• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Emma78:! Antar att man kan använda sticket även om man har bristningar sen innan.. Det har jag sen förra graviditeten, fast dem har bleknat en del.. Syns dock lite mer nu när magen är större.. Jag använder det i förebyggande syfte o hoppas på att jag kan undvika fler bristningar Om inte annat så är de skönt å smörja in magen o den känns så mjuk och det kliar inte när magen växer:-P

• PojkarnasMamma85

Kryckorna var lite dyrare än väntat men det spelar ingen roll om de faktiskt hjälper. Känns som att de kommer hjälpa! Så ja, då var man ägare till ett par kryckor då och man känner sig riktigt invalid...

• Dancia

Jag har också fått höra det där med att jag är liten alla 3 gångerna. Första barnet föddes liten, men der var på grund av att jag kräkte hela graviditeten. Andra barnet vägde 3480 så hon var mycket större, trots att alla påstog att jag hade en sååå liten mage. Som de andra säger, alla magar ser olika ut och det viktiga är att mamma och barn mår bra :)

• Höst flickan

hej hej

var hos bm i dag, mitt järnvärde ligger på 104..så nu äter jag niferex, känt mig lite trött.
    har gått upp 3 kg...tycker det är lite, men men

sf mått 22 är i v 25.

• Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-02-17 09:20:27 följande:
    Tjejer: Jag var och köpte kakaostick på body shop efter tips härifrån så underbart och ta det på magen.. Om det nu hjälper.. Men värt ett försök! Hade weleda olja sist men den hjälpte inte.. Sprack på magen som en blixt från klar himmel på BF+3 Hon på säljaren på bodyshop hade användt sticket när hon var gravid o inte fått några bristningar
    Har använt den under mina två tidigare graviditeter men nu har jag läst att den innehåller probener (heter det va?) som inte är så bra. Så nu använder jag ren mandelolja istället.
  • IdaElinLivia040611
    Havsjungfrun skrev 2012-02-17 16:01:14 följande:
    Har använt den under mina två tidigare graviditeter men nu har jag läst att den innehåller probener (heter det va?) som inte är så bra. Så nu använder jag ren mandelolja istället.
    Jaha, men då får jag nog köra på Weledas eller mandelolja....gud känns som att det e nu magen verkligen börjar ta fart. Kan inte hjälpa att nojja över hur man kommer att se ut efter förlossningen. Även om man håller vikten på en bra nivå så kommer man ju ha den där degklumpen ett bra tag. Hoppas att amningen hjälper mig lika mycket som dom andra gångerna. Och så e jag sjukt taggad att börja träna.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • LillaGrynet

Havsjungfrun: Säljer dem och rekommenderar något som är farligt att använda när man är gravid???:-O Använder ju den morgon å kväll.. Får kolla upp detta..:/

• PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-02-17 19:06:54 följande:
    Är det bara för mig det känns som att mitt blygdben blivit misshandlat med ett baseballträ?!
    Nej, så känns det för mig med idag!
    Men skaffade kryckor idag och det underlättar faktiskt!
  • PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-02-17 19:06:54 följande:
    Är det bara för mig det känns som att mitt blygdben blivit misshandlat med ett baseballträ?!
    Plus att jag faktiskt tycker att stödbältet gör det hela något bättre.