• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Dom är ungefär lika kraftiga hela tiden, någon kanske är lite kraftigare med annars ungefär samma under den tiden de är som värst.

• RocketQueen

Vad läskigt... Jag har nämligen haft rejält med SD idag, lite därför jag är extra nyfiken. Dom är inte så kraftiga men kommer lite för ofta tycker jag. Nu är jag hemma och tänker ligga i soffan resten av dan/kvällen och räknar med att det lugnar ner sig. Annars ringer jag förlossningen för lite råd...
    Men vad skönt att du har fått komma hem igen. Antar att varje vecka känns extra viktig när man har varit med om nåt sånt tidigare.

• PIO

Ja man går runt o oroar sej hela tiden. O ju närmre v 24+1 ja kommer ju nojigare blir ja. Är i v 23+3 idag. Ja ring förlossningen o prata med dom om dina sd inte ger med sej. Kan kännas skönt att prata med någon kunnig :) hoppas att dom släpper snart! Alltid bättre att åka in en gång för mycket än
    en gång för lite.

• Dancia

Är det någon mer än jag som äter salami / medwurst som varit fryst i tre dagar?

Har pratat med ett par andra gravida som säger att de undvek det helt hela graviditeten. det gjorde jag också med de första 2 barnen men denna gången har jag vågat så länge jag har köpt så nyförpackat som möjligt, fryst i tre dagar och sen ätit upp det på ca tre dagar. Enligt livsmedelsverket så ska det vara ok eftersom toxoplasman dör ut vid frysningen och risken för listeria är liten om man inte äter det nära utgångsdatum. Hur tänker ni? Jag blev bara så osäker och undrar om jag borde undvika det helt ändå?

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-02-18 18:33:44 följande:
    Är det någon mer än jag som äter salami / medwurst som varit fryst i tre dagar? Har pratat med ett par andra gravida som säger att de undvek det helt hela graviditeten. det gjorde jag också med de första 2 barnen men denna gången har jag vågat så länge jag har köpt så nyförpackat som möjligt, fryst i tre dagar och sen ätit upp det på ca tre dagar. Enligt livsmedelsverket så ska det vara ok eftersom toxoplasman dör ut vid frysningen och risken för listeria är liten om man inte äter det nära utgångsdatum. Hur tänker ni? Jag blev bara så osäker och undrar om jag borde undvika det helt ändå?

För mig är de tvärtom! Mina två andra graviditeter åt jag allt men denna gång håller jag mig helt undan all slags pålägg som ligger i förpackning utan äter bara sådant som är köpt över chark men de är inte ofta utan använder mest grönsaker och smör som pålägg! För min del handlar de mycket pm att jag var inte lika påläst och uppmärksammad för 8 år sedan som idag :) olika de kan vara
  • Hemmamorsan

Har varit en sväng på Ullared idag! =) Blev allt lite grejer till bebis. Har ni börjat handla än å isf vad?? =)

• gizmolarson

Hemmamorsan- väntar på mitt schema som jag hoppas får till veckan så jag kan planera in en ullaredsresa

• LillSnurr82

Salami äter jag inte varken denna gång eller förra.. Men gör man som du gör så ska det nog inte vara någon fara på torpet.. :) äter inte så mycket mackor alls här så pålägg går knappt åt..

• RocketQueen
    Hemmamorsan skrev 2012-02-18 19:14:58 följande:
    Har varit en sväng på Ullared idag! =) Blev allt lite grejer till bebis. Har ni börjat handla än å isf vad?? =)
    Vi var i Ullared för ett par veckor sen och köpte i stort sett allt vi behöver En och en halv kundvagn fyllde vi Så nu är det bara småsaker kvar, vi ska köpa ett skötbord, en byrå och en skötväska typ...