• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-17 10:13:38 följande:
    Idag ska jag åka och köpa kryckor. Höll inte på att ta mig ut ur affären (den lilla affären) idag när jag handlade lite för morgondagens frukost då mina föräldrar ska sova över här. Blir ingen mer vattengympa då den bara gjort mig sämre tyvärr.
    Har du pratat med sjukgymnast? För vad jag vet ska man få låna kryckor.. Jag har ett par sen tidigare och använder dem flitigt när jag är ute...
  • PojkarnasMamma85
    Sweet life skrev 2012-02-17 10:15:56 följande:
    Har du pratat med sjukgymnast? För vad jag vet ska man få låna kryckor.. Jag har ett par sen tidigare och använder dem flitigt när jag är ute...
    Ja, jag pratade med sjukgymnasten idag och på min vårdcentral får man tydligen inte låna utan enbart köpa. Men det var inte jättedyrt som tur var.
  • MissFörstånd

Lika här med kryckor. Det är bara att köpa själv men de kostar typ 200 och då har man ju sen om man behöver de senare. Landstinget här lånar inte ut för de får aldrig tillbaka några.

Jag är i v 25 på söndag! Nu börjar det hända något med veckorna igen! Ska till bm på måndag och ta upp lite olika saker, är rädd för förlossningen faktiskt. Trodde inte jag skulle vara det, men det är jag. Hoppas på hjärtljudslyssning också såklart

• PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-02-17 10:42:14 följande:
    Lika här med kryckor. Det är bara att köpa själv men de kostar typ 200 och då har man ju sen om man behöver de senare. Landstinget här lånar inte ut för de får aldrig tillbaka några.

Jag är i v 25 på söndag! Nu börjar det hända något med veckorna igen! Ska till bm på måndag och ta upp lite olika saker, är rädd för förlossningen faktiskt. Trodde inte jag skulle vara det, men det är jag. Hoppas på hjärtljudslyssning också såklart
    Här skulle de kosta 160 kr st. Hoppas de kommer underlätta!

Imorrn går jag in i vecka 25 och magen är stor som jag vet inte vad :-P Ser fram emot bm besöket på måndag, ska prata om att jag vill ha planerat snitt då.
  • MissFörstånd

Min svärmor har tydligen någon Fixide att alltid säga till mig att jag är så liten! Nu har detta satt griller i huvudet på mig. Tänk om bebisen är alldeles för liten?!

• Elvis Mamma

MissFörstånd: Det är nog ingen fara alls, min mage syns knappt ännu å med sonen i den här veckan hade jag en jätte mage å alla kunde se att jag var gravid vilket man ännu inte kan se nu men ultraljudet visade en frisk flicka som växer som hon ska

• LillSnurr82

Hur mycket man går upp beror ju på massa faktorer, hur stor man är sen innan, hur mycket fostervatten och vatten (ödem) man samlar, hur livmodern och moderkakan ligger gör ju skillnad hur stor mage man får.. Om man är kort eller lång hur mycket bebisen växer osv. Tycker inte man ska gå efter några normer hit eller dit..viktigast är ju att mamma och barn mår bra.

• MissFörstånd

Elvis mamma - tack. Jag tycker ändå att jag har ganska stor mage, ska försöka få ut en bild sen ( sitter ju alltid på iphoen, och. Det går ju inte då) men hon envisas med att kommentera detta varje gång vi ses, blir kanske mest irriterad bara. Kan jag inte bara få vara ifred?! När jag väntade dottern var jag kraftigt överviktig så nu vill jag visa upp magen såklart när jag inte är överviktig längre.

• Elvis Mamma

MissFörstånd: Det är så trist med alla som ska kommentera ens mage, jag får också massa kommentarer å tycker de är jätte jobbigt men de är inget å bry sig om trist bara när folk tar sig friheten!