• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    Hemmamorsan skrev 2012-02-18 19:14:58 följande:
    Har varit en sväng på Ullared idag! =) Blev allt lite grejer till bebis. Har ni börjat handla än å isf vad?? =)

Vad härligt :). Jag ska också till ullared någon gång i mars efter att jag varit på TUL. Då har jag tänkt köpa flaskor, napp, dreggelscarfs, filtar, sängkläder till spjälsäng och vagn, något klädesplagg till bebisen och resten blir klädinhandling till Colin och Julia som kommer behöva en hel del nytt till våren/sommaren :).

Än så länge har jag köpt vagn och babyskydd till bebisen. Det enda vi hade kvar sen innan var skötbord så vi har lite till att skaffa innan bebisens ankomst :).
  • RocketQueen
    PIO skrev 2012-02-18 17:15:10 följande:
    Ja man går runt o oroar sej hela tiden. O ju närmre v 24+1 ja kommer ju nojigare blir ja. Är i v 23+3 idag. Ja ring förlossningen o prata med dom om dina sd inte ger med sej. Kan kännas skönt att prata med någon kunnig :) hoppas att dom släpper snart! Alltid bättre att åka in en gång för mycket än
    en gång för lite.
    Det känns bättre nu när jag sitter still hemma i soffan och inte gör nåt. Det är värre när man är på jobbet utan möjlighet att sätta sig ner eller gå undan. Men kommer det tillbaka imorgon så ringer jag, om inte annat så bara för att få prata med ett proffs. Ni som har gjort sånt här förr (det här med graviditet och grejer ) vad är det som kan påverka att man får mer sd? På tisdag ska jag till bm som skulle ta en massa tester för att se om jag har fått någon slags infektion som orsakar sd men kan tex psykisk stress påverka?
  • PojkarnasMamma85

När jag satt på toa och gjorde nr 2 fick jag groteskt ont i "bebismagen". Gick och lade mig efter toabesöket och det gick inte över. Kändes som en enda lång sammandragning fast liksom inte ändå, mer bara ont typ. Fick ta en Alvedon och sätta mig i duschen, duschade riktigt varmt tills vattnet tog slut. Nu sitter jag här och det känns som att det börjar bli lite bättre, men det gör fortfarande ont och känns helt öm i nedre delen av magen. Vet inte vad det är, känns inte som växtvärk och inte som vanliga sammandragningar heller. Är liksom ingen kram, bara molande ont fast nedre delen av magen känns spänd.

Jag hoppas på att det går över nu när jag ska lägga mig i soffan och kolla på Melodifestivalen.

• lycka 4

Oj oj oj ! Trodde jag skulle klara mig från gbs denna grav men i fredags ringde bm å sa att den nya odöingen visar gbs å antibiotika är nu är faktum . Har rätt mycke sd.

• emma78

idag har jag satt igång med bebis-shoppingen!!!!
    Har varit på Lager 157 och handlat Lundmyrbodys ,pyamas,byxor och strumpor!! såååååå mysigt!! Vi är i Västervik och hälsar på vänner och för första gången "på riktigt" har bebis sparkat så min kompis kunde känna det!! Märks att den börjar bli stor nu.....märker verkligen av ett mönster i rörelserna,och vilka tider:)) Njuter för glatta livet:))

• Moa Li

Jag har precis sytt färdigt en mini-munkjacka i plysch och ett par sparkbyxor. Håller med er, nu börjar det kännas på riktigt att vi ska ha barn. Funderar nu på om jag ska satsa på knäppning i grenen på nästa par byxor, för smidiga blöjbyten. Vad tror ni?

Kram Moa Li

• Hemmamorsan
    Moa Li skrev 2012-02-18 20:29:39 följande:
    Jag har precis sytt färdigt en mini-munkjacka i plysch och ett par sparkbyxor. Håller med er, nu börjar det kännas på riktigt att vi ska ha barn. Funderar nu på om jag ska satsa på knäppning i grenen på nästa par byxor, för smidiga blöjbyten. Vad tror ni?

Kram Moa Li

Meen va duktig du e!! Jätte fint!.. javisst! närmar d sig. LÄNGTAR!!
  • gizmolarson

Tycker tiden går lite fort.. Tycker det är så mysigt nu när Sigge sparkar å har sig så mycket...

• Dancia
    lycka 4 skrev 2012-02-18 19:56:22 följande:
    Oj oj oj ! Trodde jag skulle klara mig från gbs denna grav men i fredags ringde bm å sa att den nya odöingen visar gbs å antibiotika är nu är faktum . Har rätt mycke sd.

Vad tråkigt, men skönt att de hittat det och att det nu kan behandlas.

RocketQueen: Sammandragningar kan bero på väldigt mycket. Oftast beror det på fysisk ansträgning och UVI, alltså bakterier. När jag var på gynakuten sist på grund av väldigt kraftiga SD så berättade även läkaren att till och med dåligt vätskeintag kan reta livmodern och framkalla SD. Psykisk stress kan också helt klart framkalla SD.

Emma78: känner mig en aning avundsjuk på dina Lundmyr inköp ;). Finns lager57 även på Internet eller det är bara en butik?

Moa Li: gud vilket fint set! Önskar att jag också var så duktig på och hade tålamod till att sy :).

På vanliga byxor tycker jag dock det går snabbare att dra av och på byxorna än att knäppa i grenen, men det är ju en smaksak :). Däremot är det supesmidigt med knäppning i grenen på pyjamaser och bodysuits.
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-02-18 18:33:44 följande:
    Är det någon mer än jag som äter salami / medwurst som varit fryst i tre dagar?

Har pratat med ett par andra gravida som säger att de undvek det helt hela graviditeten. det gjorde jag också med de första 2 barnen men denna gången har jag vågat så länge jag har köpt så nyförpackat som möjligt, fryst i tre dagar och sen ätit upp det på ca tre dagar. Enligt livsmedelsverket så ska det vara ok eftersom toxoplasman dör ut vid frysningen och risken för listeria är liten om man inte äter det nära utgångsdatum. Hur tänker ni? Jag blev bara så osäker och undrar om jag borde undvika det helt ändå?
    Salami har jag bara ätot på pizzan. Medvurst är ju ingen fara om det är relativt nyförpackad.