• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007

Var till BM i morse och fick lyssna till härliga hjärtslag som låg på 155/minut!

Trodde det skulle vara uteslutet då det var huuur lugnt som helst inne i magen igår, kände endast när hon hade hicka igår förmiddag och sent igår kväll. Annars var hon lugn som en filbunke och satte griller i huvudet på mamman. :-P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • PojkarnasMamma85

Alltså jag är inte orolig att lämna honom där och oftast så trivs han bra, men det är en del saker som gör att vi är mindre nöjda. Dessutom ligger det så tokigt till, speciellt nu när han ska bli 15-timmars till hösten. Vi ska prata igenom våra alternativ ikväll. Måste få in honom i området till hösten känns det som. Får väl ställa oss i kö till några andra förskolor också även om de kanske inte heller känns 100%, men börjar ju bli viktigare och viktigare att få in honom i rätt område med tanke på kompisar och skola etc.

• Tre Flickor

Jag har haft fullt upp här hemma de senaste dagarna så har inte hunnit läsa så mycket men ska ta tag i det i kväll tänke jag.

Var hos BM på 25 veckors kontrollen i måndags.

Blodtryck: 100/60
    Blodsocker: 4,0
    Fosterljud: 146
    SF-mått: 25
    Viktuppgång: +2,5 kg    

• JennieJ

Nu fick jag hem tiden från speciellultraljudsundersökningen på Antenatalenheten på östra sjukhuset. Och de blir nu redan på onsdag nästa vecka! Och har inte tänkt på de innan men nu vart jag jävligt nervös helt Plötsligt!! Tänk om den lille killen har de, blir några jobbig år isf

• PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-02-15 13:27:53 följande:
    Nu fick jag hem tiden från speciellultraljudsundersökningen på Antenatalenheten på östra sjukhuset. Och de blir nu redan på onsdag nästa vecka! Och har inte tänkt på de innan men nu vart jag jävligt nervös helt Plötsligt!! Tänk om den lille killen har de, blir några jobbig år isf
    Vad är det de ska titta efter?
  • JennieJ

Dom ska kolla efter läpp spalt framför allt då jag och min pappa är födda med läpp och gomspalt! Gomspalten kan dom inte se innan han kommer ut men om han skulle ha läppspalt kan dom förhoppningsvis se detta? Mina 2 tidigare barn har de inte så förhoppningsvis så slipper Lill pojken de oxå?

• gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-02-15 14:15:10 följande:
    Dom ska kolla efter läpp spalt framför allt då jag och min pappa är födda med läpp och gomspalt! Gomspalten kan dom inte se innan han kommer ut men om han skulle ha läppspalt kan dom förhoppningsvis se detta? Mina 2 tidigare barn har de inte så förhoppningsvis så slipper Lill pojken de oxå?

Lycka till, hoppas han slipper det. Det innebär massa merjobb antar jag
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-02-15 14:15:10 följande:
    Ah okej. Hoppas det går bra och att han inte har det! Lycka till!
  • JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-02-15 14:23:34 följande:
    Lycka till, hoppas han slipper det. Det innebär massa merjobb antar jag

Ja de blir iaf massa operationer å annat! Själv har jag gjort 14 operationer i ansiktet och den första jag gjorde så var jag inte många dygn gammal och inte nog med det har under ungdomen gått flera år hos logoped pga "pratade genom näsan" och läspade. Inget jag gör idag som tur är! Men när jag blir förkyld får jag i stort sätt alltid bihålksinflamation