• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Känns skönt å höra att fler äter medwurst, då vågar jag nog fortsätta med det otroligt goda pålägget :).

• Dancia
    RocketQueen skrev 2012-02-18 21:47:51 följande:
    Jag ska till BM på tisdag, då skulle vi ta tester för att se om jag har dragit på mig tex UVI. Men jag har en känsla av att det är stress det handlar om. Har varit rätt så trasig sen min pappa gick bort i julas och har brottats mot en del ångest och depressioner. Vi får väl se vad de säger på tisdag, nästan så man önskar att det handlar om nåt som man bara kan ta antibiotika mot, det där huvudet är svårare att vinna över.

Ja det är bra att kolla upp om det kan vara UVI och precis som du säger så är det ju skönt om man kan "bota" sammandragningarna med antibiotika. Att stressa ner är inte lika lätt när man går igenom någonting jobbigt.
  • RocketQueen

Tyvärr inte, men jag får iaf hjälp för det också. Så jag är i trygga händer vilket känns bra när allt egentligen känns åt h-vete.

Min man jobbar i natt så nu lyckades jag precis fånga på film när bebisen sparkar som jag skickade till honom. Hoppas att det piggar upp hans natt litegrann, han var väldigt stressad. Ser så häftigt ut när man ser hur hela magen hoppar till

• Dancia
    RocketQueen skrev 2012-02-19 00:24:20 följande:
    Tyvärr inte, men jag får iaf hjälp för det också. Så jag är i trygga händer vilket känns bra när allt egentligen känns åt h-vete.

Min man jobbar i natt så nu lyckades jag precis fånga på film när bebisen sparkar som jag skickade till honom. Hoppas att det piggar upp hans natt litegrann, han var väldigt stressad. Ser så häftigt ut när man ser hur hela magen hoppar till

Vilken rolig överraskning för din man att få en filmsnutt med bebis in action :).

Min lilla busa är också igång för fulla muggar just nu och jag försökte för en liten stund sen filma men hade alldeles för dåligt ljus här inne för att kunna filma med mobilen. Magen skumpar som bara den och när jag håller handen på magen så kan jag i princip känna hennes kroppsdelar då hon ligger väldigt ytligt just nu och trycker på ena sidan :).
  • Elvis Mamma

Någon som vet var man kan hitta en kort gravid jeanskjol i storlek XS/S? Har prövat HM's och POP's men dom är för stora tyvärr, tycker överlag att de är svårt att hitta mamma kläder i storlek XS/S. Har köpt två jeans från HM, både i minsta storlek å dom satt jätte bra på affären men efter att ha använt dom en halv dag så är dom alldeles för stora Lite trist men får trösta mig med att dom förhoppningsvis passar bra sen när magen blivit större kan ju köpa vanliga kläder i större storlek bara men just jeans och kjolar vill man ju gärna ha mudd över magen på

• Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-02-18 23:54:29 följande:
    Känns skönt å höra att fler äter medwurst, då vågar jag nog fortsätta med det otroligt goda pålägget :).

www.slv.se:

Undvik skivat smörgåspålägg och kall färdigmat mot slutet av hållbarhetstiden. (listeria) Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami – frys det i tre dygn innan du äter. (toxoplasma) Medvusten är ju varmrökt tillskillnad från salamin som är torkad.
  • PIO

Elvis mamma- tyvärr vet ja inte vart du kan hitta en kjol men visst e de jobbigt med kläder!!! Har oxå xs/s i storlek. Blev så glad i fredags när ja äntligen hittade ett par jeans på hm i st 34!! Äntligen några som sitter bra. Allt annat är så stort! Å ja e så trött på att gå runt i legging hela tiden o man måste ha långa tröjor över. Lycka till med kjol jakten :)

• RocketQueen

Elvis mamma: Har du kollat Boob? Där finns en tub som kan användas som klänning, kjol eller topp eller vad man nu vill ha den till. Den brukar finnas i alla storlekar.