• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • AAEV
    JennieJ skrev 2012-02-15 20:20:57 följande:
    Äckel varning på detta inlägg!!!! Men aj aj aj vilka hemorrojder jag fått! Duscha och tvåla in mig och de kändes som små vindruvor och svider och bränner! Bad mannen kolla och snacka om att brusa upp och blev orolig och fick för sig både ett och två vad de kunde vara! Fick ta fram på Google bilder för att han skulle inse att de ingen fara var förutom att de gör jävligt ont! Imon blir de att köpa salva * tycker de är pinsamt* och hoppas dom går ner och försvinner av sig själv så man slipper ha en doktor pillande där :S fler än jag som lider av hemorrojder och vet om man kan bada i klor (ska till badhuset imon) och även vilken är bästa salvan?
    Jag fick det med andra barnet, och jag använde AC3 komfort. Jag "sprack" varje gång jag bajsade, det liksom rann blod. Gjorde apont!! nu är det faktiskt mycket bättre och jag har inte blött nån gång på det senaste året....
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • LillSnurr82

Jag har kvar mina hemorojjder som jag fick när jag vänta dottern.. Dom blossa upp mega mycket efter förlossningen , då hade dom nästan försvunnit:( nu 14 månader senare finns dom fortfarande kvar och ingen salva hjälper mer än att ta bort smärtan då dom blossar upp igen vid hård mage.. Använt mig av xyloproct.. Det värsta med den salvan är att den färgar av sig så jag använder den bara på natten. Bada kan man göra , ingen fara. På bb fick jag en annan salva som var 100gånger bättre MEN den finns inte att köpa på Apoteket :( Inte utan recept i alla fall..

Jag kommer efter denna förlossning söka för dessa och be att få operera bort dem då jag haft dem så länge och upplever inte att det blir bättre.. Sen blir mitt och sambons sexliv lidande av att dessa då jag får så dåligt självförtroende av att ha dessa :(

Hoppas att du fått en mildare variant av hemorojjder och att de försvinner snabbt..

• Polarlantis

Xcyloproct gjorde ingen nytta för mig men så fick jag en bedövande salva istället, sååå bra! Har även varit på rektoskopi och det var inte så himla farligt, så sök hjälp om dom inte försvinner, det är onödigt att lida om man inte måste!

• LillSnurr82

Får man remiss dit via Vc?? Eller hur gjorde du??

• Lina007

Tack gode gud, ni ska bara ana vilken lättnad jag kände nu när jag läste dessa inlägg då jag trodde jag var ensam om de problemen!

Jag fick problem med hemorrojder efter att ha fött sonen. Jag har testat AC3 och Xyloproct men de hjälper bara mot de små stackare och jag har även gjort en rektoskopi, men de håller sig fan fast som iglar.

När jag gjorde rekton så sa läkaren att hon inte ville göra något åt dem (tex operation) då det skulle kunna göra det svårare att "hålla igen" och så.

Men jag är så äcklad av dem, och precis som Lillsnurr82 skriver så är även sexlivet drabbat då man känner sig allt annat än sexig och åtråvärd med dem.

Jag vet inte vad mer man kan prova eller om BM kan rekommendera något. Men tro mig när jag säger att jag ett flertal gånger har funderat på att kräva ett kejsarsnitt denna gång då jag inte alls kommer vilja ligga och fläka ut mig med dessa åkommor. Vet så klart att de säkerligen har sett och varit med om det mesta, men det är så jävla vidrigt.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007
    emma78 skrev 2012-02-15 19:25:34 följande:
    oj vad fort tiden går....Redan i v 24 på fredag!!

Jag är nu sjukskriven på halvtid pga mina foglossningar...inte smidigt att jobba i restaurangbranchen med sådana besvär:(( Blev faktiskt sjukskriven tiden ut fram till havendeskapspenningen (som jag hoppas ska gå igenom) träder in i v 30! Blev oxå remiterad till vattengymnastik och ett bälte med så klart!

Lillparvlen i magen har börjat sparka riktigt ordentligt nu,ÄNTLIGEN!! Kan fortfarande inte känna alla sparkar utanpå magen och konstigt nog känns det nästan alltid som att h#n sparkar inåt eller neråt mot muffen! Konstig liten prick:)) Ett litet mönster av vakenhet har oxå börjat synas......10-11 på kvällen och 5-6 på morgornen.......hoppas kunna ändra liiiite på det då vi är såååå bortskämda med sömnen nu när man nästan har tonåringar!Annars är det ju bara att gilla läget:))

Fick vara med när min bästa vän "plussade" i fredags!!LYCKA!! Vilka lattemammor vi ska bli:))

Kram på er!      

Jag är i v 24+2 och precis som du säger, har jag också svårt att känna sparkarna ordentligt utanpå och lillasyster sparkar också väldigt mycket inåt och neråt (undra om hon kan ha ett finger med i spelet med mitt onda blygdben? Känns som någon slagit mig med baseballträ där). :-P

Kan inte låta bli att jämföra denna tid med tiden då jag väntade sonen och då tycker jag att jag kunde känna mer utanpå än vad jag gör nu - men det kommer väl tids nog.
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • PojkarnasMamma85

Nu har även min lilla Harry börjat sparkar riktigt ordentligt om kvällarna! Han gör så hela magen studsar! Men lägger jag på handen slutar han, så det är inte lätt att känna utanpå även fast de är så tydliga. En liten busunge som sin storebror med andra ord!

Nån mer som väntar andra barnet som känner att denna graviditet går rätt så långsamt?! Känns som att vi bara går och väntar på resultatet så att säga. Med första sonen var allt kring graviditeten så spännande och jag räknade dagar etc och hade koll på allt. Nu känns det här bara som en LÅNG transportsträcka tills vi får träffa Harry.

• LillSnurr82

Här är det precis tvärtom , tycker denna graviditet bara springer iväg. Hinner inte alls njuta av att vara gravid , dock hatar jag ju att vara gravid så gör ju inte så mycket ... ( hatar att vara gravid , inte vad jag får ut av en graviditet)

• PojkarnasMamma85

Alltså om man ser till veckorna och så, så tycker jag också att tiden springer iväg. Är redan i 6:e månaden! Går in i vecka 25 på måndag Men den här gången längtar jag så mycket till själva bebisen. Förra gången visste jag ju inte riktigt exakt vad jag väntade på även om jag såklart visste att det blir en bebis. Om du/ni förstår vad jag menar :P

• Elvis Mamma

Gud vilken brist på energi man har vissa dagar. Är visserligen hemma å vabbar med sonen som är förkyld så kan inte göra så mycket men får så dåligt samvete över att jag är så trött hela tiden, knappt så man orkar den dagligen städningen å tvättningen någon som har några super tips hur man återfår energin? Förutom järn då. Mitt HB låg på 113 förra veckan vilket BM tyckte var helt normalt, jag kan inga siffror men med sonen hade jag 155 hela graviditeten så de känns som lite lågt kanske men äter järn tillskott iaf så kan inte göra mycket mer