• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007

Jag har funderat på att göra det också, dels för att jag har så ont att jag måste få hjälp att bli utknuffad ur sängen på morgnarna och sen denna smärta under dagarna.

Måste man ha varit till en sjukgymnast först för att få det dokumenterat att kryckor behövs, så det inte skulle bli några frågetecken eller för att de kanske tycker man borde "klara" viss smärta?

Man vet ju aldrig med vissa...

Gör man annat än gnäller nu över alla ens krämpor? :-P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • RocketQueen

Jag har precis varit ledig i tre dagar då jag verkligen vilat och tagit det lugnt för att vila upp fogarna. Sen idag så har jag jobbat i tre timmar och jag känner mig redan helt mörbultad! Ursäkta men hur i hela h-vete ska det här gå? Planen är att jag ska jobba fram till i början av maj innan jag kastar in handduken men man börjar ju undra. Om man inte ens kan jobba i tre ynka timmar utan att få så ont så undrar ju jag hur det här ska funka... Lina007s beskrivning är rätt bra tycker jag, man känner sig misshandlad...

Sorry, behövde gnälla lite...

• PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-02-17 19:44:03 följande:
    Jag har funderat på att göra det också, dels för att jag har så ont att jag måste få hjälp att bli utknuffad ur sängen på morgnarna och sen denna smärta under dagarna.
    Måste man ha varit till en sjukgymnast först för att få det dokumenterat att kryckor behövs, så det inte skulle bli några frågetecken eller för att de kanske tycker man borde "klara" viss smärta?
    Man vet ju aldrig med vissa...

Gör man annat än gnäller nu över alla ens krämpor? :-P
    Man får gnälla, men jag tycker inte att du gör det! Man måste ju få tala om hur det är och hur man känner sig!

Jag har fått mina kryckor via sjukgymnasten, jag ringde bara och sa att jag ville ha det så fick jag det typ. Ring till en sjukgymnast och hör! Min är väldigt förstående.

Jag anser att man ska försöka utesluta så mycket smärta man kan, men smärtfri kommer man ju aldrig vara så länge man har foglossning. Förhoppningsvis släpper det sen när barnet har kommit!
  • Baby1112

Lina007: känner också så! Funderade idag när jag var och handlade hur sjutton jag sja stå ut i femton veckor till... :/

• NinnaBus

Denna sabla foglossning...

Håller på att fila på min ansökan om graviditetspenning...
    Bara hoppas på att inte smärtan blir ännu värre innan man kan få det... och att ansökan går igenom...
    Hyser väl inga jätteförhoppningar då det sägs vara svårt att få igenom ansökan om graviditetspenning som förskollärare...

Blev sjukskriven med yngsta barnet pga foglossningar och de börjar bli lika illa nu med...
    Har bara inte tid att bli sjukskriven... Måste hinna klart alla utvecklingssamtal och annat först...
    Har bälte som är utskrivet av sjukgymnast... Utan det skulle det nog inte gå alls... Är ju nätt och jämnt att man klarar att bita ihop hela dagen på jobbet med bälte...

• Aikotakara

Jag och sambon sitter och planerar för barnrummet.. Vi klurar på smidiga lösningar med möbler då rummet inte är så himla stort. Vad brukar man ha i ett barnrum för möbler? Sängen, byrå med kläder i, en fåtölj?

Någon som har eller ska ha något utöver det i bebisrummet? Eller smarta ideér på förvaring eller så? :) Jag behöver inspiration! 

• fyrklöver81

Snart tar jag en välförtjänt paus och åker och backpackar i Malaysia i 5 veckor med bebis i mage och två åring på ryggen =)
    Ska bli spännande och underbart med varmt väder!!!! 

• Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-02-17 18:13:11 följande:
    Havsjungfrun: Säljer dem och rekommenderar något som är farligt att använda när man är gravid???:-O Använder ju den morgon å kväll.. Får kolla upp detta..:/
    http://www.naturlighudvard.n.nu/parabener
    Parabener anses av många som hormonstörande och kan främja cancercellers tillväxt. Förbjudna i bl.a. Danmark. Andra forskare anser att de är mindre farliga.
  • LillSnurr82

Konstigt att det är förbjudet i Danmark där alla gravida röker och dricker alkohol utan att det är något konstigt med det... :/

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-02-18 09:07:32 följande:
    Konstigt att det är förbjudet i Danmark där alla gravida röker och dricker alkohol utan att det är något konstigt med det... :/
    Dubbelmoral som med så mycket annat...