelar det faktiskt ingen direkt roll. Smörjer när det kliar :P

Har råkat ut för en dunderförkylning och såklart har jag förlagt min astmamedicin...måste försöka ta mig till apoteket och se om det finns mer att hämta ut på receptet. Bara att vara gravid är påfrestande för mina astmatiska lungor och sen en dunderförkylning på det...inte kul!

Min mage är också jättestor nu! Flera stycken som frågat om det bara är en därinne...magen är väl ungefär lika stor som när jag var i drygt vecka 30 med första sonen.

Är rätt upprörd just nu. Min son har stått i kö till en förskola i vårt område sedan han typ föddes. När han skulle in på förskolan var det långt ifrån säkert att han skulle få nån plats. Slutade med att vi hamnade i området intill vårt, vilket inte är gångavstånd och åt fel håll! Vi trivs inte så jättebra där men det fungerar. Blev typ lovad i telefon att till hösten kommer han att komma in på förskolan här i området. Men nu är det andra bullar som gäller. Fick samtal idag från köansvarige då jag klagat på att hon inte svarat på mitt senaste mail, hon hade visst inte fått det....märkligt. Men i alla fall, han har tydligen plats 10 i kön till den här förskolan...ett syskon före honom som är yngre resten påstår hon är äldre. Han är ju drygt 2 år nu. Till hösten beräknas det bli 10 platser lediga. Men kommer det in ett annat syskon i kön eller någon som är äldre än honom så ryker hans plats. Jag vet inte vad vi ska göra. Vill inte vara kvar så länge till där han går nu. Gråter

• MissFörstånd

Pojkarnas mamma - usch måste vara en hemsk känsla att inte vara helt nöjd med förskolan. Det är ju ändå där man lämnar sitt barn och vill att allt ska vara tipptopp! Vad jag hörde ganska nyligen så är det upp till kommunen att bestämma om syskon ska gå före i kön eller inte.

Guuud vad det blåser ute idag! Hunden är skitdryg!! Hon är rädd för allt som låter och är som klistrad vid mig.

• gammelmamma

Ja det måste vara jättejobbigt. Vi har haft sån tur med våra, de har stortrivts. Den äldsta trivdes inte hos sin dagmamma när hon gick i skolan. Men då var hon så stor så hon fick sluta.