• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Å känslig är bara förnamnet. Helt sjukt att man kan börja grina för vad som helst! Satt å läste tidningen nyss å ser att min sons älskade dagmamma annonserat ut om ledig platser till hösten å inser att det är ju min son som ska sluta, vilket jag såklart är väl medveten om eftersom han börjar skolan i höst men plötsligt börjar jag storgrina hysteriskt å inser att jag inte alls vill att han ska bli stor å börja skolan, han älskar ju sin dagmamma å har de så mysigt där. Guu va löjlig man är

• FiaA87

Jag reagerade på en sak nyss, vissa av er har HB värde som ligger under 120. Min BM vill ABSOLUT INTE att jag går under 120. Låg på 114 sist jag var där och det var alldeles för dåligt enligt henne, så nu tar jag en Niferex om dagen (om jag kommer ihåg, är världs sämst på att komma ihåg tabletter).. Jag tkr att det är konstigt att det inte är samma värde som gäller för alla. Min BM säger att man kommer förlora en hel del blod så hon vill hellre att jag är över 120 än under..

Igår hade jag en hemsk dag, bebis rörde knappt på sig alls. Fick uppgift om att ca 10 rörelser per dag bör jag känna. I vanliga fall sparkar h*n ca 40-50 ggr per dag (även så det känns på utsidan) men igår var det ganska stilla där inne. Jag blev jätte rädd och hade svårt att sova inatt. Men nu påväg till jobbet så vaknade LillPyret till liv igen:) Att man kan bli så glad över en liten spark!! V. 27 på söndag, jisses vad veckorna går fort. Min sambo börjar få lite smått panik. Vi håller på att renovera huset och det är Snart klart, men han börjar ändå stirra. Det bästa är ju om det är klart ca en månad innan så man hinner varva ner. Känns ju inte jätte roligt att flytta när man är höggravid, men det är inte så mycket att göra åt det:)

Ha en fin dag alla blivande mammor!!    

• Tesssi

Jag var till BM igår, för första gången sedan v.12.

Allt såg bra ut, känns skönt att få det bekräftat - även om jag känner Minis buffar/sparkar varje dag.
    Det är många som tycker att min mage ser liten ut, så jag var orolig att Mini inte var tillräckligt stor, men SF måttet var 25, vilket är lite över medel. {#emotions_dlg.flower}
    hb ligger på 133, blodsockret på 4,6. Minis hjärtljud var normala, 135-140 slag / min. Hjärta
    Stämmer det att pojkar och flickors hjärtljud / min är olika?

Jag har gått upp 5,5 kg sedan inskrivningen.

Åh, det är så så skönt att allt är ok!

• LillSnurr82

Det sägs att pojkar har lägre hjärtljud. Under 150 pojke över flicka. På mig stämde det med dottern i alla fall.. Låg alltid mellan 150-155. Denna gång har jag ej fått lyssna på hjärtat än.. Sist jag var hos bm var typ i vecka 12.. När är nästa kontroll med andra barnet?? Går in i vecka 24 på måndag.

• LillaGrynet

Lillsnurr: Har du inte fått någon ny tid hos BM? V. 24 är nästa besök enligt min BM alltså 24 Fulla veckor v 25+

• LillSnurr82

Nej inte än i alla fall. På måndag är jag i v 23+ så får kanske en tid snart då.. Annars får jag ringa och boka ny tid själv.

• Dancia

Ja det verkar vara väldigt olika vad de tycker är acceptabelt i hb. Jag hade 117 sist vi kollade och det tyckte både jag och BM var jättebra. men det kanske är för att jag hade fruktansvärt lågt förra graviditeten (86-89). Så i jämförelse med det så är ju 117 jättebra.

• LillaGrynet

Lillsnurr: Kanske dem jobbar olika på olika ställen då..! Jag fick min tid redan i v. 12 på besöket hos BM. Ring annars i hör om tid.. Det hade jag gjort

• PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-02-16 08:36:23 följande:
    Nej inte än i alla fall. På måndag är jag i v 23+ så får kanske en tid snart då.. Annars får jag ringa och boka ny tid själv.
    Jag var tvungen att boka en tid själv efter rul:et. Ska till bm på måndag, första gången efter inskrivningen och är då i vecka 24+2 (dvs v.25).

Idag är det bra att jag är själv. Jäklar vad känslig jag är just nu! Känns som att jag ska börja gråta närsomhelst. Blev sur på sonens fröken när jag lämnade honom och sen kände jag på vägen hem att jag nästan grät Fröken hade sagt åt mig igår att Oscar skulle vara ombytt och klar när jag lämnade honom idag då de ska ha Lilla Vasaloppet och han ska få åka sin pulka. Så trots min äckliga foglossning fick jag på honom x antal lager kläder då det är -11 grader ute. När jag kommer dit så ska de inte gå ut då! Nej, det skulle de göra senare eftersom det var så kallt. Så det var ju bara att klä av honom allt igen! Inte lätt när man har ont, men ändå är jag dum och tiger *suck*.
  • Höst flickan
    Elvis Mamma skrev 2012-02-15 22:19:17 följande:
    Å känslig är bara förnamnet. Helt sjukt att man kan börja grina för vad som helst! Satt å läste tidningen nyss å ser att min sons älskade dagmamma annonserat ut om ledig platser till hösten å inser att det är ju min son som ska sluta, vilket jag såklart är väl medveten om eftersom han börjar skolan i höst men plötsligt börjar jag storgrina hysteriskt å inser att jag inte alls vill att han ska bli stor å börja skolan, han älskar ju sin dagmamma å har de så mysigt där. Guu va löjlig man är
    hej, jag började oxå gråta när jag läste mailet om skolplatsen för min äldsta plutta....