• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

Pust å stön.. Flåset är totalt väck.. Bäddade nyss sängen men måsta lägga mig i den direkt efter för jag blev helt slut..

• RocketQueen
    gizmolarson skrev 2012-02-16 14:59:10 följande:
    Pust å stön.. Flåset är totalt väck.. Bäddade nyss sängen men måsta lägga mig i den direkt efter för jag blev helt slut..
    Haha jag monterade ihop vagnen som vi beställde (som dom på något sätt fick ner i ett litet, litet paket!) i tisdags och efteråt var jag helt slut och alldeles svettig! Har inte märkt av det där tidigare att man blir varmare men nu var det minsann väldigt tydligt. I vårt hus har vi tre våningar, soffmyset på tredje våningen och kökt (dvs all mat!) på första. När jag kommer upp till soffan igen efter att ha stillat den plötsliga hungern är jag alltid helt slut och alldeles andfådd.
  • zenoble

Ska till bm på måndag första gången efter inskrivning och är då i v.25+0 tror mitt hb är lite lågt då jag har haft ont i huvudet, glömt att ta tabletterna ;) har jag under 120 är de enligt min bm lite lågt. Ligger runt 140 annars.

Jag kan inte motstå sötsaker, inte bättre när jobbar i kök . Låt dessa 15 veckor gå fort så man slipper gå upp alldeles för mycket :)

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-02-16 14:03:18 följande:
    Har mått riktigt dåligt sen igår, mitt liv är ju lite komplicerat. Snabb historia kort, ja va med om en motorcykelolycka förra april. Jag va då i v 29 och vi förlorade vår dotter. Tiden efter detta har vart Upp och ner mest ner. Och det är inte lätt att vara gravid igen, även om de är de jag vill.
    Det har fortfarande vart ett polisärende och inget händer, men igår fick jag veta att killen som körde nu plötsligt blivit kallad till rätten,? Min värd rasade igen då han är min vän. Tankarna är så kluvna och jag kan tyvärr inte dela med mig Av alla. Vilket är skit jobbigt för jag vill verkligen prata om det.
    Men iaf, det jag skulle komma till var att bebis hat vart helt ifrån sig sen jag fick reda på detta igår, de har inte vart en lugn stund , och den har vart vaken med mig hela natten också ( jag lider av panikångest ). Började bli orolig för den, måste ju va jobbigt för den att inte sova något. Så jag satte på spottify på mobilen och barnvisor, så la jag mobilen på magen och nu är det jätte lugnt där inne, vågar inte stänga av. Är de farligt att ha telefonen på magen? Tänker på strålningarna..

Mycke tankar och babbel hoppas nån orkade läsa..
    Har också läst din blogg. Klart du ska skriva, här är väl perfekt att skriva av sig. Den som vill läsa läser den som inte vill låter väl bli. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi tänka mig vad ni gått och går igenom.Styrkekramar från mig
  • Havsjungfrun

Mitt hb låg på 109 igår när jag var hos bm. Egentligen tittar hon på ferritinet som om det ligger/låg över 60 innebär att man inte ska behöva äta järntabletter. Eftersomm mitt hb ändå var lite lågt och mitt ferritin var 62 så kunde jag ta järntabletter varannan dag sa hon. Tänkte testa Blutsaft först.

• PojkarnasMamma85

På måndag är det äntligen min tur att gå till bm igen. Ska bli kul, ser fram emot det! Kommer bli ett givande besök hoppas jag Visst brukar man få lyssna på hjärtat då och så börjar de mäta SF måttet då? Är i vecka 25 då.

Humöret vände för mig runt lunch! Bestämde mig för att jag ska tänka positivt och försöka göra det bästa av siutationen, ska inte dra ner mig själv i depressionsträsket igen och det gick riktigt bra, så nu är jag nöjd! Dessutom har jag haft en urmysig kväll med sonen, lite god mat och tv/film-mys med en trött men ack så glad 2-åring! Grädde på moset var att han somnade utan protest för en stund sedan

• Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-16 19:07:06 följande:
    På måndag är det äntligen min tur att gå till bm igen. Ska bli kul, ser fram emot det! Kommer bli ett givande besök hoppas jag Visst brukar man få lyssna på hjärtat då och så börjar de mäta SF måttet då? Är i vecka 25 då.

Humöret vände för mig runt lunch! Bestämde mig för att jag ska tänka positivt och försöka göra det bästa av siutationen, ska inte dra ner mig själv i depressionsträsket igen och det gick riktigt bra, så nu är jag nöjd! Dessutom har jag haft en urmysig kväll med sonen, lite god mat och tv/film-mys med en trött men ack så glad 2-åring! Grädde på moset var att han somnade utan protest för en stund sedan
    Japp, min bm både mätte  magen och lyssnade på hjärtljuden.
  • Tesssi
    RocketQueen skrev 2012-02-16 15:32:09 följande:
    Haha jag monterade ihop vagnen som vi beställde (som dom på något sätt fick ner i ett litet, litet paket!) i tisdags och efteråt var jag helt slut och alldeles svettig! Har inte märkt av det där tidigare att man blir varmare men nu var det minsann väldigt tydligt. I vårt hus har vi tre våningar, soffmyset på tredje våningen och kökt (dvs all mat!) på första. När jag kommer upp till soffan igen efter att ha stillat den plötsliga hungern är jag alltid helt slut och alldeles andfådd.
    Vi monterade ihop vagnen så fort vi fick en - dvs i onsdags. De var verkligen snabba att skicka paketet från England. Nu står vår fina Bugaboo i vardagsrummet så länge.
    Vi hade lite problem men lyckades får ihop den tillslut - då var jag också helt slut. Glad
  • JennieJ

Sitter här och gråtit ett tag , närmare 1 timme! Familjen bör vakna inom närmsta 3 timmarna så man är helt själv! Drömt sådan hemsk mardröm och framför allt verklighetstrogen :( drömde min man lämna mig för en smal, sexuellt aktiv och svin snygg tjej! I drömmen var han helt iskall och dom hade sex framför ögonen på mig! Som i verkligheten var jag gravid (dok mer i slutet vilket ni snart fattar) hade röd näsa Pga förkylning , ingen sexlust och hemorojjder (som verkligheten) och han byte ut mig! I näsa sekund sprang jag runt till olika kliniker för göra abort men då jag näsan var på väg att födda var de svårt att hitta klinik. Så jag sprang runt å runt och till slut vakna jag och tårarna bara rullar!! Är så rädd att bli sjäöb igen då jag vart de med mina två andra barn när jag var gravid och just att jag även känner mig äcklig med röd näsa (förkyld), stor å klumpig, hemorojjder ja allmänt svin ful och på de alla dessa infektioner och sd vilket gör att man vågar inte ha sex för de gör ont! URK för dessa drömmar man har

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-02-15 09:07:20 följande:
    IdaElinLivia040611: Jag använde mandelolja förra graviditeten, denna gången kör jag på Weledas havandeskapsolja, finns också en speciell för brösten och en man kan ha till mellangården sen lite längre fram. tycker den är super :) Inga bristningar än , peppar peppar..
    Ska testa Weledas tänkte jag, har bara hört bra om den. Har aldrig smörjt mellangården men ska nog göra det denna gång :)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618